Ystäväni loukkaantui, kun en järjestänyt hänelle babyshoweria.
Näin siis tapahtui. Kutsuin hänet viikonloppuna luokseni syömään, kun hän on valitellut ettei jaksa enää tehdä ruokaa (loppuraskaus menossa).
Saapuessaan luokseni, hän ihmetteli, että olin laittanut ruokaa. Sanoin, että kutsuin hänet nimeenomaan syömään, niin tottakai täällä on ruokaa. Sitten hänen ilmeensä valahti kerralla happamaksi, ja tokaisi, että hän luuli sen olevan tekosyy saada hänet tänne, ja että hän luuli että olisin järjestänyt tänne kotiini hänelle vauvakutsut ja pyytänyt hänen ystäviään tänne.
Olin aivan ymmälläni, se ei ollut käynyt mielessänikään. Minullakin on kaksi lasta, eikä minulle ole kukaan koskaan mitään kutsuja järjestänyt. Hän hädintuskin on kysellyt vointejani raskausaikoina.
Hän sitten jäi syömään ja lähti pois, mutta oli silminnähden loukkaantunut, kun ei ollut juhlia järjestetty, niinkuin hän oli olettanut.. :(
Kommentit (7)
Ystäväsi on katsellut liikaa amerikkalaisia elokuvia ja sarjoja. Todella lapsellinen ystävä sinulla, kun ei osannut arvostaa ruokakutsuasi.
Sano sille vaikka, että säkin olit loukkaantunut, kun kukaan ei järjestänyt sulle aikanaan mitään. Ja eihän ihmiset mitään ajatuksenlukijoita ole, se ystäväsi olisi voinut mainita etukäteen, jos olisi toivonut juhlia.
Ja viimeiseks, Suomessa ei ole mitään yleistä perinnettä järjestää vauvakutsuja. Ystäväsi on kyllä loukkaantunut ihan aiheetta!
Niin makaa kuin petaa... Todella suuret odotukset "ystävälläsi".
Hän kertoi, että oli itse käynyt joskus jonkun ystävänsä (jota minä en tunne) vauvakutsuissa. Luuli kai sitten, että se järjestetään automaattisesti kaikille!
Olisin kyllä aivan mielelläni voinut järjestää juhlat hänelle, jos hän olisi vaikka vihjaissut että sellaisia toivoo. Ei vaan tosiaan käynyt mielessä, kun ei minullekaan kummankaan lapsen kohdalla sellaisia ole järjestetty. Nyt meni vähän maku koska suuttui, niin enpä taida nytkään järjestää.
En kyllä tosiaan ymmärrä ylipäänsä, miksi juuri minun olisi pitänyt ne juhlat järjestää. Siksikö kun minulla on jo lapsia..?
Pistän kyllä osan käytöksestä raskaudenkin piikkiin, mutta silti... :(
ap
Eikö hän ole suomalainen, kun ei saa äitiysavustuspakkausta?
Vai onko se vaan pelkkää biletystä ja senkin "juhlan" alkuperäinen tarkoitus vauvanvarustamisesta on jotenkin tärvääntynyt matkalla Amerikasta meille?
Toivottavasti nämä jenkkityylin "babyshowerit" ja muut suihkut eivät yleisty suomessa. Harvoin käytän termiä "juntti" mutta showereihin liittyvä pakollinen lahjojen viljely on kyllä juuri sitä.
Ajatuksena joku kaverien kokoontuminen ennen vauvan saamista on ihan kiva, mutta kun noiden showereiden ensimmäinen pointti on se, että raahataan sille tulevalle äiteelle kasapäin lahjoja.
Eikö hän ole suomalainen, kun ei saa äitiysavustuspakkausta?
Vai onko se vaan pelkkää biletystä ja senkin "juhlan" alkuperäinen tarkoitus vauvanvarustamisesta on jotenkin tärvääntynyt matkalla Amerikasta meille?
Todella huvittavaa. Itse en voisi mitään kamalampaa kuvitella kuin vauvakutsut. Jos sellaiset olisi järjestetty salaa, olisin varmaan kävellyt ulos samantien.