Näin annat lähtöpassit kuumille aalloille!
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288513131961.html
Eiköhän tuo sama hoidu pelkästään riittävästi seksiä harrastamalla?
Kommentit (18)
mummotauti? Mitä se oikeasti muka on?
lähtöpasseja kuumille aalloille, haluan pitää ne!
tänne Kreikkaan suomi-nainen.
Minä anta kunnon hioronta, olivioljun kansa.
t: Giorgios aviorikos
poistaisi kuumia aaltoja... No, täytyy katsoa sitten tulevaisuudessa, tehoaako vai ei.
kuumat aallot ihan sellaisenaan. Ne olikin ainoa vaihdevuosioire minulla ja oikeastaan enemmän positiivista kuin kiusallista:)
Olen todella viluinen ja mielellään talvisin (vaikka sisällä on 22 astetta lämmintä) vetänyt yöksi pyjaman ja fleeceaamutakin päälle - miehen kauhuksi. Nyt on viimeiset 3-4 vuotta tarennut ihanilla pitsihepenillä ja se tietty on vielä entisestään piristänyt seksielämää:)
Kyllähän joskus huvitti kun en normaalisti hikoile ikinä ja em vuosina vettä lirisi silmäluomista, nenänpielistä ja ristiselästä ihan yllättäin ja yleensä väärässä paikassa:D
Ohi on, t freesi ja nuorekas 52v
Kauanko kesti? Tiedän, että on yksilöllistä, mutta juuri nythän ne sulla vasta pitäis olla...
mistähän tuo kuvitelma on syntynyt, että vaihdevuosien aikana naiset panttaa, eikä harrasta seksiä?
Nythän sitä on hyvinkin aikaa harrastaa, kun lapset ovat jo isoja ;-)
Mutta tiedoksi: ei se vaihdevuosia poista silti.
mulla oli n vuosi sitten sellainen viidenkympin villitys menossa että silloin tällöin tunsin kuumia aaltoja koko kehoni läpi. Rupesin käyttäytymään kuin teinipoika, kiukuttelin ja uhmasin, otin yhteyttä ex-heiloihin (josta vaimo ei tietenkään pitänyt) öisin itkin ja valvoin ja tumputin, harrastin kanssa liikuntaa enemmän kuin tarpeen ja laihduin n 10 kiloa.
Onko teidän ukoillanne ollut sellaista? Nimenomaan ne kuumat aallot ihmetytti ja välillä tunsin melkein olevani nainen. En tosin haaveillut mistään suhteista miesten kanssa, mutta tunsin olevani niin herkkä ja haavoittuva.
Kauanko kesti? Tiedän, että on yksilöllistä, mutta juuri nythän ne sulla vasta pitäis olla...
Sen jälkeen on tullut 4 menkat, viimeiset 1v8kk sitten. 4 vuotta kesti, tosin siinä välillä pitkiäkin taukoja aalloissa, saattoi mennä 3-4kk ilman mitään oireita ja sitten taas 6kk aaltoilua.
Joo, ei meillä ainakaan seksi loppunut mun vaihdevuosiin - mies on kimpussa entistä enemmän kun ei tarvitse pelätä pms kärttyä eikä pitää paussia menkkojen takia.... Jos ennen rakasteltiin kerran viikossa nyt 3x ja saattaapa mies päästä pesälle 2x päivässäkin viikonlopun aikana jos ollaan kaksin kotona. Paikat kostuukin paljon paremmin kuin ennen....
turha tätä on pelätä:D
8 joka nyt siis 52v
alle 50-vuotiaana.
Kyllä vaihdevuodet yleisimmin alkaa alle 50-vuotiaana.
Vaihdevuosioireita voi olla jo vuosia tuota ikää ennen.
oireita muilla on ollut?Täi mitä teidän ystävillä,äideillä on ollut?
Voiko vaihtarit mennä niin, että ei tule ollenkaan kuumia-aaltoja mutta muita oireita tulee?
Itse täytän kohta 46v ja minulla mielialat heittelee ja välillä unettomuutta. Hikoiluja ei ole.
mulla oli n vuosi sitten sellainen viidenkympin villitys menossa että silloin tällöin tunsin kuumia aaltoja koko kehoni läpi. Rupesin käyttäytymään kuin teinipoika, kiukuttelin ja uhmasin, otin yhteyttä ex-heiloihin (josta vaimo ei tietenkään pitänyt) öisin itkin ja valvoin ja tumputin, harrastin kanssa liikuntaa enemmän kuin tarpeen ja laihduin n 10 kiloa.
Onko teidän ukoillanne ollut sellaista? Nimenomaan ne kuumat aallot ihmetytti ja välillä tunsin melkein olevani nainen. En tosin haaveillut mistään suhteista miesten kanssa, mutta tunsin olevani niin herkkä ja haavoittuva.
Oireina mm. väsymys, ärtyisyys, hikoilu, seksihalujen väheneminen.
Miesten vaihdevuosista puhutaan vähän, mutta moni masennusdiagnoosi saattaa hyvinkin olla tuota, eli testosteronituotannon heilahdusta nopeasti alaspäin.
Mieheni aloitti erittäin vähähiilarisen ruokavalion jokunen viikko sitten. Seksihalut ovat yllättäen palanneet ihan entiselleen, eli 10 vuoden takaiseen. Kaikesta päätellen dieetillä on vaikutusta hormonitasoihinkin.
Suosittelen!
verenpaineeseen alentavasti ja sitäkautta parantaa potenssiakin. Toimi ainakin meillä:D