Tämän vuoden noroviruksen sairasteet, onko pahempi kuin edellisvuosina?
Kun lehdissä kovasti lehdissä peloitellaan että on aivan kamala tauti ja uusi viruskanta johon ei ole vastustuskykyä...
Kommentit (14)
noro virus kävi läpi meidän perheen. Ensin sairastui lapsi 1v 4kk. Alkoi oksentelulla ja sen jälkeen ripulointi. Aivan järkyttävä tauti. Istuin yön vessanpytyllä ripuloimassa ja samalla oksensin pottaan. Seuraava päivänä pystyin vaivoin hoippumaan sohvalta sängylle ja takaisin. Samalla piti hoitaa lasta joka oli jo parempi ja mies taas taudin kourissa.
En muista aikuisiällä olleeni kertaakaan niin sairas.
uudestaan kokea. Lapset 2 v. ja 5 v. sairasti ensin viikon verran ja kun olivat jo toipumaan päin niin iski meihin vanhempiin lähes yhtä aikaa. Se oli suorastaan kammottava kokemus vaikka hengissä selvittiinkin. Ekat tunnit meni pöntöllä istuessa ja oksentaessa ja sen jälkeen vielä puoli vuorokautta kylppärin lattialla maaten. Edes vesi ei pysynyt sisällä. Omalla kohdallani tuo oli elämäni ensimmäinen mahatauti ja olin jo ehtinyt tuudittautua siihen uskoon ettei minuun mitkään mahataudit iske kun olin jo yli 30 vuotta selvinnyt ilman. Eli jos nyt on luvassa jotain pahempaa niin taidetaan linnoittautua porukalla lopputalveksi neljän seinän sisään...
Lapsi tuli eilen koulusta kotiin kesken päivän ja oksensi lattiat täyteen. Minä olin alkanut oksentaan jo aamulla. Meillä ei ollut talouspaperia, ja vessapaperiakin vain yksi rulla. Ämpäreitä ei löytynyt mistään. Otettiin sitten lapsen kanssa salaattikulhot ja yrjöttiin niihin.
Minä olen enemmän ripuloinut kuin oksentanut, mutta lapsi pääasiassa vain oksentanut.
Mulla oli kuumetta ja olo aivan hirveä, en meinannut pystyä käveleen, kun pyörrytti ja heikotti niin.
Miten nuo salaattikulhot saisi enää käyttöön? Kiehuvaa vettä ja pesuainetta? Jos se pöpö ei kuole edes astianpesukoneessa... :(
Mulla on ollut norovirus kerran, alkuvuodesta 2009. Se oli aivan järkky tauti, vaikka selvisin pelkällä oksentamisella (tulikin sitten oksennettua kyllä ihan kunnolla). En todellakaan haluaisi saada sitä nyt, kun olen nyt viimeisilläni raskaana :(
En sairasta rankkoja ripuleita. Lapsenikaan eivät ole sairastaneet,joten emme pelkää Noroakaan. Se menisi meillä varmaan vähillä oireilla ohi, jos tulisi. Tyyliin: Yksi ripuli illalla, heti mehupaastoa, maitohappobakteereita, rauhoittumista, yöunet, aamupala ja töihin tai hoitoon vatsa kunnossa.
En sairasta rankkoja ripuleita. Lapsenikaan eivät ole sairastaneet,joten emme pelkää Noroakaan. Se menisi meillä varmaan vähillä oireilla ohi, jos tulisi. Tyyliin: Yksi ripuli illalla, heti mehupaastoa, maitohappobakteereita, rauhoittumista, yöunet, aamupala ja töihin tai hoitoon vatsa kunnossa.
joo. Meillä ei ollut vatsatautia varmaan vuosikymmeneen tai korkeiintaan just yksi vähän ripuliselta tuoksahtava kakkonen ja se siitä. Sitten tuli noro ja meikäläinenkin sai palata takaisin lapsuuteen jossa käytetään vaippoja ;D.
kunnes toissa keväänä sain sellaisen taudin, että huh huh. Vuorokausi lähes tiedottamassa tilassa, jos yritti nousta ylös niin jalat ei kantaneet ja oksentelua vuorokausi 1-2 tunnin välein. Luulin siis että en saa vatsatauteja kuin lievänä.
Ihanko oikeasti ajattelit että lapsi voi mennä aamulla hoitoon tai itse voit mennä töihin jos illalla on alkanut noro? Voi elämä. Se on aika raju tauti joka kaataa sinut sänkyyn ja sitä ripulipaskaa valuu ulos kun esim. yskäiset. Siinäpä sitten istut työmatkalla kakka housussa.
Selvisi myöhemmin, että oli Noroa. Menin kotiin. Vähän vatsaa väänsi. Selvisin vähällä,vaikka olinkin ollut aika ulostehöyryissä, vaihtanut lasten vaippoja jne. Toki pesin käteni huolella ja käytin kertakäyttökäsineitä, koska en pidä vieraiden lasten kakkavaippojen vaihtamisesta muutenkaan...
2.
että tänä vuonna ei meillä ole vielä ollut. Mua on todella alkanut ärsyttää tuo uutisointi näin osittain parantuneena vatsatautifoobikkona. Eiköhän siitä useimmat meistä selviä kuitenkin vaikka onhan se epämiellyttävää.
(vaikka osa epäileekin kuolevansa) mutta on se aivan helvetin ärsyttävää silti. Mun mielestä noro on tautina epämiellyttävyydessään ihan omaa luokkaansa. Kun yökausia on "nukkunut" sillä lailla että ripulilietettä alkaa valua housuihin aina kun nukahtaa, niin kyllä tavallinen influensa rupeaa siinä vaiheessa tuntumaan oikein kivalta puistopiknikiltä.
ei kestänyt kauaa, mutta sen puoli päivää istuin pöntöllä ämpäri sylissä... takapuolesta tuli vetenä kuin hanasta laskis, ja yrjö lenti kun vähänkin uskalti liikahtaa... Tunnin verran oli ällö olo ennen kuin iski. Juuri ja juuri kerkesin töistä kotiin, mutta tiukoille otti.
Tunnin verran oli ällö olo ennen kuin iski. Juuri ja juuri kerkesin töistä kotiin, mutta tiukoille otti.
sen oli tarkoitus mennä viikoksi hoitamaan lapsia yhteen perheeseen. Noro iski ruokapöydässä ihan yhtäkkiä, juuri ja juuri ehti vessan jossa tavaraa rupesi tulemaan molemmista päistä yhtä aikaa sitä tahtia, ettei ehtinyt saamaan molempiin päihin vastaanottokaukaloa edes. Sitten hän vietti muistaakseni neljä päivää tämän perheen yhdessä huoneessa karanteenissa aivan surkeassa kunnossa, koska kotimatkaa oli parisataa kilometria. Viidentenä päivänä pystyi viimein ajamaan kotiinsa lasten liberot housuissa.
Mä niin odotan päivää kun tää sattuu mulle jossain asiakaspalaverissa....
..astianpesukoneessa...