Mun uusi spinningharrastus, neuvotteko...
Tuntuu että jalat menee tosi helposti maitohapoille näin aloittelijalta.
Kun maitohapot iskee, mitä pitäisi tehdä? Löysätä vään että helpottaa vai kestää vaan kipua? Meneekö ohi jos vaan kestää kipua aikansa?
Kommentit (4)
Ja kiitos neuvosta, pitää vaan opetella sietämään kipuakin tunnilla. Huhhuh, tää aloittaminen on kyllä aika vaikeeta, mut en nyt anna periksi :)
Itse kanssa aloittelija, ja ohjaaja sanoi, että jos tuntuu pahalta niin vastusta voi vähentää, kunhan pysyy musiikin tahdissa. Tahdissa polkeminen ja sen opettelu siis tärkeämpää hänen mielestään, sen jälkeen voi nostaa vastusta.
Itse aloitin spinningin lähes vuosi sitten. Ihanin liikuntamuoto mitä on! Samaa sanoisin minä kuin kakkonenkin, opettele kestämään kipu ja NAUTI siitä! Pitää tuntua, pitää sattua!
Hauskoja treenejä!
No joku ehkä vastaa että hiljennä vauhtia, kevennä vastusta, mutta itse sanon että opettele kestämään kipu ja tuska. Raja kohoaa koko ajan ylöspäin, alkuun menee helposti hapoille mutta kun totutat itsesi kipuun etkä välitä siitä, niin tulokset kasvavat nopeasti. Itse treenaan spinningiä 3krt vkossa, pumpia 2krt ja steppiä 2krt eli viikkotreenimäärä siis 7 treenikertaa. Ja kaikki nuo on lajeja joissa maitohapot iskee mutta kivunsietokynnys kasvaa kun ei välitä tukaluudesta: )
Onko polkuasentosi oikea? Jos hölkätessä olet liian "matalassa" polvet koukussa asennssa, painopiste tuee liikaa reisien päälle ja etureisiä helposti hapottaa.