Minkälaisia lahjoja Joulupuu-keräykseen
laitetaan? Onko joku hintahaitari? Yksi tavara, vai joku isompi laatikko jossa useampia asioita?
Kommentit (6)
mammaneuvosto on tehnyt yksimielisen päätöksen, ettei tänä jouluna eikä tulevinakaan jouluina parempiosaisten ydinperhemammojen ja muiden yhteiskunnan kermaan kuuluvien tarvitse avustaa heikomman aineksen kiittämättömiä kakaroita.
mikä selvästi ilahduttaa saajaperhettä ja mihin heillä ei välttämättä ole itsellä varaa. Kyllä köyhätkin perheet voivat ostaa puuhakirjan tai dödön teinille, mutta lapset toivovat "sitä mitä muillakin on". Siis merkkileluja yms. Ja noi lahjakortit esim. vaatekauppaan tai leffaan on hyvä idea teinille.
joulupuu-keräyksen lahjoituksia menee myös ensikodille, joten ihan pikkuisille vauvoille olen ostanut 1vaatteita ja vauvantarvikkeita.
toivottavasti tänäkin vuonna. Parhaita ovat kauppojen lahjakortit, elokuvaliput jne. Erityisesti teinien lahjat ovat mukava mutta toki myös vauvojen järkevät lelut ja pienten myös. Ihania olisivat esimerkiksi lahjakortti lastenteatteriin, uimahalliliput tms.
Toivon, ettei tämä aiheuta taas kerran keskustelua siitä, ettei Suomessa ole köyhiä mutta monella joulupuulahjan saajista on lapsilla paljon leluja tms. (niitähän myös saa ilmaiseksi kun on kavereita ja kirppareilta halvalla). Kulttuuria tms perheillä. lapsilla on harvoin mahdollista harrastaa.
Pakatkaa lahjat mieluiten kasseihin, joista näkee mieltä siellä on. Meidän toimistossa lahjat on aina tarkastettu koska aina sisällä ei ole mitä pitäisi eikä ole välttämättä edes ole mainittu mitä paketissa on.
Lahjoista on iloa monille. Toivottavasti lahjoittajia löytyy tänäkin vuonna.
on sanottu usein, että teinit saavat vähemmän lahjoja. Joten viime vuosina olen esim. ostanut dödö/suihkusaippuapaketteja, lahjakortteja elokuviin/mäkkäriin/vaatekauppaan/Glitteriin.
Pienemmille lapsille voi ostaa värikyniä, värityskirjoja, puuhakirjoja, pelejä jne...
Itse vien aina kaikki isossa muovikassissa. Ne paketoidaan sitten myöhemmin ja mietitään kenelle annetaan.