miten voi aikuinen ihminen sanoa 'pieno' kun tarkoittaa sitä soitinta?!
tai tässä tapauksessa kirjoittaa. fb:ssä oli päivitys eikä ollut mikään lyöntivirhe kun oli useammassa kohtaa. huoh! eikö tosiaan melkein nelikymppisen ihmisen elämässä k o s k a a n ole tullut tilannetta että joku olisi vaikka korjannut tuon harhaluulon?! jep pienet on mulla murheet tänään mutta ihmetyttää vaan :D
Kommentit (50)
Enään on tosi yleinen myös. Sisarrus, kierrukka.
Mites se q lausutaan?
Kirjaimen nimenä ihan "kuu", ei "guu". Osana sanoja ääntämys vaihtelee, koska sanat joissa kyseinen kirjain esiintyy on poikkeuksetta vierasperäisiä ja äännetään sitten alkukielen mukaan. Esim. quattro on 'kvatro' mutta quesadilla 'kesadilla', kun toinen sana on peräisin italian ja toinen espanjan kielestä.
Japanialaiset katsoivat telvisiosta pienokonserttia ja sitten tuli maanjärjestys.
ap harrastaa täällä nimettömän aivotonta ajatustenvaihtoa pienoista ja olettaa että me jaksamme lukea huonosti jäsenneltyjä lauseita ilman isoja alkukirjaimia? Jep, pienet murheet, mutta kirjoitustapasi on ärsyttävä täällä, koska täällä sitä joutuu lukemaan.
Tikkurilassa on parturi nimeltä Pieno. Joskus sukuloimassa käydessäni huomannut. Kummasti se vain porskuttaa, mutta Vantaalla onkin kouluttamattomia enemmän kuin koko maassa keskimäärin.
Yksi vaikea sana ainakin uutistenlukijoille näyttää olevan graffiti, joka varsinkin keski-ikäisten suussa muuttuu väistämättä grafiitiksi. Yllättynein olin, että myös Aalto-yliopiston rehtoriksi palkattu "erityisen oppinut" nainen puhui grafiiteista.
Sillä oli niin laiska suu, että se aina puhui sanat jotenkin auki, kuten huamenna, tuali ym.
'Mä viän tuan tualin tuanne huaneeseen ennen kun mä kualen.'
inhoaa Kiasma-museota, koska hänen mielestään se kuulusi ääntää KIESMA. Ei suostu käymään siellä ja väittää että korvia särkee nimi Kiasma. Ja sitten se hokee inhon vallassa (oikeastaan nautiskellen:) Kiasma! KIIAASMA! Kiasmakiasma kiasma... :D
Mun anoppi viljelee tätä hyperkorrektismia, vaikka hänelle on useasti asiasta huomautettu. Närkästyy huomautuksesta ja sanoo vain: "Niin mutta minä vain sanon näin".Todella naurettavan kuuloista.
En tajua miten kukaan saattoi edes keksiä noin ruman nimen ja että se otettiin käyttööön! Uskomatonta!
Fiestaan vie hienon miekkamiehen tie.
ala-asteella häijy opettaja piti huolen, ettei me murrehirmut ikinä sanottu hiekan sijaan hiakka jne, joten jotkut sitten hyperkorrektoi tuollaisia sanoja. Nimenomaan pieno ja Kiesma. Kuulostaa uskomattoman törpöltä.
Tikkurilassa on parturi nimeltä Pieno. Joskus sukuloimassa käydessäni huomannut. Kummasti se vain porskuttaa, mutta Vantaalla onkin kouluttamattomia enemmän kuin koko maassa keskimäärin.
Yksi vaikea sana ainakin uutistenlukijoille näyttää olevan graffiti, joka varsinkin keski-ikäisten suussa muuttuu väistämättä grafiitiksi. Yllättynein olin, että myös Aalto-yliopiston rehtoriksi palkattu "erityisen oppinut" nainen puhui grafiiteista.
ap harrastaa täällä nimettömän aivotonta ajatustenvaihtoa pienoista ja olettaa että me jaksamme lukea huonosti jäsenneltyjä lauseita ilman isoja alkukirjaimia? Jep, pienet murheet, mutta kirjoitustapasi on ärsyttävä täällä, koska täällä sitä joutuu lukemaan.
mikään pakko lukea pienellä alkavia lauseita ja aloituksia. minua taas ärsyttää jos joku näkee tälläisellä palstalla vaivaa kirjoittaakseen 'oikeaoppisesti'. (yleensä menee kyllä pieleen sekin yritys)
paidoissa on HIAT?!?! huhhuh tätä suomenkielen rappiota!
Mun mielestä Savon suunnalla jotkut puhuvat pienosta. Onko tuttavasi sieltä päin kotoisin?
kenenkään savolaisen pienosta puhuvan eli ei ole sieltä päin tuo sana, ei ainakaan murretta siis ole.
nämä pieno-ihmiset luulevat sanovansa sen nimenomaan oikein ja muut sanoo väärin piano..:D
nämä pieno-ihmiset luulevat sanovansa sen nimenomaan oikein ja muut sanoo väärin piano..:D
Ne luulee, että pieno on hieno ja piano on huano.
Kunhan ei vaan pääsisi piearu kun soittaa sitä pienoa!
Säkin muuten kirjoitin kaikki lauseen alut pienellä. SAMA MOKA!
¨
Varsinkin tuota guuta, ja joskus henkilö vielä korostaa, että siihen tulee "guu-kirjain". Eräs ystäväni kerran myös harkitsi antaa pojalleen nimeksi joni joka kuitenkin kirjoitettaisiin hienommin Ioni, mutta onneksi päätyi sitten perinteiseen kirjoitustapaan.