Iltavuoroon menevät,. mihin aikaan lapsenne päiväkotiin?
Meillä tilanne että itse teen 8-15.30 päivää, mies menee kolmen viikon välein iltavuoroon eli työt alkavat klo 14. Lapset ovat aloittaneet päiväkodissa. Mietimme, mihin aikaan lapset kannattaisi viedä päiväkotiin silloin kun isä menee iltaan? Itse haen joka tapauksessa neljältä. Mietin, miten lasten päiväkotirytmi sotkeutuu jos vie vaikka lounaalle päiväkotiin, ainakin isompi tuntuu hämmentyvän kun satunnaisesti päiväkotipäivä alkaakin eri tavalla kuin normaalisti aamukokoontumisesta? Toisaalta olisi hullua että vietäisiin aikaisin kun isä on kuitenkin kotona ja olisi sitten aamupäivän yksin kotona.
Kommentit (7)
Isompi on nyt 4 ja viime keväänä oli jo päiväkodissa ja tällöin veimme välillä myöhemmin mikä hämmensi ja hermostutti häntä suuresti. Ei olisi suostunut jäämään, ahdistui siitä että kavereilla jo omat leikit jne. ja jotenkin sekoittui jutusta kovasti, jankutti ettei halua päiväkotiin jne. Nyt on ikää jo lisää ja voi olla eri tilanne, mutta viime kevään kokemuksella jännitän miten nyt menee ja kannattaisi toimia.
Syömisen kautta pääsi ryhmän rytmiin mukaan. Jokatapauksessa piti itse olla jo työmatkalla yhden maissa.
että viedään aamukokoontumiseen riippumatta siitä monelta työt alkaa. Vietiin siis mun iltavuoropäivinä lapset klo 9 hoitoon. Hyvin toimi eikä tullut juuri noita "muilla jo leikit" tilanteita.
Jos ajatellaan, että lapset viedään hoitoon esim 13.30 ja haetaan 16. Aika lyhyt aika olla päiväkodissa, joten yrittäisin järjestää lapsille vapaapäivän tällaisina päivinä.
tapauksessa veisin aamupäiväulkoiluun.
Itse vien 12.30, mutta vuoropäiväkodissa onkin vähän eri systeemit.
lapseni päiväkotiin tuodaan lapsia iltapäivähoitoon lounaan jälkeen. Tiedän tämän kun omani menee pk:n klo 9 ja haen hänet klo 12 pois. Eli nuo lapset eivät syö päiväkodissa, en tiedä miksi.
Minusta se, että lapset menevät lounaalle, on hyvä aika. Ehtivät kuitenkin kotona vaikka nukkua pidempään ja olla hetken isän kanssa rauhassa. Mutta ehtivät kuitenkin hetken leikkiä päiväkodissakin.
Minkä ikäinen isompi on? MItä siis ymmärtää, jos selität asian?
Onko tämä kuitenkin vasta uusi tilanne? Eli isompi lapsi ei ole vielä ehtinyt ymmärtää asiaa? Kun tätä jatkuu talvenkin yli, niin uskoisin lasten jo tottuneen siihen, että toisinaan on lyhyempi päiväkotipäivä.