Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä eri syistä johtuen jonkun osoite on Poste Restante?

Vierailija
07.11.2012 |

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua ilmoittaa osoitteekseni KAKOLA.

Vierailija
42/63 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin koulun asuntolassa ja postini olisi tullut koulun kansliaan, sillä asuntolalla ei ollut postilaatikoita. En halunnut kanslistin tietävän mistä kaikkialta minulle postia tulee, joten laitoin osoitteeksi Poste Restante.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa jutella.

Vierailija
44/63 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vangit surffailla netissä?

Vierailija
45/63 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä vanki, avaa av:lle kysymys ja vastaus -topic? Olisi kiinnostavaa jutella.

Mikä ihme noissa vangeissa niin viehättää joitakin naisia? Miksi murhaajat saa sitä fanipostia vankiloihin?

Vierailija
46/63 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä halua postiaan sillä aikaa kotiosoitteeseen.

Vierailija
47/63 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esim. mies töissä ja kirjoilla poste restantessa, avokki saa kaikki sossun ja kelan tuet ja avokin palkka ei vaikuta, vaikka asuvatkin yhdessä.

Vierailija
48/63 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä vanki, avaa av:lle kysymys ja vastaus -topic? Olisi kiinnostavaa jutella.

Mikä ihme noissa vangeissa niin viehättää joitakin naisia? Miksi murhaajat saa sitä fanipostia vankiloihin?

Ensinnäkin olettamukseni oli, että kyse on naisvangista. Toiseksi, onhan täällä ollut topikkeja milloin mistäkin aiheesta. Minua kiinnostaisi vangin elämäntarina paljon enemmän kuin vaikkapa tuon naisen, joka on miestään pidempi ja painavampi. Fanipostia en ollut ajatellut lähettää.

Ihme reaktio sulla?

t. 16

Vierailija
49/63 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:01"]

Ainoastaan ihmiset, jotka ovat koko elämänsä nauttineet keskiluokkaista hyvinvointia (itse sanon sitä pahoinvoinniksi), ihmettelevät jotakin näinkin tavanomaista. Olin juuri menossa avaamaan poste restante-osoitetta kun silmiini osui tämä älytön keskustelu. Vielä parikymmentä vuotta sitten jokainen, jolla oli tatuointi, oli keskluokkaisten putkiajattelijoiden mielestä rikolinen tai huumeiden käyttäjä. Nyt sitten sama yhteenveto poste restante- ihmisistä:D

Kaikki eivät elä keskiluokkaista perhee-elämää ihan omasta tahdostaankaan. Elämässä on miljoonia vaihtoehtoja ja valintoja olla luova ja yksilöllinen.

[/quote]

Mikä syysi oli?

Vierailija
50/63 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusettavat kelasta ja sossusta rahaa. Esim. työssäkäyvä puoliso on virallisesti asunnoton, työtön puoliso nostaa asumis- ja toimeentulotukea.

Vierailija
51/63 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Poste Restante, koska silloin en ole kirjoilla missään ja saan (mukamas) vuokra-asunnon nopeammin. Vakituisessa työssä mutta asuntoa ei vaan kuulu vaikka pitkän ajan jonossa ollut.

Vierailija
52/63 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ihmiset, jotka ovat koko elämänsä nauttineet keskiluokkaista hyvinvointia (itse sanon sitä pahoinvoinniksi), ihmettelevät jotakin näinkin tavanomaista. Olin juuri menossa avaamaan poste restante-osoitetta kun silmiini osui tämä älytön keskustelu. Vielä parikymmentä vuotta sitten jokainen, jolla oli tatuointi, oli keskluokkaisten putkiajattelijoiden mielestä rikolinen tai huumeiden käyttäjä. Nyt sitten sama yhteenveto poste restante- ihmisistä:D

Kaikki eivät elä keskiluokkaista perhee-elämää ihan omasta tahdostaankaan. Elämässä on miljoonia vaihtoehtoja ja valintoja olla luova ja yksilöllinen.

Vierailija
53/63 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä keskustelussa mainittu moniakin syitä.

1. Julkkikset ja blokkaajat, jotka eivät halua jakaa osoitettaan kaikille.

2. Paljon ulkomailla työskentelevät, jotka haluaa osan postista Suomeen (esim. lomallaan).

3. Osa pienistä yrityksistä pitää Poste Restante osoitetta, kun ei ole varsinaista toimitilaa, mutta ei silti haluta kotiosoitetta jakoon.

4. Asunnottomat. Useimmiten väliaikaisesti ei ole kämppää ja ollaan yötä kavereilla / sukulaisilla. Osa tässä tapauksessa laittaa osoitteensa jollekin perheenjäsenelleen, mutta kaikille se ei käy tai perhe asuu liian kaukana.

5. Turvakielto tai muuten pelko jostain vainoojasta.

6. Halutaan postia muiden huomaamatta. Esim. avioliitossa, jossa kaikki ei ole ok. Soluasunnossa, jossa kämppis onkin vähän epämääräinen. Liian utelias asuntolanhoitaja tai vaikkapa naapurin mummo, joka salaa tutkii postilaatikot.

7. Mielisairaalassa  tai vankilassa olevat, joilla ei ole vakiasuntoa

8. Luonnollisesti kaikenmaailman huijaukset, vaikkapa nettikirpppiksellä tai jollekin muulle.

Vierailija
54/63 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman asuntoa eli post restant ainoo vaihtoehto. Paikkakunnan asunnot on varattu nyt tulleet pakolaiset ykkösenä ja oman kunnan asukkaat jätetään ilman.. Tätä on hyvinvointi yhteiskunta.. 

Vierailija
55/63 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän poste restantea koska olen kieltäytynyt jakelusta. En halua roskaa kotiin. Enkä pidä edes postilaatikkoa. Laskut menee netpostiin ja joulukortteja en tarvi.

Vierailija
56/63 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen harkinnut tilata poste restantella, koska en halua pakettieni lojuvan satojen metrien päässä yleisen tien varrella, helteen, pakkasen, tuiskujen ja kuran armoilla.

En juokse joka päivä tarkistamassakaan, koska useimpina päivinä postia ei edes tule, tai edes joka viikko.

Viimeksi postinjakaja oli laittanut pakettini naapurin laatikkoon, koska iso paketti ei mahtunut normaalikokoiseen laatikkooni! En ymmärrä miksi ottavat matkaan selkeästi isoja paketteja.

Ei kai siis ole mitään muuta vaihtoehtoa, maksaisi hirveästi että saisi postin edes omaan pihaan.

Vierailija
57/63 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi häpeät hotellissa asumista?

Vierailija
58/63 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exäni teki reissutöitä. Hänellä ei ollut omaa asuntoa. Keikkojen välillä asui hotelleissa, minun tai jonkun muun kaverin luona. Hän teki töitä paljon ja noita kavereilla majailuita ei tullut paljon. Postererstante oli fiksuin postiosoite.

Vierailija
59/63 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.11.2012 klo 19:45"]

itselläni on tilanne jossa (mt-ongelmainen) isäni on vaarallinen. On ollut todella väkivaltainen ja uhannut perhettäni. Olen muuttanut 500km päähän turvaan mutta ikävöin kotikaupunkiani kovasti. Olen usein pohtinut että uskaltaisinko muuttaa takaisin anonyymisti, eli salatut osoitetiedot. Mutta sitten pitäisi olla poste restante. On nimittäin tapauksia että uhkaaja/stalkkaaja (mitä nimeä nyt käytetäänkään) on saanut uhrin osoitteen selville siten, että on soittanut samannimisenä esim. sanomalehteen tekemään "osoitteenmuutosta" ja antanut uuden osoitteen ja selvittänyt samalla sen vanhan. Eli jos jotain postia tulee oikeaan osoitteeseen niin vaanijan on helppo urkkia osoite selville. Sopiiko poste restante tällaiseen, eli siis osoitteen piilottamiseen?

Minä olen harkinnut poste restantea uhkailijan vuoksi. Samasta syystä minulla on myös turvakielto. Kun moniin paikkoihin on se osoite kuitenkin annettava ja monessa paikassa on töissä milloin mitäkin sijaisia, joilta tarvittaessa kiero vainoaja voi osoitetta koettaa onkia. Pelkään, että asiakaspalvelija, varsinkin joku kesäsijainen, sen lipsauttaa typeryyttään.

Me joudumme myös hankkimaan poste restante-osoitteen.

Olemme turvakielto-asiakkaita ja kyllä, eräs sairas ihminen sai kuin saikin ongittua osoitteemme selville.

Tuo helpottaa turvallisuudentunnetta, kun muutto on edessä.

Vierailija
60/63 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakielto työn vuoksi, ja jonnekin pitää antaa osoitetiedot, jos ei omaansa halua ottaa vastaan mitään. 

Heh, tänäänkin varmaan minua pidettiin asunnottomana vankilasta päässeenä, kun menin töiden jälkeen katsomaan, onko postia. :D