Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaa, rv15+5 ja jo toista kertaa saikulla...

Vierailija
07.11.2012 |

Ekan kerran olin pari viikkoa sitten 5pvä saikulla, jäätävä päänsärky koska oli hartiat niin jumissa.

Nyt alaselkä kipeytynyt, pariin otteeseen meinannut kaatua töissä kun jalat ei kanna kunnolla kun yhtäkkiä säteilee kipu jalkaa pitkin...

Saikku 2pvä, vkloppu muutenkin vapaa.

Nolottaa niin pirusti ja hävettää joka kerta kun joutuu työnantajalle soittamaan että olen saikulla!

Varsinkin koska plussassin viikko sen jälkeen kun olin aloittanut tuolla =(

Toisaalta, kun aloitin tuo paikka oli talon fyysisesti helpoin, nyt on ihan eri tilanne...

No, ei kai voi mitään..

Mietin kyllä että etsisinkö toista, helpompaa työpaikkaa itselleni (jos kukaan nyt palkkaa raskaanaolevaa....) kun koeaikaa on vielä jäljellä...

Tai sitten tiedossa vielä monta noloa hetkeä kun on pakko soittaa etten pääsekään töihin =/

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis on siis jonkun mielestä oikein syrjiä

naisia sen takia että ovat potentilaalisempia henkilöitä lisääntymään kuin miehet?

Se on kylmä tosia-asia, että raha ratkaisee. Ja työntekijöiden sairaslomat käyvät työnatajalle kalliiksi. Sen vuoksi suositellaan kaikenlaisia tykyhommia ja pieniä vapautuksia työssä (vaikka liikuntaa työajalla), jotta työtekijät pysyisivät terveenpänä. Toki nämäkin maksaa, mutta vähemmän kuin poissaolot.

Niin ja vaikka täällä ollaan kuinka marttyyreitä, niin kyllä osa naisista käyttää raskautta ja hoitovapailla kikkailua häikäilemättä hyväksee. EI KAIKKI, mutta osa kuitenkin.

Vierailija
22/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös koeajan lopussa ole melko helppo keksiä jokin hyvä syy, ettei työntekijää otetakkaan töihin. Senhän vuoksi koeajat on keksittykin. Pääsee helpommin eroon uudesta työntekijästä, jos hän ei osoittaudukaan hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 20 min välein, alle 25 viikkoa täynnä ja len pyytänyt kevyempää työtä joka järjestyi. Kotiin en kehtaisi jäädä.

pääsin varastohommista lähinnä istumatyöhön. Kotonakin lähinnä istuisin jos oisin saikulla mut mieluummin teen otain hyödyllistä ja olisi törkeää työnanatajaa kohtaan jäädä sairastelemaan kotiin.

Mitä kun niitä istumatöitä ei löydy?

Nostoja, painavia asukkaita, omassa yksikössäni yksin työvuorossa arkisin aamuvuorossa yhteen tai kahteen asti, iltavuorossa kolmen jälkeen. 3pyörätuoliasukasta joista yksi nostetaan itse tuolista sänkyyn ja toisinpäin, kaksi todella painavaa asukasta joilla on nosturit mutta pitää tietty käännellä ja väännellä pesujen ja vaipanvaihtojen yhteydessä, ja että saa nosturiliinan paikalle.

Toisessa yksikössä yksin 1h aamulla, 3h iltavuorossa. Siellä saa kaverin kanssa suurimman osan sänkyyn ennekuin jää yksin tosin.

Kevyitä hommia ei oikein löydy... Mutta tosi törkeää jäädä kotiin varmaankin, eihän se haittaisi vaikka kroppa (ja/tai raskaus) kusee, kunhan ei ole törkeä työnantajaa kohtaan!

väärin.

luulisi että teidänkin työpaikalta paperihommia löytyis et voisit tehdä niitä ennemmin kuin olla kotona. jos ei löydy ni ei löydy, jää kotiin mutta ihmettelen jos ei mitään paperihommia löydy.

Vierailija
24/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 20 min välein, alle 25 viikkoa täynnä ja len pyytänyt kevyempää työtä joka järjestyi. Kotiin en kehtaisi jäädä.

pääsin varastohommista lähinnä istumatyöhön. Kotonakin lähinnä istuisin jos oisin saikulla mut mieluummin teen otain hyödyllistä ja olisi törkeää työnanatajaa kohtaan jäädä sairastelemaan kotiin.

Mitä kun niitä istumatöitä ei löydy?

Nostoja, painavia asukkaita, omassa yksikössäni yksin työvuorossa arkisin aamuvuorossa yhteen tai kahteen asti, iltavuorossa kolmen jälkeen. 3pyörätuoliasukasta joista yksi nostetaan itse tuolista sänkyyn ja toisinpäin, kaksi todella painavaa asukasta joilla on nosturit mutta pitää tietty käännellä ja väännellä pesujen ja vaipanvaihtojen yhteydessä, ja että saa nosturiliinan paikalle.

Toisessa yksikössä yksin 1h aamulla, 3h iltavuorossa. Siellä saa kaverin kanssa suurimman osan sänkyyn ennekuin jää yksin tosin.

Kevyitä hommia ei oikein löydy... Mutta tosi törkeää jäädä kotiin varmaankin, eihän se haittaisi vaikka kroppa (ja/tai raskaus) kusee, kunhan ei ole törkeä työnantajaa kohtaan!

väärin.

luulisi että teidänkin työpaikalta paperihommia löytyis et voisit tehdä niitä ennemmin kuin olla kotona. jos ei löydy ni ei löydy, jää kotiin mutta ihmettelen jos ei mitään paperihommia löydy.

hoitaa hoidolliset paperityöt, esimies hoitaa hallinnolliset paperityöt.

Et taida tietää juuri mitään hoitoalasta?

Onhan niitä hoitajan paperihommia vartin verran päivässä kun kirjoittaa raporttia.

Vierailija
25/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta ihmettelen jos ei mitään paperihommia löydy. "

Luuletko oikeasti että on paskapuhetta että löytyy aloja jossa sitä paperityötä ei ole? =D

Joo, tottakai esim lähihoitaja voisi tehdä esimiehen tehtäviä niin että pääsisi istumaan =D

Vierailija
26/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koejalla saisi lopettaa työsuhteen ilman mitään syytä. EI SAA! koeajan tarkoitus on määrittää työtekijän sopivuus työhön ja sopparin saa purkaa jos työntekijä ei sovi työhön mutta ihan mistä tahansa syytä ei saa silloinkaan purkaa sopparia.

Raskaus nyt ei ainakaan ole syy purkaa sopparia silloinkaan.

sai potkut mutta haastoi työnantajan oikeuteen ja hänelle määrättiin maksettavaksi kahden vuoden palkka. Lähes 99-prosenttisesti työntekijä voittaa noissa tapauksissa. Katsokaa Finlexistä, siellä on lueteltu useita oikeustapauksia, joista voitte katsoa miten on käynyt.

Vierailija
27/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sinä olisit voinut tietää että raskautesi olisi tuollainen.!

Itse jouduin saikulle raskausaikana kun ollut uudessa työssä 4pv.! Viikkoja oli silloin 7. Ja joudin olemaan liki koko raskauden saikulla. Olin reilun kuukauden yhteensä raskaus aikana töissä.!

Arvaa kehtasinko enään sinne soittaa että olisiko heillä jossakin yksikössä töitä kun niitä lähdin taasen sitten hakemaan.

Vierailija
28/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten ylläty, jos työsuhteesi loppuu koeaikana...

Vierailija
29/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole syy erottaa koeaikana mutta voivat toki keksiä peite syyn jos kusipäitä olevat.

Vierailija
30/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten ylläty, jos työsuhteesi loppuu koeaikana...

Ja joo, en olisi yllättynyt jos haluavat kusipäitä olla.

Toisaalta saavat kyllä etsiä vakuuttavat syyt miksi irtisanovat, ettei raskaus ole syynä.

Työni olen hyvin hoitanut.

Vierailija
31/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärintodistuksella voit myös vaatia työnantajaa järjestämään itsesi kevyempiin töihin. Jos niitä ei ole tarjolla, sulla on oikeus olla tekemättä mitään täydellä palkalla, jos lääkärin mielestä et voi tehdä normaalia työtehtävääsi.

Otat nyt kaikki irti raskaudesta ja kurkutat riistotyönantajaasi kaikin tavoin!

Vierailija
32/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran olin pari viikkoa sitten 5pvä saikulla, jäätävä päänsärky koska oli hartiat niin jumissa.

Nyt alaselkä kipeytynyt, pariin otteeseen meinannut kaatua töissä kun jalat ei kanna kunnolla kun yhtäkkiä säteilee kipu jalkaa pitkin...

Saikku 2pvä, vkloppu muutenkin vapaa.

Nolottaa niin pirusti ja hävettää joka kerta kun joutuu työnantajalle soittamaan että olen saikulla!

Varsinkin koska plussassin viikko sen jälkeen kun olin aloittanut tuolla =(

Toisaalta, kun aloitin tuo paikka oli talon fyysisesti helpoin, nyt on ihan eri tilanne...

No, ei kai voi mitään..

Mietin kyllä että etsisinkö toista, helpompaa työpaikkaa itselleni (jos kukaan nyt palkkaa raskaanaolevaa....) kun koeaikaa on vielä jäljellä...

Tai sitten tiedossa vielä monta noloa hetkeä kun on pakko soittaa etten pääsekään töihin =/

Koska se on varmin tapasi saada pitää työpaikka. Jos nimittäin työnantaja ei anna sun jatkaa, se johtuu raskaudesta ja voit huoletta haastaa työnantajan oikeuteen. Saat isot korvaukset.

Vierailija
33/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskat jumiin? voi vittu teitä pullamössöidiootteja!

Vierailija
34/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskat jumiin? voi vittu teitä pullamössöidiootteja!

että menee niskat jumiin kun rinnat kasvaa ja koko ryhti muuttuu.

"Niskakipu ja raskaus

Raskauden aikana voivat niskavaivat joillakin naisilla pahentua. Joillain taas aiemmat vaivat voivat hellittää. Lisääntymisen takana voi ajatella olevan hormonitasapainon muutos. Kun elimistö valmistautuu tekemään synnytystä varten rakenteet venyvimmiksi, niin se voi antaa helpommin pohjaa rankavaivoille. Myös painon lisääntyminen ja vartalon painopisteen muutos kohdistaa rasitusta uudella tavalla rankaan ja lihaksiin mikä voi saada aikaan vaivoja. Raskauden aikana kuten muulloinkaan ei kannata nukkua kovin monella tyynyllä, polvien alla tai välissä voi kokeilla pitää tyynyä. Jäähoitoa voi käyttää useamman kerran päivässä, hierontaan ei yleensä ole esteitä ja niskan rentoutuksesta ja venyttelystä kannattaa luonnollisesti huolehtia raskauden aikanakin. Mahdollinen lääkehoito kannattaa neuvotella raskauden aikana lääkärin kanssa yhteistoiminnassa."

http://www.kipu.net/2010/04/niskakipu.html

Idiootti voit olla itse.

Vierailija
35/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muuten ap hoidat itseäsi? hartioitasi?? http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P%C3%A4%C3%A4ns%C3%A4ryst%C3%A4+p%C3… tässä on hyvä video venyttelet? ja toinen! http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P%C3%A4%C3%A4ns%C3%A4ryst%C3%A4+p%C3…

hierontaa??

tää on yksi todella hyvä jelppari; https://www.hyvinvoinnin.fi/detria-relaxant-lihastenrentouttaja

Vierailija
36/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrot heti pomolle raskaudesta koska sen jälkeen työnantajan on käytännössä pakko palkata sut tai se saa ison sakon ja joutuu maksamaan sulle korvaukset

kun raskaana olevan työsuhde puretaan koeajalla tai muuten niin syyksi katsotaan AINA raskaus ja siitä seuraa sanktiot

Vierailija
37/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrot heti pomolle raskaudesta koska sen jälkeen työnantajan on käytännössä pakko palkata sut tai se saa ison sakon ja joutuu maksamaan sulle korvaukset

kun raskaana olevan työsuhde puretaan koeajalla tai muuten niin syyksi katsotaan AINA raskaus ja siitä seuraa sanktiot

töissä kun olin varhaisultrassa käynyt, koska piti saada vapaata np-ultraa varten...

Koko talo tietää että olen raskaana, asukkaatkin, että sen puolen olen "turvassa".

Mutta tuntuu vain todella pahalta, vaikken ole tahallani kusettanut työantajaa...

Vierailija
38/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raskaudet on olleet niin helppoja. olen ollut saikulla vaan normiflunssan taki, en minkään raskauden aiheuttaman taudin takia.

t. luonnonoikku

Vierailija
39/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raskaudet on olleet niin helppoja. olen ollut saikulla vaan normiflunssan taki, en minkään raskauden aiheuttaman taudin takia.

t. luonnonoikku

Kyllä minäkin ottaisin mieluummin helpon raskauden, ilman vaivoja.

Vierailija
40/42 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin työt kesällä, määräaikaisena. Töiden oli tarkoitus loppua elokuussa ja niin loppuikin. Plussasin sitten heinäkuun puolessa välissä. Elokuun puolella saimme tietää, että odotan kaksosia. Samalla alkoi sitten flunssa kierre. Ensin se oli akuutti keuhkoputkentulehdus ja jouduin melkein viikon sairaslomalle. Antibiootti kuurin vedin naamaan ja töihin. Olin yhden päivän töissä, jonka jälkeen kuume taas nousi. Oli siirtynyt sitten poskionteloihin ja taas viikon saikku ja uusi kuuri. Tämän jälkeen en edes kerennyt takaisin töihin mennä, kun jouduin uudestaan menemään lääkäriin. Totesivat, että meni angiinaksi ja lisää sairaslomaa. Lääkäri määräsi pidemmän sairasloman juuri raskauden takia, varsinkin kun muutenkin on riskiraskaus.

Ilmoitin töihin, että olen loppu kuun sairaslomalla ja esimies vittuili mulle puhelimessa. Tiesi, että olen raskaana ja odotan kaksosia (maha oli jo ihan alussa pyöristynyt). Soitin asiasta lopulta luottamusmiehelle, että esimiehen käytös ei ollut mitenkään hyvää. Luottamusmies kävi sitten työpaikalle enkä uskalla siellä edes käydä enää itse, luottamusmies lähettänyt palautteeni ja pitänyt koulutuksen esimiehelle...

Mulla oli jo ensimmäinenkin raskaus samanlainen, joko on törkeä pahoinvointi tai sitten on koko ajan jotain flunssan kierrettä ja kuumetta :/ Tämä raskaus kyllä jää nyt viimeiseksi, 3 lasta on meille ihan tarpeeksi :) Työkkärissä sanoivat, ettei edes kannata hakea töitä, koska jään ensi kuun lopussa muutenkin äitiyslomalle. Ja työkkärintäti uskoi minun saavan töitä helposti, koska olen kouluni käynyt ja minulla on jo lapsia, ennemmin minut töihin otetaan, kuin minua vanhempi, jolla ei ole lapsia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme