Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsenne on kaverilla koulun jälkeen/illalla, oletatteko että saa siellä ruuan?

Vierailija
07.11.2012 |

Miten teillä toimitaan tämän kaverikyläilyn kanssa?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kello kahdeksaa, mutta kuka talossa silloin liekään, saa toki ruokaa. Välipalaa tarjoillaan kello 4-5 maissa. Sitäkin jaetaan kaikille.

Vierailija
62/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mua turhauttaisi laittaa joka päivä ruoka, ja muksut ilmoittaisi siinä vaiheessa, että ovat jo syöneet naapurissa. Siksikin on hyvä malli, että kaikki syövät kotonaan. Herkkuja tarjotaan tietysti kavereillekin, jos itsekin syödään.

Tätä mä en taas tajua ollenkaan. Jos lapsi on syönyt muualla, laitan ruuan jääkaappiin ja olen tyytyväinen, ettei seuraavana päivänä tarvitse kokata.

Meillä lapsi syö kavereillaan ja kaverit meillä ihan vastavuoroisesti, eikä tuota mitään ongelmia puolin eikä toisin. Kyseessä tosin alakoululainen tyttö, jolla yleensä yksi joskus kaksi kaveria. En mäkään varmaan kuuteen murrosikäiseen poikaan venyisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on koira, nipot vanhemmat, pihi äiti ja tiukat kotiintuloajat. MOT

Mun lapsuuden perheessä oli koira, joka oli velvollisuus ja meni kaiken muun edelle. Meille sai tulla kylään vain hetkeksi, ketään ei koskaan ruokittu ja aina minun piti lähteä kotiin yksin ensimmäisenä, kun muut jäivät leikkimään.

Nykyisessä perheessäni tehdään juuri toisinpäin kuin lapsuuden kodissani. Ja olen siitä YLPEÄ!

Vierailija
64/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipalaa saavat syödä ja tarjota kavereilleen meillä. Joskus onkin syöty kokonainen leipä, maidot ja mehut kun molemmilla on ollut kavereita koulun jälkeen, mutta ei se haittaa kun kaupasta saa lisää. Iltaruualle haluan kuitenkin lapseni kotiin, koska viihtyisivät kylässä muuten vaikka yöhön asti. Haluan myös silloin viimeistään tarkistaa että läksyt on tehty, voi olla että sanovat puhelimessa joo joo, eikä sitten ole kuitenkaan. Kaverit soitetaan myös koteihinsa syömään. Joskus voidaan sopia muuta, mutta normaalisti näin.

Vierailija
65/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on lapset vasta tulossa kouluikään joten lueskelin mielenkiinnolla tätä keskustelua.

Ihanko oikeasti siis jotkut olettavat että meillä ruokitaan muiden lapsia? Pitäisikö minun siis varautua aina tekemään isommat annokset jne.

Enpä taida suostua. Kylään saa tulla mutta kotiin komennetaan kun tulee ruoka-aika.

Meidän tuttavapiirissä on lapsia, joiden on aina PAKKO mennä kotiin syömään tai jotain. Sitten on se jengi, jotka vierailevat iltapäivisin ja iltaisin toistensa luona.

Mulle se, että lapsella on paljon kavereita ja seuraa tärkeämpää kuin ruokalasku. Olen keskituloinen yh. Varsinkin iltapäivät yksin sen jälkeen kun ip-kerho loppuu on aika tuskaisia yksin. Kun on kavereita, on kivempaa.

Vierailija
66/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai niitä täytyy sitten ruokkia.

Saako kuitenkin rajoittaa tulijoiden määrää ettei mene ihan ruokalan pidoksi?

Vierailija
67/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tahdo lastensa kyläilevän paikassa, josta ei saa ruokaa. Joskkus vaan perheolosuhteet on niin erilaiset.

Olen kahden lapsen yh, ja työ on iltapainotteista, tulen siis itse kotiin aika myöhään. Teen ruokaa aina isomman satsin kerrallaan, laitan pakkaseen annosrasioissa. Aamulla laitan lasten päivällisen jääkaappiin valmiiksi, lämmittävät sitten itse. Siitä on sitten paha tarjota kavereille.

Ja kun asuntona on kaksio, lapsilla yhteinen huone, ei sinne juuri kavereita voi pyytää, paitsi sellaisia, jotka hyväksyvät myös vanhemman tai nuoremman lapsen mukaan leikkiin.

Jos ette keskustele lastenne kanssa mistään, pidätte varmaan minuakin ihmetyyppinä, kun ei tarjoa teidän lapsellenne koskaan mitään syötävää.

Vierailija
68/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki tarjota. Jos olemme kutsuneet kaverin ruoka-aikaan, hänelle tarjotaan ilman muuta ruokaa. Jos on tullut kutsumatta, hän yleensä saa vain odottaa ja leikkiä itsekseen tai hänelle tarjotaan vaikkapa mehulasi. Yleensä teemme ruokaa juuri sopivasti perheelle.

Vierailija
69/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarjoan kyläilijöille välipalan mutta en ruokaa, koska vierailijat lähtevät viiden kuuden maissa ennenkö meillä syödään.

Vierailija
70/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä ei olla vieraanvaraisia, vaan se, että oma lapseni tulee kiljuvassa nälääsä kotiin.

On helpompaa jos tänään lapseni menee Liisalle ja on seitsemään, hänet ruokitaan. Huomenna Lisia tulee meille ja hänet ruokitaan. Koskaan ei tarvitse miettiä mitä Liisan vanhemmat ajattelee tai oliko lapsi epäkohtelias olettaessaan saavan ruokaa tai söikö minun lapseni äidin pihvin, kun ne eivät riittäneet muussa tapauksessa ja nyt äiti on närkästynyt.

Lika barn, leka bäst.

Vierailija
71/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on lapset vasta tulossa kouluikään joten lueskelin mielenkiinnolla tätä keskustelua. Ihanko oikeasti siis jotkut olettavat että meillä ruokitaan muiden lapsia? Pitäisikö minun siis varautua aina tekemään isommat annokset jne. Enpä taida suostua. Kylään saa tulla mutta kotiin komennetaan kun tulee ruoka-aika.

Meidän tuttavapiirissä on lapsia, joiden on aina PAKKO mennä kotiin syömään tai jotain. Sitten on se jengi, jotka vierailevat iltapäivisin ja iltaisin toistensa luona. Mulle se, että lapsella on paljon kavereita ja seuraa tärkeämpää kuin ruokalasku. Olen keskituloinen yh. Varsinkin iltapäivät yksin sen jälkeen kun ip-kerho loppuu on aika tuskaisia yksin. Kun on kavereita, on kivempaa.

että jos lapsen kaveri tulee suoraan koulusta meille, lapset itse ottavat välipalaa (yhdessä). Ruoka-aikaan kukin syö kotonaan, ja usein jatkavat leikkiä käytyään syömässä. Etäisyydet tosin kotien välillä ovat parhaimmillaan kymmeniä metrejä, kauimmaisen kaverinkin luokse matka on alle puoli kilometriä. Se ei paljoa kaveriporukasta erota, että käväisee puolisen tuntia kotona syömässä. Mukavahan se on välillä nähdä että lapsikin on päässyt koulusta ja on hetki aikaa vaihtaa kuulumisia... En minä ainakaan haluaisi, että lapseni menisi koulusta kaverille ja tulisi joskus iltapalallle vasta kotiin.

Vierailija
72/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan koulusta. Meille saa tulla suoraan koulusta ja notkua seitsemään. Aina ruokimme. Kyse on kuudesluokkalaisista. Monessa kodissa lapsi tulee ensin yksin tyhjään kotiin ja sitten ehkä käydään kaverilla ja sitten syödään illallinen taas kotona ja kaverit ehkä taas tulevat uudestaan.

En oleta mitään, koska osalle syöttäminen tai pidemmät kyläilyt ei vaan sovi. Sellaiset kaverit yleensä tippuu meidän kelkasta.

Vierailija
73/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa vieraille. Meidän piireissä kaikki aina syötetään kylässä tai kotona. En ole ikinä törmännyt kyläpaikkaan, jossa ei saa ruokaa.

Vierailija
74/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden perheessä oli koira, joka oli velvollisuus ja meni kaiken muun edelle. Meille sai tulla kylään vain hetkeksi, ketään ei koskaan ruokittu ja aina minun piti lähteä kotiin yksin ensimmäisenä, kun muut jäivät leikkimään.

Nykyisessä perheessäni tehdään juuri toisinpäin kuin lapsuuden kodissani. Ja olen siitä YLPEÄ!

Vierailija
75/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
76/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä esimerkki perheestä, minne en enää päästä lasta. Kutsuivat poikani heille kun koulu loppui klo 13.00. Lupasivat viedä pojat liikuntakerhoon klo 17.00 ja sielä haen oman poikani.

Asia ok. Mutta poikani oli todella nälissään, koska koulussa oli ollut ruoka klo 10.30 ja kylässä ei oltu tarjottu mitään. Kylässä perhe oli kyllä syönyt välipalaa ja oikean ruoan ennen liikuntakerhoa, mutta meidän poika oli käsketty leikkihuoneeseen siksi aikaa odottamaan.

Voitte kuvitella, että 10 vuotiaalla oli melkoinen nälkä kun tuli kotiin klo 18.00. Ikinä ei enää mene sinne kylään. Ja heidän pentunsa on kyllä ruokittu meillä aina.

teillä ei olla vieraanvaraisia, vaan se, että oma lapseni tulee kiljuvassa nälääsä kotiin.

On helpompaa jos tänään lapseni menee Liisalle ja on seitsemään, hänet ruokitaan. Huomenna Lisia tulee meille ja hänet ruokitaan. Koskaan ei tarvitse miettiä mitä Liisan vanhemmat ajattelee tai oliko lapsi epäkohtelias olettaessaan saavan ruokaa tai söikö minun lapseni äidin pihvin, kun ne eivät riittäneet muussa tapauksessa ja nyt äiti on närkästynyt.

Lika barn, leka bäst.

Vierailija
77/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä esimerkki perheestä, minne en enää päästä lasta. Kutsuivat poikani heille kun koulu loppui klo 13.00. Lupasivat viedä pojat liikuntakerhoon klo 17.00 ja sielä haen oman poikani.

Asia ok. Mutta poikani oli todella nälissään, koska koulussa oli ollut ruoka klo 10.30 ja kylässä ei oltu tarjottu mitään. Kylässä perhe oli kyllä syönyt välipalaa ja oikean ruoan ennen liikuntakerhoa, mutta meidän poika oli käsketty leikkihuoneeseen siksi aikaa odottamaan.

Voitte kuvitella, että 10 vuotiaalla oli melkoinen nälkä kun tuli kotiin klo 18.00. Ikinä ei enää mene sinne kylään. Ja heidän pentunsa on kyllä ruokittu meillä aina.

Lika barn, leka bäst.

kysy tuolta perheen äiditl', voit yllättyä ;)

kyllä kai jokainen aikuinen ymmärtää, et kukaan ei jaksa mennä harrastukseen syömätä.

meillä noita nirsoja kavereita on ollut riittämiinn...

ei kelpaa porkkana, ei salaatinlehdet, ei parika, ei parsakaali, ei tomaatti...ei broileri..ei kala...käytännössä ei mikään.

käy vaan cigiiitta banaanit ;9 fanonino jugurtit ;=

mä en LUULE mitään, vaan kun otan lapseni kaverin meille suoraan kylään koulusa´ta TEKSTAAN VANHEMMILLE JA KYSYN RUOKA-ALLERGITA JA RAJOITTEET_INHOKIT

eli ole hyvä ja ilmoita lapsesi ruokailutottumukset perheelle ETUKÄTEEN !!!!!!!

SOVI, SAAKO RUOKAA VAIKO EI !!

eli ei saa olettaa mitään, meitä on niin moneksi

Vierailija
78/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olettamus on että lapsi tulee kotiin syömään, paitsi ellei ole joku erikseen sovittua juttua.

Täällä oli muutama kirjoitus että jos jossain ei meidän lapselle tarjota ruokaa, niin sitten siellä ei myöskään mielellään kyläillä. WTF? En kyllä kehtaisi antaa oman lapseni notkua kylässä niin pitkään ja että vielä ruokittaisiin: eihän sitä tiedä mikä tilanne siellä kyläpaikassa on, onko esim ruokaa laitettu tarpeeksi.

Vierailija
79/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin cigiitta ja fanonino.

JA LOPETA SE HUUTAMINEN!!!

