Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaa, rv15+5 ja jo toista kertaa saikulla...

Vierailija
07.11.2012 |

Ekan kerran olin pari viikkoa sitten 5pvä saikulla, jäätävä päänsärky koska oli hartiat niin jumissa.

Nyt alaselkä kipeytynyt, pariin otteeseen meinannut kaatua töissä kun jalat ei kanna kunnolla kun yhtäkkiä säteilee kipu jalkaa pitkin...

Saikku 2pvä, vkloppu muutenkin vapaa.

Nolottaa niin pirusti ja hävettää joka kerta kun joutuu työnantajalle soittamaan että olen saikulla!

Varsinkin koska plussassin viikko sen jälkeen kun olin aloittanut tuolla =(

Toisaalta, kun aloitin tuo paikka oli talon fyysisesti helpoin, nyt on ihan eri tilanne...

No, ei kai voi mitään..

Mietin kyllä että etsisinkö toista, helpompaa työpaikkaa itselleni (jos kukaan nyt palkkaa raskaanaolevaa....) kun koeaikaa on vielä jäljellä...

Tai sitten tiedossa vielä monta noloa hetkeä kun on pakko soittaa etten pääsekään töihin =/

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin saikulle kk ennen äitiysloman alkua. Selän takia.

Viikon olin saikulla rv19, kivuliaiden supistuksien takia.

Pahoinvointi oli ihan törkeä silloin, mutta sinnittelin ja kävin silti töissä.

Jotenkin kuvittelin että toinen raskaus menisi helpommin, en tiedä miksi =D Mutta ei näin nyt ainakaan mennyt.

No, täytyy nyt katsoa miten tässä käy, huomenna kyllä pakko soittaa neuvolaan jos pääsisi lääkäriin, ksoka nyt supistelee jatkuvasti, parisen päivää jo ollut kivuttomia harjoitussuppareita, nyt rupee vatsakin olemaan kipeä selän lisäksi...

Pikkasen kyllä pelottaa että oliko tämä nyt tässä, eikä meille tulekaan pikkuveljeä/siskoa esikoiselle...

Vierailija
42/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa. Niskani meni kesken työpäivän niin jumiin että aloin oksentamaan ja täräjämään. Tällöin en vielä tiennyt että olin raskaana. Valot otti silmiin. Eikä ollut migreeniä. Epäilivät aivokalvontulehdusta. Sain silloin 6 kpl panacodia ja buranaa. Jotain lääkettä piikillä. Makasin terveyskeskuksen päivystyksessä kamerahuoneessa n. 8h. Sain lähteä kotiin koska asuin (pyysin) vieressä ja lupasin tulla heti takaisin jos pahenee. Jäin tästä viikon saikulle.. Muutama päivä meni ja sain tietää että johtui raskaudesta. Uskomatonta.

Sitten meni muutama viikko alkoi aivan kamala lonkka, selkä kivut ym. Jäin taas saikulle. Raskausviikkoja oli 8. Viikon päästä helpotti ja menin takasin töihin.

13 viikolla silmäni menivät oudoiksi. Valkoiset kohdat muuttuivat aivan kirkkaan punaisiksi. Tässä meni jotain kaksi viikkoa, kun paranivat. Mitään muuta ei lääkärit eivät keksineet syyksi kuin raskauden.

20 viikolla jouduin jäämään TAAS saikulle, koska lapsivettä ei ollut melkein yhtään. Asia korjaantui viikossa ja menin takaisin töihin.

25 viikolla jouduin lähtemään kesken päivän töistä, koska toinen jalka oli kipeä. Oli vain 15 cm pohje toista isompi. Menin terveyskeskukseen suoraan ja pikaverikokeen jälkeen laittoivat ambulanssilla keskussairaalaan. Siitä saakka olin koko loppuraskauden saikulla.

Koko raskaus tuntui aivan helvetiltä. Mietin että en IKINÄ tee toista lasta, koska en halua kokea toista raskautta. Sitä jatkuvaa supistelua ja koko kehon kipua. Synnytys ei muuten sattunut yhtään. En käyttänyt yhtään mitään lääkettä.. :)

No. Nyt olen raskaana. Viikkoja on kasassa reilu 20. Olo on niin maailman parhain. Melkein olen energisempi kuin ei raskaana ollessani. Olen muuten takasin työelämässä ja työpaikkani on sama. Teen seisomatyötä erittäin kiireisessä paikasssa. Joskus olen joutunut kantamaan askelmittaria mukana. Työpäivän aikana kävelen n. 15 kilometriä (kiireisenä päoivänä vielä enenmän).

Elikkä tsemppiä sinne!! Koita jaksaa!! Toivottavasti jaksoi lukea sepustukseni. Ja ymmärsit että ei tartte hävetä sitä, että olet sairaslomalla. KAIKKI raskaudet ovat erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme