Kauanko meni oikiksessa?
Huhuja on aina noin kolmessa vuodessa suorittaneista, mutta minkä verran se ihan oikeasti vie?
Kommentit (14)
poislukien 25+ opiskelijat. Mut nuoret, mitä järkee?
kaksi ja puoli vuotta, jos ei mitään yllätyksiä tähän loppuun tule.
Näin aikuisena opiskelijana oikiksen suorittaa kolmessa vuodessa hyppienkeikkuen. Itse en ole edes mikään hirmuopiskelija, vaan rennolla otteella olen lukenut ja ihan hyvin arvosanoin silti.
Jos olisin nuorempi, en tosin pitäisi mitään kiirettä, vaan opiskelisin kieliä ja kaikkea yleissivistävää, kävisin vaihdossa ja bilettäisin myös.
On kai aika poikkeuksellinen saavutus...
Näin aikuisena opiskelijana oikiksen suorittaa kolmessa vuodessa hyppienkeikkuen. Itse en ole edes mikään hirmuopiskelija, vaan rennolla otteella olen lukenut ja ihan hyvin arvosanoin silti.
Jos olisin nuorempi, en tosin pitäisi mitään kiirettä, vaan opiskelisin kieliä ja kaikkea yleissivistävää, kävisin vaihdossa ja bilettäisin myös.
Tiedän muutaman ja kaikki ovat valmistuneet 26-27-vuotiaana. Varmaan mennyt ainakin 4-6 vuotta sisällä? Ja kaikki ovat olleet tunnollisia ja ahkeria hyviä oppilaita.
Kaikilla aloilla valmistuneet sanovat "olisi tämän voinut suorittaa nopeamminkin" mutta se lienee harha: loppuvaiheessa opiskelutaidot ja -tiedot ovat niin korkealla, että alkupään opinnot näyttävät helpoilta. Kuitenkin aloittaville opiskelijoille jo toimivan hopsin tekeminen on yhtä tuskaa. Ehkä jos opiskelee kaksi tutkintoa peräkkäin, saattaa jälkimmäinen valmistuakin nopeammin.
Mulla meni 5v. Tosin olin töissä ja urheilin.
Ei varmaan mene viittä vuotta jos opiskelee samaa tahtia kuin nuoret lakimiehet paiskivat töitä...
[quote author="Vierailija" time="11.09.2012 klo 10:23"]
[/quote]
Joo, ihan varmaan. Ei kun anteeksi, siellä Porvoon oikiksessa suoritusaika on 1.5 vuotta, olet jo vuoden myöhässä.
Parhaalla ystävälläni meni myös 2,5. HY. Jälkimmäisen kesän teki kai myös, eli lomaa piti vain yhden kesän.
Tunnen toisaalta yhden "ahkeran", joka on Itä-Suomen "oikiksessa" hakenut jo kaksi kertaa lisäaikaa, vaikka elinkustannukset niin mitättömät, ettei tarvitse käydä töissä, ja tentit menisivät läpi noileammin kuin etelässä...
kunhan valmistuu 25-30-vuotiaana. Ennen tuota turha kiirehtiä, ja sen jälkeen ei mitään väliä enää.
Kuulemma sen olisi voinut vetää läpi nopeamminkin, jos olisi keskittynyt opintoihin.
nopeamminkin olisi voinut suoriutua, mutta tein vimpan vuoden jo töitä siinä sivussa :)
suurin osa sen opiskelukavereista rekrytointiin suoraan yliopistosta töihin, monella viivästyi opinnotkin sen vuoksi