Jos näkisin työmatkallani pienen lapsen harhailemassa yksin...
... niin myöhästyisin lapsen takia töistä. Nappaisin lasta kädestä, soittaisin poliisille ja työnantajalle ja jäisin odottamaan. Ei ole sellaista työnantajaa jolle syy ei riittäisi. Jokainen on vastuussa. Eikä niillä poliiseilla kovin kauaa kestäisi saapua kuitenkaan.
En voisi itseni kanssa elää jos ajaisin ohi ja sitten lukisin lehdestä lapsen jääneen auton alle, hukkuneen tms.
Kommentit (28)
jos ei uskalla vierasta lasta maantieltä kyytiin ottaa...onneks mun miehellä sentään munaa ja moraalia sekä empatiakykyä sen verran ettei koskaan toimisi noin.
luultu 4v:ksi...Huimat kokoerot näkyy olevan lapsissa kun samalla luokalla olevilla lapsillakin näyttäis olevan jopa 2v ikäeroa. Vaikka onkin vaan kokoeroa.
Olen kyllä päiväkodissa töissä, ehkä se selittää sen... mutta kyllä pystyn melkein aina arvaamaan lapsen iän oikein.
En ole kyllä tuo keneltä kysyit.
Täällä Turun seudulla liikenteessä kuhisee, pieniä alle kouluikäisiä lapsia pyöräillen, kävellen, juosten, pomppien.
Nuorinmaiset ovat 2 ja 4 vuotiaat sisarukset, jotka olen opastanut liikenteen seasta kotiin, mutta kiitos en heidän kodistaan saanut, päin vastoin.
Aika naivia olettaa, että kaikille lapsille olisi suotu vanhemmat, jotka olisivat lastensa puolella.
jos ei uskalla vierasta lasta maantieltä kyytiin ottaa...onneks mun miehellä sentään munaa ja moraalia sekä empatiakykyä sen verran ettei koskaan toimisi noin.
Ihan siksi, että lasta todennäköisesti jo etsitään. Kannattaa haastatella lasta, soittaa poliisille ja jäädä odottamaan... paitsi jos lapsi näyttää asuvansa viereisissä taloissa tms, silloin voi lähteä kävelyttämään. Mutta sieltä autosta ne etsijät eivät näe.
luultu 4v:ksi...Huimat kokoerot näkyy olevan lapsissa kun samalla luokalla olevilla lapsillakin näyttäis olevan jopa 2v ikäeroa. Vaikka onkin vaan kokoeroa.
Olen kyllä päiväkodissa töissä, ehkä se selittää sen... mutta kyllä pystyn melkein aina arvaamaan lapsen iän oikein.
En ole kyllä tuo keneltä kysyit.
7v näyttää koostaan huolimatta oikeasti erilaiselta. Se miten liikkuu, kasvonpiirteet, puhe... kaikki on erilaista kuin oikealla 4v:llä joka on vauvamaisempi vaikka olisi pidempi.
Kokoerot on hurjat, mutta
Olen kyllä päiväkodissa töissä, ehkä se selittää sen... mutta kyllä pystyn melkein aina arvaamaan lapsen iän oikein. En ole kyllä tuo keneltä kysyit.
7v näyttää koostaan huolimatta oikeasti erilaiselta. Se miten liikkuu, kasvonpiirteet, puhe... kaikki on erilaista kuin oikealla 4v:llä joka on vauvamaisempi vaikka olisi pidempi.
Ja varsinkin pimeässä 80km/h nopeudeesa aamuliikenteessä ohi ajaessaan nämä erot huomaa vaivatta ihan jokainen työmatkalainen.
Kokoerot on hurjat, mutta
Olen kyllä päiväkodissa töissä, ehkä se selittää sen... mutta kyllä pystyn melkein aina arvaamaan lapsen iän oikein. En ole kyllä tuo keneltä kysyit.
Ja varsinkin pimeässä 80km/h nopeudeesa aamuliikenteessä ohi ajaessaan nämä erot huomaa vaivatta ihan jokainen työmatkalainen.
kyseessä on selvästikin ollut ihan tavallinen 4v jonka ihmiset ovat tunnistaneet liian pieneksi liikenteeseen koska ovat soittaneet hätäkeskukseen. Liian kova kiire vain, ettei ole huvittanut pysähtyä.
silti jättänyt lapsen tallustamaan törkeästi vaaran paikkaan. Mitä päässää liikkuu...ei kai muuta kuin paskaa?