Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala krapula ja plussasin juuri. Olen hirveä ihminen.

Vierailija
04.11.2012 |

Nyt on todella syyllinen olo. Voi minua :(

Meneekö se lapsi nyt pilalle?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:41"]

Onpas tänne pesiytynyt paljon jeesustelijoita näin myöhäisillastakin... Joo on toki kamalaa eikä kukaan täysjärkinen äiti varmasti tarkoituksella vedä kännejä ollessaan raskaana. Mutta elämässä tapahtuu kaikenlaista.

Omakohtaista kokemusta löytyy nimittäin. Olin tehnyt jopa pari negatiivista raskaustestiä, niistä viimeisimmän perjantaina. Lauantaina oli bileet ja vedin ihan kunnolla viinaa, kuin sieni, siihen aikaan opiskelijana. Maanantaina tein positiivisen raskaustestin. Sen jälkeen en tietenkään juonut lainkaan mutta nuo yhdet kunnon (ja itse asiassa myös viikkoa aiemmin) pelottivat läpi raskauden. Nyt tuo meidän "fas-" lapsi on täysin terve, jopa ikäistään kehittyneempi ja fiksumpi, 5-vuotias. Mikä lie nero hänestä olisi tullutkaan ilman niitä viimeisiä kännejä ennen plussausta...

Epäilen, että raskaus menee kyllä kesken jos on mennäkseen tuossa alkuvaiheessa esim. alkoholinkäytön vuoksi. Mutta jos kaikki on ok niin jatkuu normaalisti. Eri asia on sitten todelliset FAS-lapset, jotka kuin ihmeen kaupalla ovat selvinneet kohdussa hengissä läpi raskauden äidin jatkuvan alkoholinkäytön seurausena.

[/quote]

Sillä ei ole merkitystä tiesikö äiti raskaudesta vai ei. Jokainen kyllä ymmärtää, että fas tarvitsee läpi raskauden kestävän runsaan alkoholin käytön. Mutta jokainen tietää myös, että fas ei ole ainoa alkoholin aiheuttama haitta sikiölle.

Vierailija
42/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, älä huoli, kaikki on varmasti hyvin! Itselleni kävi toisen lapseni kanssa niin, että lähdin laivalle ystävien kanssa jossa tuli juhlittua. Viikon-parin päästä alkoi pahoinvointi ja aloin oksentaa ja tein raskaustestin joka näytti plussaa. Raskaus oli laivareissun aikaan ollut  jo aluillaan. En odottanut menkkoja, koska lykkäsin niitä laivareissun vuoksi. Ja ihana terve tyttö syntyi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelle tulee mieleen krapuloissaan testailla?

Vierailija
44/53 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenellekään mitään FAS-vauvaa synny jos vetää perskännit eikä tiedä olevansa raskaana. Kyllä FAS-oireyhtymän kehittymiseen tarvitaan koko raskauden ajan jatkuva dokaaminen/tissuttelu. Itselläni on tuossa 11-vuotias lapsi, ihan normaali, vaikka join parit kännit vaikka hedelmöitys oli jo tapahtunut. En asiaa tuolloin tiennyt, koska silloisen mieheni ei pitänyt saada lapsia. En ymmärrä tuota jeesustelua, että yksikin annos suurin piirtein tappaa sikiön. Kyllä kaikkiin oppimisvaikeuksiin ja muihin ongelmiin vaaditaan jo vähän enemmän kuin yksi kännäysreissu kun äiti ei tiedä olevansa raskaana.

Vierailija
45/53 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän AP:n lapsi todennäköisesti ole ihan kunnossa.

Mutta hassu kommentti tuo yksi, että miten VEREN ALKOHOLIPITOISUUS vaikuttaa alkioon ennen istukkaa. Alkoholi ilmeisesti pysyy tiukasti verisuonissa...?

Vierailija
46/53 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nää viisastelijat kuullut ruskuaispussista. Ei ap mitää hätää tuossa vaiheessa! Onnea!

Vierailija
47/53 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös juhliva ihminen ennenkuin tulin raskaaksi. Joka viikonloppu biletettiin ankarasti miehen kanssa, hauskaa oli! Ja tein tasaiseen tahtiin niitä raskaustestejä koska en halunnut juoda enää kun tulisin raskaaksi. Samoin kävi kuin sulla, samana viikonloppuna olin tehnyt testin, näytti negaa, lähdettiin juhliin ja viikon päästä testi näytti plussaa.

Olin huolissani ja lääkäri sanoi mulle että harva lapsi tässä suomenmaassa ja muuallakaan on tehty voikukkateen ääressä :D Niin kauan kun äiti ei tiedä olevansa raskaana ei ole mitään hätää.

Ja niin se elämä muuttui kun raskaaksi tulin, juhlat oli juhlittu mutta tilalle tuli jotain paljon parempaa. Nyt lapsi on 8 vuotias, ihan normaali älyllä varustettu :) Älä huoli, et ole tehnyt mitään pahaa sille alkiolle. Onnea raskaudesta!

Vierailija
48/53 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi samantapainen juttu. Olimme lähdössä ystäväni kanssa laivalle ja tein raskaustestin ennen sitä, koska minulta oli otettu kierukka pois vähän ennen.

Tein testin, koska kuukautisten olisi pitänyt niinä päivinä alkaa. Testi oli negatiivinen ja ajattelin etten ole tietenkään raskaana.

no, sitten siitä seuraavalla viikolla tein uudelleen testin, kun menkkoja ei kuulunut. Ja se olikin positiivinen.

Eli tuossa tilanteessakaan ei mitenkään olisi voinut aavistaa, että olen raskaana.

Ei huolta varmasti sinullakaan, en ainakaan itse ole ollenkaan huolissani, kun en sen jälkeen ole juonut mitään, enkä juo.

Vierailija
49/53 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti voi vahingoittaa tulevaa vauvaansa, kun ei vielä tiedä olevansa raskaana.Sehän tuossa ap:n tapauksessa on outoa, että ei testannut silloin ryyppäyspäivänä etukäteen, vaan huomasi asian vasta seuraavana krapulapäivänä.Jos jollakulla on käynyt hyvä tuuri ei tarkoita sitä, että automaattisesti kaikilla muillakin niin kävisi.

Vierailija
50/53 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä plussasin, kun ekaani odotin ja olin vetänyt perseet olalle vain viikkoa ennne plussaa, ihmettelin kyllä, kun kalja nousi päähän. Sitten tuli flunssa ja menkat oli viikon myöhässä, ennen kuin plussasin. Tervettä 2,5v poikaa olen juuri kohta harrastukseen viemässä ja sitten päiväkotiin.

Nyt odotan toista ja plussasin seuraavan päivänä, kun olin vetänyt perseet olalelle, koska olo oli jotenkin ei krapulamainen, mutta silti lievästi krapulainen, koska en pode ikinä krapulaa, tämä häiritsi minua ja mies toi testin. Haalea plussa. Neukassa todettiin, että kaksoisraskaus. Kaikissa ultrissa ollut kaikki hyvin ja kun olen kysynyt, mitä tuo minun juomiseni alussa on voinut lapsille tehdä, niin ei kuulemma ole voinut tapahtua mitään, koska lapset eivät ole vielä saaneet ravinteita minun kautta.

Ystäväni plussasi märän illan jälkeen ja terve 2v poika sielläkin on.

Että ap, ole huoletta, kyllä voi olla syyllinen olo, mutta ei siitä ole lapselle haittaa ollut! Toivottavasti sinulla oli hauskaa, koska se oli sitten viimeisin kunnon vapaa pitkään aikaa :)

Vierailija
51/53 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolehdi, tuskin on käynyt viellä mitään vakavaa :) onnea raskaudesta!

Vierailija
52/53 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittumaisia viestejä saatat aiheuttaa huomattavasti enemmän haittaa vauvasi kehitykseen kuin mitä alkuraskauden yhdellä kännillä sait aikaan. Nämä jeesustelijatkin voivat sitten niin hyvällä omatunnolla katsoa peiliin, kun aiheuttavat pahaa mieltä, stressiä, väärinkäsityksiä ja puolikauhua tulevassa äidissä. Te olette pahempia kuin mikään määrä alkoholia!

Vierailija
53/53 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos huumorista! Onko teillä esim. niin kellontarkat kuukautiset, että niiden poisjäännin näkee samantien? Ainakin minun kiertoni vaihtelee 26-34 päivän välillä. En tekisi testiä, jollei 28. päivänä ole alkaneet.

Toiseksi, kännit on vedetty, se siitä. Mitä jälkikäteen jeesustelu auttaa? Ihme sadisteja taas paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme