Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

cytotec käynnistys

Vierailija
06.11.2012 |

Tyhmistä tyhmin kysymys, mutta annetaanko cytotec lääke synnytystä käynnistäessä suun kautta vai alakautta? onko se alakautta annettava sama lääke, mitä suun kauttakin? pelottaa koko käynnistys ja alkaa kauhu hiipiä...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muuten synnytät? Kysyn koska Cytotec-käynnistystä ei useimmissa paikoissa oikein suositella enää nykyisin. Se voi aiheuttaa erittäin nopeat ja kivuliaat supistukset ja lapsen sykkeen nopeutumista. Sitten toki on äitejä ja tilanteita, joissa Cytotec on tosin ainoa mahdollinen tapa, mutta senkin päättää lääkäri.

Vierailija
2/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 25 % käynnistyksistä epäonnistuu. Varaudu sektioon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti murustellaan esim. neljään tai kolmeen osaan, ja murunen kerrallaan laitetaan kohdunsuulle pehmittelemään ja aukaisemaan paikkojaan.

Huonekaverilleni tehtiin käynnistys näin, itselleni annettiin tabletti käteen ja käskettiin kiskaista se huiviin. Nollatilanteessa siis olin, kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulaa 2cm jäljellä. Tunnin päästä tunsin ensimmäisen supistuksen, ja ensimmäisestä supistuksesta meni 1h30min niin lapsi oli jo syntynyt. Olisi tullut aiemminkin, jos olisivat uskoneet että homma oikeasti etenee niin nopeasti, enkä valittanut turhasta kun teki niin kamalan kipeää. Lopulta jouduin "pidättelemään" osastolla, että saivat kärrättyä minut saliin ym. ettei vauva syntynyt sinne potilashuoneeseen...

Mutta joo. Pyydä sinne kohdunsuulle ne, lienee hieman lempeämpi tapa elimistölle. Oma kokemukseni oli suoraan helvetistä.

Vierailija
4/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuivat cytotec tabletista, siks mietin, et onko suun kautta ja että käytetäänkö sitä samaa molempiin päihin... googlasin tietty jo kaikki haitat, enkä kyllä paljon etuja löytänytkään :( ap

Vierailija
5/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain cytotec-murusia suun kautta. Vuorokausi ekasta murusesta käynnistyi synnytys. Hyvin sujui ja nopeasti, eikä jäänyt mitään hampaankoloon. On paljon toisenlaisiakin käynnistystarinoita, mutta mulla meni oikein hyvin, eikä ollut niin kivuliasta kuin olin luullut. Avoimin mielin vain käynnistykseen :)

Vierailija
6/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Cytoja alakautta 2 vrk, ei mitään vaikutusta. Yksi vuorokausi pidettiin ballonkia ja vauva syntyi kiireellisellä sektiolla 4 vrk käynnistyksen aloittamisesta.

Vierailija
7/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesti käynnistetty ja hyvin meni.

Vierailija
8/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin muistaakseni kolme kertaa suun kautta, sitten olisi laitettu kohdunsuulle, ellei synnytys olisi käynnistynyt. Mulla ei käynnistys ollut paha, synnytys kyllä oli, muttei käynnistyksestä johtuen!

Vierailija
9/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ihmisen kidutusta. Ensin alapäähäsi tungetaan vesipallo ja sen letku teipataan jalkaan kiinni. Viritys on niin kireä, että jos olet istumassa tai makaat väärässä asennossa niin tunnet kuinka se venyttää kohdunsuuta auki. Vertakin tulee eikä ole mukava tunne kulkea letku pillusta roikkuen.

Kyseinen menetelmä on 1800-luvun keksintö ja se oli sitä aikaa kun naisen tuntemukset olivat ihan koiran tuntemuksiin verrattavaa kamaa. Älä ota ballonkia, jos sitä sinulle tarjotaan.

Vierailija
10/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kieltäydyin. Kannattaa vähän googlata. Ehdottomasti mieluummin vaikka sektio kun myrkky, jota edes sen valmistaja ei suosittele synnytyksen käynnistykseen.

Vierailija
11/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä käynnistyi aika nopeasti. Oli raju, mutta suht nopea (4,5 tuntia) synytys. Mielluumin sellainen kuin että synnyttäisi vuorokauden.

Vierailija
12/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys käynnistyi yhdestä Cytotec-murusesta (joka laitettiin kohdunsuulle). Supistukset alkoi nopeasti ja tosi voimakkaina. Jossain vaiheessa oli taukoamatonta kestosupistusta, mistä kätilö taisi hieman huolestua. Kovalla rytinällä, kaikki lopulta meni, todella tuskainen kokemus. Toisaalta parempi noin, kuin pitkä odottelu. Jos pääsen vielä uudestaan synnyttämään, toivon kyllä, että saisin kokea, millaista on synnyttää "omaa tahtia", niin, että keho on oikeasti valmis siihen.

Vierailija
13/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain iltapäivällä cytotec-murusen alapäähän ja parissa tunnissa alkoivat jo supistukset. Supistusten alkamisesta meni pari tuntia ja vauva oli maailmassa. Käynnistetyt supistukset ovat kyllä rajumpia ja usein niiden välillä ei ole kunnon taukovaihetta, mutta minä tykkäsin nopeasta synnytyksestä. Kivut olivat siedettävissä ja pystyin aktiivisesti toimimaan itse mukana, kun ei ehditty antaa mitään turruttavaa lääkitystä, epiduraalia en olisi edes halunnut, mutta spinaalipuudutus olisi ehkä ollut vaihtoehtona mielessä näin uudelleensynnyttäjänä.Mielestäni kannattaa jättää nämä kauhutarinat neljän vuorokauden käynnistyksestä omaan arvoonsa, kun se ei nyt ole mikään aina tapahtuva juttu, jos nyt kumminkaimalle onkin käynyt niin:D

Vierailija
14/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suun kautta tuota.

Neljään päivään ei tapahtunut mitään (sain siis joka päivä pienen murusen) kunnes vauva tuli niin vauhdilla että kirjaimellisesti säikähti itsekin (joutui teholle tarkkailuun ja lopullinen "diagnoosi" stressi).

Ei kiitos käynnistettyä synnytystä enää.