Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää sairaanhoitajan työtä, mitäs nyt?

Vierailija
04.11.2012 |

Tilanne on se, että mulla on vakituinen työ ja nyt tuntuu että jaksamisen kanssa on tullut raja vastaan. Koko ajan kiristetään, väkeä vähennetään ja menoja pitäisi karsia. Kärsin jatkuvasti siitä että en pysty tekemään työtäni läheskään niin hyvin kuin haluaisin. Mitä vaihtoehtoja minulla on? Uudelleen kouluttautuminen ei tällä hetkellä ole taloudellisesti mahdollista. Pääsenkö tällä koulutuksella edes muihin töihin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin sinulle riittää myös itsellesi aikanaan se ettei kamalan kauaa tartte paskoissaan viipyä?

Mitä se sinun työsi siellä osastolla tarkoittaa? Eikö kukaan muka ole niitä tehtäviä määritellyt kuin vaippaa puhtaaksi ja vaatetta vaihtoon?

Kivat sinullekin. :( Tuosta PITÄÄ nostaa haloo! Eli sinä myönnät että työpaikkasi ei ole ihmisläheistä vaan säiliö jossa odotellaan että mummeli kuolee?

Sellaiseen sinäkin joutaisit!

Vanhuspuolella. Teemme todellakin välttämättömän perushoidon. Aamuvuorossa se tarkoittaa esim. että mahdollisimman moni saisi aloittaa aamupalansa puhtaassa vaipassa. Harvemmin siihen kaikilla on mahdollisuus. Tällä henkilöstömäärällä keskitymme todellakin vain perushoitoon ja teemme mitä ehdimme. Taukojen aikana (2 x 10 ja 1x 20) emme vaihda keneltäkään yhtään mitään. Tauon keskeyttää ainoastaan potilaan kaatuminen, elvytys tai tulipalo noin kärjistetysti. Toisaalta jos hoitajien määrä on koko ajan pienenmään päin verrattuna hoidettavien määrää, niin minuahan tuskin 40 vuoden kuluttua hoitaa kukaan, että hyvin täällä on nyt asiat loppujen lopuksi. Ja olen valmistunut vasta 4 vuotta sitten ja tiedän vain tästä kiireen hoitokulttuurista. Ei mulla ole hajuakaan mistään syysretkistä vanhusten kanssa tai siitä, että vanhainkodissa on asunut joskus niin hyväkuntoisia vanhuksia, että ovat heränneet keittämään yövuorolaisille kahvia kukonlaulun aikaan. Näillä mennään mitä on vuonna 2012.

nuo tauot siis, meillä keskeytyy tauko haluaa potilas mitä tahansa, ei ole erillistä taukotilaa meillä joten koko ajan on oltava saatavilla, JOS edes taukoja ehtii pitää, on aikoja jolloin se on ihan mahdotonta.

Mutta tosiaan vain välttämättömyydet ehtii meilläkin hoitaa, ja aamupalalle ehtii osan porukasta nostaa vasta lounaalle, kun huonokuntoisia riittää.

Vierailija
2/40 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta kun minua oikeasti tekee huonoa että te hoidatte HUONOSTI kun koitatte vääntää pää punasena ja nuttura tiukalla! Onko teillä ammattietiikkaa?

VALITUSTA! Seuraavanko pitää jatkaa samaa paskaa kun sinä lähdet? Vai sinulle hyvä työolo?

Aamen tälle. Mitä ihmeen hissukoita te hoitajat olette? Hemmetti bussikuskit ja laivojen lastaajat (ahtaajat) on lakossa koko ajan milloin mistäkin pikkuasiasta -Finnarin henkilöstöstä nyt puhumattakaan- mutta te vaan raadatte ja raadatte ja kärsitte stressistä ja masennusta ja unettomuudesta.

Jumankauta nyrkki pöytään, että nyt loppu. Kuka teistä välittää, jos ette itse omaa työtänne ja osaamistanne arvosta? Te sairaanhoitajat teette tärkeämpää työtä kuin yksikään hemmetin ahtaaja saati sitten minä, markkinointisuunnittelija, mutta on niin turhauttavaa kun te ette tee mitään. Ette yhtään mitään ja olot vaan huononee.

Mä oon kanssa opiskelemassa uutta alaa, mutta sh:n töitä ajattelin tehdä vielä pari vuotta, opintojen ohella. En ole ainut ammatinvaihtaja tuttavapiirissäni. Sympatiat ap:lle, tiedän tunteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työntekijän velvollisuus ilmoittaa ettei työtä saa tehty ja taukoja mahdollisuus pitää.

Minun velvollisuus on ilmoittaa paskasta hoidosta ja sen teen jos sitä tulee. Ottamatta kantaa siihen mitä "teidän kiire on" koska se ei meille omaisille ja hoidettaville kuulu.

Hoitoa pitää saada ja siihen pitää päästä. Ja jos hoitajat on niin seniilejä ettei tee velvollisuuttaan pitää omaa taukoa ja hoidettavan oloja hyvänä niin silloin hoitaja syyllistyy hoitovirheisiin ja on vastuussa siitä mistä syyttää työnantajiaan.

Tämä tilanne on valitettavasti mahdollista vain hoitajilla. Jos kunta ei hommaa riittävästi hoitajia ja tietää ettei hoidettavat saa hoitoa ja henkilökunta ei voi pitää taukoja niin silloin se vedetään oikeuteen.

Miten te hyväksytte tuollaisen? Tuo Tamperelainen hoitaja osoittaa viestissään oman piittaamattomuuden vakavuuden: häntä ei varmaan kukaan aikanaan hoida! Jumalauta. Kun se on sinun velvollisuus tehdä asia toisten tietoon ettet voi pitää taukoja tai tehdä työpaikalla sovittuja hoitoasioita kuin murto-osan!

Sinä silloin olet kusipää. Ei pomosi. Miksi se palkkaa ketään lisää kun tyhmät tekee tollasta? Mutta huomatkaa nyt että työlaki on ihan perusasia ja jokainen pitää siihen kuuluvat tauot.

Mutta minäpä teen sinusta valituksen. Ei kiinnosta sinun ruikutus ollenkaan. Sinä olet se joka on lirissä koska te tiedätte ettette kykene ja jatkatte tilanteen etenemistä.

En kunnioita yhtään ihmistä joka on tollainen. En alkuunkaan.

Vierailija
4/40 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työntekijän velvollisuus ilmoittaa ettei työtä saa tehty ja taukoja mahdollisuus pitää.

Minun velvollisuus on ilmoittaa paskasta hoidosta ja sen teen jos sitä tulee. Ottamatta kantaa siihen mitä "teidän kiire on" koska se ei meille omaisille ja hoidettaville kuulu.

Hoitoa pitää saada ja siihen pitää päästä. Ja jos hoitajat on niin seniilejä ettei tee velvollisuuttaan pitää omaa taukoa ja hoidettavan oloja hyvänä niin silloin hoitaja syyllistyy hoitovirheisiin ja on vastuussa siitä mistä syyttää työnantajiaan.

Tämä tilanne on valitettavasti mahdollista vain hoitajilla. Jos kunta ei hommaa riittävästi hoitajia ja tietää ettei hoidettavat saa hoitoa ja henkilökunta ei voi pitää taukoja niin silloin se vedetään oikeuteen.

Miten te hyväksytte tuollaisen? Tuo Tamperelainen hoitaja osoittaa viestissään oman piittaamattomuuden vakavuuden: häntä ei varmaan kukaan aikanaan hoida! Jumalauta. Kun se on sinun velvollisuus tehdä asia toisten tietoon ettet voi pitää taukoja tai tehdä työpaikalla sovittuja hoitoasioita kuin murto-osan!

Sinä silloin olet kusipää. Ei pomosi. Miksi se palkkaa ketään lisää kun tyhmät tekee tollasta? Mutta huomatkaa nyt että työlaki on ihan perusasia ja jokainen pitää siihen kuuluvat tauot.

Mutta minäpä teen sinusta valituksen. Ei kiinnosta sinun ruikutus ollenkaan. Sinä olet se joka on lirissä koska te tiedätte ettette kykene ja jatkatte tilanteen etenemistä.

En kunnioita yhtään ihmistä joka on tollainen. En alkuunkaan.

On valitettu ja jopa kehoitettu omaisia tekemään valituksia mutta mitään ei tapahdu. Näillä mennään.

T. hoitaja

Vierailija
5/40 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks sh, joka nääntymässä ja kroppa stressitilassa. (syke koholla, laihdun, vaikka syön)

vuorotteluvapaaseen en taida olla vielä oikeutettu. Jotakin on pakko keksiä ja pian, alan saada jo fyysisiä oireita.

Vierailija
6/40 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tässä ammatissa aika pirullisessa välikädessä. On totta että me ollaan liian kilttejä jne.... ei pitäisi suostua näin huonoihin työoloihin, vaan valittaa ja valittaa ja valittaa. MUTTA! Moni meistä tällä alalla on pätkätöissä ts. sijaisina. Ei siinä paljon valitella jos haluaa saada ostettua ruokaa vielä ensi kuussakin. Hyvin nopeasti on kengän kuva takalistossa jos kiltit pienet sh: t alkaa uhoamaan ja mitä sitten! Kun ei sh: n palkallakaan oikein elä, niin saati sitten kun ei saa edes sitä!

Vierailija
7/40 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki on valitettu ja on käyty aluehallintavirastostakin katsomassa tilannetta ym. Valitettavasti kuitenkin noita hoitajaindeksejä pystyy kiertämään vaikka millä keinoin jotta saadaan ne näyttämään hyvältä. Ja siis kuntahan ostaa paikat yksityisiltä ja kunta määrittää indeksin.

Omaiset valittaa ja työntekijät valittaa mutta eipä se auta. Isoja päättäjiä pitäisi saada vanhainkoteihin töihin ja kokeilemaan sitä työtä.

Kyllä mä teen työni niin hyvin kun pystyn mutta tekisin vielä paljon paremmin sen jos olisi mahdollisuus. Vaan kun ei ole. Jonkun vanhuksetkin on hoidettava vaikka laatu onkin kehnoa.

Vierailija
8/40 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
9/40 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tehnyt ylikiireistä hoitotyötä vuosia, ihan uupumispisteessä.

Olen nyt hoitovapaalla ja mietin mitä seuraavaksi.

Kuitenkin, sun terveys ja hyvinvointi myös tärkeää, olet vielä yksinhuoltaja ja sun on tärkeää pitää huolta omasta jaksamisestasi. Ota selvää kaikista mahdollisista vapaista työpaikoista. Tee jotain radikaalia. Pääset taatusti takaisin nykyistä vastaavaan työhön, jos joskus vielä haluat.

TSemppiä!!! Nyt onaika toimia

Vierailija
10/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin yksityiselle kynsiä lakkaamaan

Vierailija
11/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin yksityiselle kynsiä lakkaamaan

Yksityisiähän nimenomaan kannata välttää!!!

Vierailija
12/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulemma nykyään ole yksityisellä yhtään sen kummempaa, taitaa olla vielä kamalampaa. -ap

Vierailija
13/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen on kaaostilassa. Miksi et hakeutuisi esim. yksityissektorille.Täällä näyttää olevan todella kouluttamattomia, tukien varassa eläviä, katkeria palstalaisia.

Vierailija
14/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta kun minua oikeasti tekee huonoa että te hoidatte HUONOSTI kun koitatte vääntää pää punasena ja nuttura tiukalla! Onko teillä ammattietiikkaa?

VALITUSTA! Seuraavanko pitää jatkaa samaa paskaa kun sinä lähdet? Vai sinulle hyvä työolo?

Vierailija
15/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen on kaaostilassa. Miksi et hakeutuisi esim. yksityissektorille.Täällä näyttää olevan todella kouluttamattomia, tukien varassa eläviä, katkeria palstalaisia.

yksityisistä on kyllä se että siellä nimenomaan säästetään, ja tiukille vedetään.

Vierailija
17/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorotteluvapaalla tai palkattomalla? Ottaa ns. aikalisä ja kattoa mitä on tarjolla ja mikä kaikki olisi mahdollista.

Ite olin 3 kk palkattomalla, kun tuntui ihan samalta. Sain asioihin perspektiiviä, ehdin pitämään itsestäni huolta ja tein suunnitelmia tulevaisuuden suhteen. Nyt on edessä vain se toteuttaminen.

Olen siis takaisin työssä ja hyvää vauhtia mennään kohti samoja tunnelmia.

Jaksan, kun tiedän ettei mun tartte tehdä tätä eläkepäiviin asti!

Ja se palkatonkin järjestyi ihan hyvin taloudellisesti. Yllättävän pienellä pärjää kyllä kun vähän etukäteen varautuu :)

Vierailija
18/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opintovapaalla ja saan aikuiskoulutustukea vai mitä se on. Ansiosidonnaisen verran saan ja hyvin pärjää. Pari vuotta voin olla opintovapaalla. Jos en löydä sitä ennen muuta työtä, aion yrittää kituuttaa vielä vuorotteluvapaalla.

Vierailija
19/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tällä paikkakunnalla myös yksityissektorilla asiat ovat vähintään yhtä huonosti. Raha ratkaisee.

Valitettu on, kaikille mahdollisille tahoille. Virallisesti asiat ovat kunnossa ja hoitajamitoitus riittävä, tosiasiassa tilanne on toinen. Vaikka minä jäisinkin tähän työpaikkaan niin ei se oloja parantaisi. Nyt on pakko olla itsekäs, tuntuu että en kestä enää yhtään! -ap

Vierailija
20/40 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen tälle. Mitä ihmeen hissukoita te hoitajat olette? Hemmetti bussikuskit ja laivojen lastaajat (ahtaajat) on lakossa koko ajan milloin mistäkin pikkuasiasta -Finnarin henkilöstöstä nyt puhumattakaan- mutta te vaan raadatte ja raadatte ja kärsitte stressistä ja masennusta ja unettomuudesta.

Jumankauta nyrkki pöytään, että nyt loppu. Kuka teistä välittää, jos ette itse omaa työtänne ja osaamistanne arvosta? Te sairaanhoitajat teette tärkeämpää työtä kuin yksikään hemmetin ahtaaja saati sitten minä, markkinointisuunnittelija, mutta on niin turhauttavaa kun te ette tee mitään. Ette yhtään mitään ja olot vaan huononee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi