Tilasin i roomba imurin itselleni joululahjaksi.
Meillä mies ei osallistu siivoukseen ja sanoin, että sitten hankin jonkun joka siivoaa. Ajattelin oikeaa siivoojaa, mutta kelpaa mulle tuo robottikin avuksi.
Kommentit (4)
Kaikki tuntuu hajoavan ennemmin tai myöhemmin. Kyllä mulle 2v riittää jos imuroi suht usein.
Kerran kuussa imuroin itse. ap.
Neato oli selvä voittaja testissä, Roomba oli keskikastia. Neato on oikea imuri, Roomba on on ainakin tietääkseni lakaisukone (se ei ime roskia, kuten valtaosa muistakaan ns. robottimureista ei tee...).
Neato voitti näemmä myös Tekniikan maailman, Helsingin sanomien sekä MikroPC:n testit.
Jos siis voit vielä vaihtaa, niin....
http://kauppa.robokeskus.fi/neatoxv15
Minä ja mieheni (MB:n toimittaja) tehtiin se testi, osa toki laboratoriossakin.
Ja tosi on, että Neato oli kirkkaasti paras, Roombaa en luokittelisi edes kakkoseksi, vaan yhtä Samsungin vimpainta. Kömpelösti nousi matolle ja kynnysten yli.
En tiennytkään, että se on voittanut muitakin testejä.
Sen verran sitten, että se ei korvaa viikkosiivousta. En ole mikään siisteysneurootikko, mutta pakko sanoa, että mikään robotti-imuri ei korvaa sitä, ei jos lattialla on yhtään tavaraa muutakin kuin pari tuolinjalkaa. Eivät ota kovinkaan tehokkaasti huonekalujen alta, ei nurkista, eikä tietenkään minkään säilytyslaatikon takaa (jos niitä on sohvien tai sänkyjen alla tms.). JOS robotista haluaa ottaa maksimaalisen hyödyn, pitäisi saneerata johdot kiinni seiniin ja tyhjätä lattialta kaikki mahdollinen ylimääräinen.
hajosi noin 2 vuoden jälkeen. Oli hyvin ylläpidetty ja putsattu. Parempiakin on nykyään.