Palauttaisitko rahat? -kysely
Tuttavani rikkoi puhelimeni. Ei tehnyt sitä tarkoituksella mutta kuitenkin hänen tietyn toimintansa seurauksena. Asia sovittiin hyvässä hengessä ja tuttavani tarjoutui antamaan minulle rahaa uuteen vastaavanlaiseen (alle 150€) puhelimeen.
Kotona huomasin, että (iki-) vanhempi puhelimeni toimii.
Minä rehellisenä ihmisenä mietin, että palautanko rahan, koska en varsinaisesti tarvitse uutta puhelinta??
Mitä te muut tekisitte??
Kommentit (11)
Pidä rahat. Ne ovat rikotusta puhelimesta, ei siitä vanhasta.
Jos jotain rikkoo niin se on maksettava!
Ostaisin sen uuden puhelimen. Kaverisi olis voinut myös itse käydä ostamassa sulle puhelimen, mutta ulkoisti homman sulle.
Riippuu kuinka köyhä se toinen on ja onko velkainen tai ulosotossa. Jos hän saa riittävää palkkaa niin ei ole ongelmaa, pidä rahat.
Ikivanha puhelimesi voi hajota jo huomenna, ja joudut silloin ostamaan uuden kun varapuhelinta ei enää ole. Pidä siis rahat hyvillä mielin, ellei kaverisi elä suunnilleen kädestä suuhun samalla kun sinä kieriskelet rahoissa.
Se on vahingonkorvaus siitä tuhosta eikä sillä oo mitään tekemistä sen kanssa Onko sulla jo puhelin
Jos ystävä näkee, ettei puhelin olekaan uusi, niin kannattaa olla rehti ja tunnustaa, miten asia meni.
Mielestäni korvaus rikki menneestä puhelimesta on silti ihan aiheellinen. Varsinkin kun hän oli syyllinen rikkoutumiseen ja itse tarjoutui korvaamaan aiheuttamansa vahingon.
Ja se nykyinenkin luuri varmasti joskus menee rikki, joten uuden osto on kumminkin edessä joskus.
Hän rikkoi puhelimesi ja on oikein se korvata. Ei sillä ole väliä vaikka sinulla olisi seinät tapetoitu muilla puhelimilla.
No en. Raha on korvaus hajonneesta puhelimesta, ei ole mitään väliä vaikka sinulla olisi kotona laatikollinen toimivia puhelimia.
Kiitos vastauksistanne!
Minä vaan ylirehellisenä aina kelaan liikaa! Eli pidän rahat ja ostan uuden puhelimen.
AP
Ei tuttavan asia ole onko sinulla toimivaa puhelinta vai ei. Mutta korvaus rikkomastaan on.