Lika barn, leka bäst.

kysy tuolta perheen äiditl', voit yllättyä ;)

kyllä kai jokainen aikuinen ymmärtää, et kukaan ei jaksa mennä harrastukseen syömätä.

meillä noita nirsoja kavereita on ollut riittämiinn...

ei kelpaa porkkana, ei salaatinlehdet, ei parika, ei parsakaali, ei tomaatti...ei broileri..ei kala...käytännössä ei mikään.

käy vaan cigiiitta banaanit ;9 fanonino jugurtit ;=

mä en LUULE mitään, vaan kun otan lapseni kaverin meille suoraan kylään koulusa´ta TEKSTAAN VANHEMMILLE JA KYSYN RUOKA-ALLERGITA JA RAJOITTEET_INHOKIT

eli ole hyvä ja ilmoita lapsesi ruokailutottumukset perheelle ETUKÄTEEN !!!!!!!

SOVI, SAAKO RUOKAA VAIKO EI !!

eli ei saa olettaa mitään, meitä on niin moneksi

NIRSOJEN LAPSIEN ÄIDIT, TIETÄÄ, ETTÄ NIIDEN LAPSET ON NIRSOJA. FANONINO.

Vierailija
80/89 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiosta tulee sopi suoraan !

vieraanvaraisuus ei ole yhtäkuin hyväksi käyttöä !!

vieraanvaraisuus tarkoittaa myös vastavuoroisuutta !!

eli ei ole oikein olettaa, et teidän lapset aina syö kylillä, mut teille ei koskaan saa edes tulla leikkimään....

vuoroinvieraissa käydään.

paljon riipppu ruokinta, asutaanko kaukana vaiko naapuriisa, kestääkö vierailu kauan vaiko hetken, ...

eli mulle vuosien kokemuksella on tullut tavaksi tarjoilla ruoka niille, jotka ovat todellisia kavereita :)

meil lapsilla on aina paljon kavereita, yks tulee just kun on pian ruoka-aika syö ja lähtee....ei tuo ole kaveruuttaa...yksi tulee pyhänäl

kin vimestääm klo 9 meille, kotiin lapsen kännyyn soittaa vanhemmat aikasintaan klo 19.30 :)

eli sanomattakin on selvää, et minä olen karsinut nuo lapset ruokinta listalta :=

en ole mikään laupeudentekijä---varsinkin, kun kyseeessä on tavan toimeentulevat venhemmat, muutoin olisinkin jo tehnyt sossuilmon :)

ja sitten montako lasta teilla on itsellänne?? eria asia on yksi lapsi ja yksi kaveri

entä, kun lapsia on itellä jo 4 ja kaikiila kaverti ???? ja aina teilla ????

mitippä mitä maksaa 8 henkeä ja vanhemmta ruoakilemassa , joka päivä ???????? ja kyseessä monta aikuisen kokoista nälkäistä teiniä ??????

montako viikkoa kannatte 4 teinille 4 litraa maitoa, jugurttia, leikkelepaketteja ,juusota, jugurttia VÄLIPALAKSI, Niin ja banaanit ja mandariinti ????????????

sit onkin jo päivällisaika ;) pelkkä välipala noin 10 e...niin ja vain yksi teineistä on OMA LAPSENNE, muut on kavereita ??????

7.5 e ketaa 5 kertaa 20 ???

ei enää ihan pieni lasku pienipalkkaiselle ???

niin ja ne päivälliset lisäksi ???

laskekaapa oikeesti paljonko kuussa menee?

vieraanvaraisuudestA, en itsekään aikuisena men toisten ruoka-aikan pöytään, kyllä perheen ruoka-aiaka on perheen... ja kutsun saatuani kylään, kutsun AINA VASTAVIERAILULLE :))))

opettakaapas sekin lapsillenne:

eli tarjoan välipalaa, lapsille jotka tullee suorankoulusta, ja päivällistäkun asia on sovittu, niille joita kuljetan harrastuksiin jne

muut menevät päivällisajaksi kotiin syömään, siinä vaiheessa onkin jo aika mennä kotia omaan perhensä pariin....

se laatuaika on tärkeää myös omien lasten kanssa rauhassa.

mutta kukin tavallaan....

mut sopikaa miten teette, ei tule ylläreitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme