Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näkisin työmatkallani pienen lapsen harhailemassa yksin...

Vierailija
06.11.2012 |

... niin myöhästyisin lapsen takia töistä. Nappaisin lasta kädestä, soittaisin poliisille ja työnantajalle ja jäisin odottamaan. Ei ole sellaista työnantajaa jolle syy ei riittäisi. Jokainen on vastuussa. Eikä niillä poliiseilla kovin kauaa kestäisi saapua kuitenkaan.

En voisi itseni kanssa elää jos ajaisin ohi ja sitten lukisin lehdestä lapsen jääneen auton alle, hukkuneen tms.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa, harhaileeko lapsi onko oikeasti menossa jonnekin ihan itse tarkoituksella.

Jos on 80km/h en kyllä ala kyttäämään harhaileeko joku vai ei.

Meilläkin maalla kun asutaan aika pienetkin kävelee jo itse tienlaidassa,, pydähdy siinä nyt jokaisen luo ja ala kysymään minne meet...

Vierailija
2/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa, harhaileeko lapsi onko oikeasti menossa jonnekin ihan itse tarkoituksella.

Jos on 80km/h en kyllä ala kyttäämään harhaileeko joku vai ei.

Meilläkin maalla kun asutaan aika pienetkin kävelee jo itse tienlaidassa,, pydähdy siinä nyt jokaisen luo ja ala kysymään minne meet...

soittanut mutta kukaan ei vain muka "ehtinyt" pysähtyä. Tekosyitä, tekosyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lykyssä saa ahdistelijan tai kaapparin maineen...saapi harhailla kersat ihan vapaasti.

Vierailija
4/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lykyssä saa ahdistelijan tai kaapparin maineen...saapi harhailla kersat ihan vapaasti.

Todistetusti on soittanut poliisille ja kukaan ei ole sitä mieltä, että pieni lapsi kuuluisi yksin liikenteen sekaan. Ystäväni lapsi karkasi päiväkodista, vanha herrasmies pysäytti lapsen kadulla ja soitti poliisille ja todellakin ystäväni oli tuolle miehelle ikuisesti kiitollinen! Lähellä meinaa kulkee hyvin vuolas joki ja lapsi olisi voinut päätyä sinne ellei tuo ihana ihminen olisi toiminut... päiväkodissa eivät olleet vielä edes lapsen häviämistä huomanneet. Tästä aikaa muutama vuosi.

ap

Vierailija
5/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään nelivuotias käppäile autotien varrella mennääkseen johonkin.

Uskomatonta piittaamattomuutta.

Vierailija
6/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ihan hulluksi mennyt maailma, että jos hän ihan normaalisti juttelee jossain vieraille lapsille, niin vanhemmat olettavat heti olevan joku namusetä. Asenne on hyvin torjuva. Mulle tämä ei tullut mieleen kun oli pihalla omien lastenlastensa kanssa ja mummokin oli mukana.

Vierailija
7/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän lapsi harhailee tuolla, eikä kukaan pysähdy sen takia, että pelkää saavansa ahdistelijan tai kaapparin maineen? Entä jos lapsenne jää auton alle sen takia, että joku pelkää, että hänet leimataan kaappariksi, eikä pysähdy auttamaan?

Kyllä minä pysähtyisin ja toisin lapsenne kotiin.

Vierailija
8/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän lapsi harhailee tuolla, eikä kukaan pysähdy sen takia, että pelkää saavansa ahdistelijan tai kaapparin maineen? Entä jos lapsenne jää auton alle sen takia, että joku pelkää, että hänet leimataan kaappariksi, eikä pysähdy auttamaan?

Kyllä minä pysähtyisin ja toisin lapsenne kotiin.

EN ottaisi autoon vaan jäisin odottamaan virkavaltaa.

Vierailija
9/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajaa vauhdilla ohi, tulee vasta ohi mentyä mieleen tarkemmin miksiköhän tyttö siinä kulkee. Sitten ei ole kääntymispaikkaa ja tuumii tytön ehkä olevan jo poissa. Varmuuden vuoksi päättää soittaa poliisille.

Toki toivoisin itse osaavani toimia paremmin, mutta en tiedä miten kävisi.

Vierailija
10/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näet lapsen iän??? Meilläpäin lapset käppäilee tiellä yksi, ja joo, osa eskarilaisista näyttää 5v.

Se joka ajaa 80km/h ja pystyy parissa sekunnissa selvittämään lapsen iän ja sen että lapsi todellakin HARHAILEE on aika taikuri.

Vierailija
11/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä päiväkodissa töissä, ehkä se selittää sen... mutta kyllä pystyn melkein aina arvaamaan lapsen iän oikein.

En ole kyllä tuo keneltä kysyit.

Vierailija
12/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on AINA vanhemman näköinen, miksikö?

Hän on väh. päätään pidempi muita ikäisiään.

3v häntä luultiin 5v ja 5v jo ekaluokkaiseksi.

Vierailija
13/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä uutinen järkytti! Että kukaan ei viitsinyt pysähtyä. Mitä olisivat tosiaan päässään ajatelleet, jos lapsi olisi jäänyt auton alle????????????? Että ihan oikein, mitäs ei oo vanhemmat/hoitajat vahtineet?

Jokainen tosiaan on huolissaan vain omasta itsestään, se on todella pelottavaa. On näitä puheita ja tekoja (tekemättä jättämisiä) viime päivinä riittänyt.

Vierailija
14/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on AINA vanhemman näköinen, miksikö?

Hän on väh. päätään pidempi muita ikäisiään.

3v häntä luultiin 5v ja 5v jo ekaluokkaiseksi.

lähes aina lapsi kuitenkin näyttää ikäiseltään pituudesta huolimatta. Esim. 5v:n kasvonpiirteet ja motoriikka ei näytä samalta kuin koululaisen, oli sitten miten pitkä vain.

Vierailija
15/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin olisin siitä oikeudellisessa vastuussa jos kiinni jäisin. Eli tietysti pysähtyisin.

Nimimerkillä: hoitoalalla

Vierailija
16/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toimisin minäkin, jos sattuisin huomaamaan. En kyllä tämänkään aamun työmatkasta muista mitään. Pakko myöntään, että sen verran "muisssa maailmoissa" olen aamuisin, että välttämättä edes havahtuisi, jos joku tien laitaa kulkisi.

Vierailija
17/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähtyisin.

Ja menisin ottamaan asiasta selvää.

En näe minkä näköinen lapsi on mutta silti tekisin näin.

Motarilla ei kuulu kenenkään kävellä. Moni aikuinenkin siellä saattaa olla joku mt- potilas ja jos ei näy autoa lähellä sammuneena niin soitan poliisille. Lapsi autotiellä on vaara.

Saako ajaa 80 mittarissa jos siellä reunassa joku kävelee?

Vierailija
18/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää 4veen yksin tallustamaan valtatien laitaan? Herraisä jokainen normaalilla älyllä varustettu ihminen tajuaa ettei sen ikäinen ja kokoinen lapsi kuulu kävelemään yksin yhtään minnekään saati autotielle!

En tajua ollenkaan mitään tekosyitä tällaiselle!

Vierailija
19/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä edes sisnkontyttöäni kirjastoon.

Em varmana uskaltaisi pysähtyä viraan lapsen vuoksi.

Mies 30

Vierailija
20/28 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa eskarilaisen kävellä yksin autotiellä?

t.Maiju

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä