Opettajien muistaminen jouluna... Jiiihaaa!
Meillä lapsi (12v) haluaa muistaa omia opettajiaan ja on alkanut viemään kouluun pienellä termarilla kahvia tai teetä ja kk. mukin kaikille opettajilleen.
Opettajat kuulemma kovin tyytyväisiä ja lapsi nauttii kun saa tarjota kupin kuumaa :)
Kivittäkää....
Kommentit (34)
Siis häiritään opetusta tunneilla jollain henkilökohtaisilla kahvikekkereillä. No tuota ei usko kukaan. Ei mikään opettaja suostuisi tuollaiseen.
etta monet muistamiset annetaan jo syksyn mittaan, mm. jouluaiheisia pyjamia ja sukkia tulee perheilta. Se lammittaa.
Mita tulee liiallisiin lahjoihin, niin johonkin on vedettava raja. Joku itsetehty kortti on ihan hyva, ei liika tavara.
Jos kahvia ryhdytaan usein tuomaan, niin ajattelisin asiaa kaytannon ongelmana. Olisiko helpompi keitella koululla koko luokalle vaikka kuumaa mehua, siis niin etta ope keittaa ja tarjoilee. Jotenkin olisi helpompi.
Ajatus kai on ollut muistaa opettajaa, ei koko luokkaa tuossa ap.n jutussa.
Tarjoa sinä mehut luokallesi. Monetko kahvikupit olet saanut joltakin oppilaalta? Onko tosiaan vaara saada liikaa?
etta monet muistamiset annetaan jo syksyn mittaan, mm. jouluaiheisia pyjamia ja sukkia tulee perheilta. Se lammittaa.
Mita tulee liiallisiin lahjoihin, niin johonkin on vedettava raja. Joku itsetehty kortti on ihan hyva, ei liika tavara.
Jos kahvia ryhdytaan usein tuomaan, niin ajattelisin asiaa kaytannon ongelmana. Olisiko helpompi keitella koululla koko luokalle vaikka kuumaa mehua, siis niin etta ope keittaa ja tarjoilee. Jotenkin olisi helpompi.
Siis häiritään opetusta tunneilla jollain henkilökohtaisilla kahvikekkereillä. No tuota ei usko kukaan. Ei mikään opettaja suostuisi tuollaiseen.
Ensinnäkin kahvia saa aina tauoilla, ja onko lapsellasi sitten tarjota myös maitoa tai kermaa ja sokeria matkassa? En haluaisi juoda jotain repussa muhinutta kahvia, mutta kohteliaisuudesta kai olisi pakko vastaanottaa..
En usko että tämä on edes totta, mutta jos on, niin mitäs jos ohjaisit lastasi vähän eri suuntaan..
makeutusainetta ja kuivamaitoa, yksittäispakattuina kk. pusseina. Taitaa olla opettajalle vierasta, että termarissa kahvi säilyy vallan mainiosti pidempäänkin hyvänä.
Minusta tässä on kyse muistamisesta ja ajatuksesta muistaa opettajaa. Millaiseen suuntaan suosittelet minun ohjaavan lasta, joka tykkää opettajistaan ja haluaa heitä muistaa jollakin lailla?
Itse keitti kahvit tai teet, minusta se on asian ydin. ap.
Ensinnäkin kahvia saa aina tauoilla, ja onko lapsellasi sitten tarjota myös maitoa tai kermaa ja sokeria matkassa? En haluaisi juoda jotain repussa muhinutta kahvia, mutta kohteliaisuudesta kai olisi pakko vastaanottaa..
En usko että tämä on edes totta, mutta jos on, niin mitäs jos ohjaisit lastasi vähän eri suuntaan..
Itse en juo kahvia enkä teetä saati sitten ehtisi edes juomaan mitään tunneilla. En usko, että kukaan toimii noin.
Oikeastiko näin moni uskoo, että tämä olisi totta?
Itse en juo kahvia enkä teetä saati sitten ehtisi edes juomaan mitään tunneilla. En usko, että kukaan toimii noin.
En ollenkaan epäile, että olisi valetta. Miksei voi olla totta?
On varmaan mukana pieni pöytäliinakin, jonka levittää siihen opettajalle kupin alle. Unohtui varmaan mainita, että on kertakäyttölusikoitakin repussa, eihän ne makeutusainepussukoitten sisällöt muuten sekoitu kunnolla. Ja tietenkin kivat itsevalitut servetit, eikö?
Ja kun kyse oli joulumuistamisista, niin varmaan joulun lähestyessä on mukana omin pikku kätösin leivotut joulutortutkin ja pari piparia per opettaja. Riittoisa on se pikku-termarikin, kun siitä riittää kaikille opettajille kupponen.
Itseasiassa lapsella oli mukana sokeria,makeutusainetta ja kuivamaitoa, yksittäispakattuina kk. pusseina.
tossa menee vartti ainakin oppitunnista hukkaan kun yksi sooloilee ja säätää pussiensa ja kahviensa kanssa. Uskomatonta paskaa yrität syöttää.
Mulle tuodaan juuri niitä perinteisiä lahjakortteja, suklaita, saippuoita, mukeja ja muita ihania, mutta vasta joululoman alkaessa.
Onneksi sulle ei kukaan tuokkaan mitään......
Meidän lapset ovat tehneet opettajille tuntien aikana jalkahoitoja, manikyyrejä, intialaisia päähierontoja, hartiahierontoja ja kerran esikoinen tarjoutui kirjoittelemaan Wilma-viestejä opettajan puolesta. Opettajat ovat kyllä kovasti tykänneet. Ja se on näkynyt myös numeroissa. Pelkkiä kiitettäviä on tullut.
Eihän saaja aina tykkää saamastaan lahjasta, mutta kiitos kuuluu sanoa silti. Ihan sama mikä lahja on, tärkein on ajatus!!
Vaikka lapsi veisi mitä tahansa, ei voi olla varma onko kiitos aito.
Minusta olisi mukava saada tuo kuppi kuumaa, silloin tietäisin, että oppilas on ajatellut juuri minua!
Ope, kiitos!