Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala krapula ja plussasin juuri. Olen hirveä ihminen.

Vierailija
04.11.2012 |

Nyt on todella syyllinen olo. Voi minua :(

Meneekö se lapsi nyt pilalle?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rv3 plus jotain. Alkio saa kaiken tarvitsemansa ja valitettavasti myös vahingollisiakin aineita äidistään hetimiten.

Vierailija
22/53 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi suuresti haittaa niin Suomessa olisi todella paljon vaikeita tapauksia :) Rauha vaan ap, meille on todella monelle tapahtunut juuri noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että huomasi sen vasta tänään eikä eilen.

Vierailija
24/53 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äidin veren alkoholi vaikuttaa alkioon ennen kuin istukka toimii?

Toisekseen käsittääkseni tuossa vaiheessa/alkuvaiheessa alkoholi aiheuttaisi keskenmenon jos jotain.

Vierailija
25/53 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinan vaikuttavat vasta solumöykkynä olevaan alkioon

Nimenomaan ei tiedetä, onko alkoholi teratogeeninen aine ja jos on, niin millätavoin ja millä tasolla. Etanoli on ainakin liuotin, eli rasvoja liuottava aine. Rasvat taas liittyvät ihmisen aineenbaihduntaan ihan solutasollakin,

ihmisen aivot ovat suurimmaksi osaksi pelkkää rasvaa.

Teratogeeniset aineet vaikuttavat jo ihan solunjakautumisessakin. Esimerkiksi surullisenkuuluisa Talidomidi, se aiheutti sikiövaurioita jo alkiovaiheessa ja sitähän määrättiin ihan raskauspahoinvointiin.

Vierailija
26/53 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka alkaa kehittyä heti. kun alkio kiinnittyy. Se myös alkaa toimia jo ennen kuin on täysin kehittynyt. Ihan alussa alkio saa ravinteensa diffuusion avulla.

Vierailija
27/53 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joutuisin yrittämään lasta esim. 7 vuotta, joutuisin olemaan koko sen ajan täysin korkki kiinni etten vaan pilaaisi mahdollista alkiota? Hohhoijaa.

Vierailija
28/53 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joutuisin yrittämään lasta esim. 7 vuotta, joutuisin olemaan koko sen ajan täysin korkki kiinni etten vaan pilaaisi mahdollista alkiota? Hohhoijaa.

Eikä tee yhtään kipeää. Suosittelen sitä sinullekin.

Vierailija
29/53 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä muinoin juhlin kosteeta vappua..

sitten reilu viikon päästä ihmettelin, kun krapula ei hellitä, menkatkin oli sillä viikolla, mutta todella pienet.

Kuulostelin sitten itseäni muutenkin ja joo, rinnatkin oli oudot ja pinkeet ja eikun apteekkiin ja plussahan sieltä sitten tuli. :) Yritystä ei silloin ollut, mutta esikoisen jäljiltä jäi ehkäisy pelkän kondomin varaan.

Nythän tuo on reipas ja iloinen 10 v likka.

Ja noi FAS puheet voit unohtaa, jos tosiaan et ole juomaveikkoja kaiken aikaa. :) ONNEA!

Vierailija
30/53 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii mun mielestä olla huolissaan.Mulle kävi tossa 3v sitten niin että juhlin synttäreitäni kun täytin pyöreitä.Menkat ei olleet myöhässä vaan vasta edessä päin.Seuraavana päivänä se pahoinvointi oli" krapulaa" vaikken pystynytkään juomaan paljoo.Rupesin ihmettelee siinä vaiheessa kun tätä krapulaa oli kestänyt jo viikon ajan..Ja kk piti myös jo alkaa joten ajattelin että tehdääs huvikseen testi kun ei ole ihan normaalia tämä.ja niinhän siinä  edessä oli 2 viivaa ja se "viiva" leikkii nyt tuolla olkkarissa =D

Vierailija
31/53 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 07:16"]

Onkohan nää viisastelijat kuullut ruskuaispussista. Ei ap mitää hätää tuossa vaiheessa! Onnea!

[/quote]

Ruskuaispussi ei suojaa alkiota alkoholilta. Ihmisen ruskuaispussi tuottaa verisoluja. Lisäksi se myös siirtää ravinteita äidistä alkioon diffuusion avulla. Kyllä siinä samalla siirtyy myös alkoholi.

Vierailija
32/53 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 01:01"]

Ei kenellekään mitään FAS-vauvaa synny jos vetää perskännit eikä tiedä olevansa raskaana. Kyllä FAS-oireyhtymän kehittymiseen tarvitaan koko raskauden ajan jatkuva dokaaminen/tissuttelu. Itselläni on tuossa 11-vuotias lapsi, ihan normaali, vaikka join parit kännit vaikka hedelmöitys oli jo tapahtunut. En asiaa tuolloin tiennyt, koska silloisen mieheni ei pitänyt saada lapsia. En ymmärrä tuota jeesustelua, että yksikin annos suurin piirtein tappaa sikiön. Kyllä kaikkiin oppimisvaikeuksiin ja muihin ongelmiin vaaditaan jo vähän enemmän kuin yksi kännäysreissu kun äiti ei tiedä olevansa raskaana.

[/quote]

Tietämättömyys raskaudesta ei suojaa alkiota. Fas ei ole ainoa alkoholin aiheuttama ongelma.

Vierailija
33/53 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAS ei vaadi koko raskautta kestävää dokaamista vaan ainoastaan alkuraskauden. Poikkeavat kasvonpiirteet syntyvät ensimmäisen 12 raskausviikon aikana juomisesta. 12 viikon jälkeen kasvojen kehitys ei enää häiriinny juomisesta, vaikka juominen vahingoittaa sikiötä muuten koko raskauden ajan.

Vierailija
34/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ohhoh, eiköhän se lapsi ole kunnossa, blääblääbläääääääääää. get a life iuiu

Vierailija
35/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkio elää ekat viikot ruskuaispussin avulla ja sitten kun se surkastuu ja istukka kehittyy, alkaa vasta äiti "ruokkia" lasta. :)

Vierailija
36/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 18:01"]

Alkio elää ekat viikot ruskuaispussin avulla ja sitten kun se surkastuu ja istukka kehittyy, alkaa vasta äiti "ruokkia" lasta. :)

[/quote]

Ihmisalkion ruskuaispussi ei tuota ravinteita. Joten sen varassa alkio ei elä. Alkio saa ravintet äidistään heti kun on kohtuun kiinnittynyt. Istukka alkaa kehittyä heti ja myös toimia heti.

Vierailija
37/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea raskaudesta!

Älä edes mieti koko asiaa, raskaus on vielä niiiin alussa!

Hirveä vauvakuume tulee kun lukee näitä plussausjuttuja...

Vierailija
38/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juomassa ihan raskauden alussa, eikä mitään pahaa tapahtunut, vaikka sen yhden kerran vetäisin ja kunnon kännit, kun en tiennyt olevani raskaana!

Samana aamuna olin tehnyt testin, kun oli yritys päällä, mutta negaa näytti, joten juhliin sitten lähdettiin.

Ihmettelin illan aikana tunnepurkauksiani ja kamalaa krapulaa. Seuraavana päivänä testi näytti haaleaa plussaa, ja raskaana oltiin. Neuvolassakin sanottiin kun asiaa murehdin, ettei noin aikaisin ryypätessä mitään vahinkoa ole tapahtunut, ja jos jotain vikaa lapseen olisi reissulta tullut, olisi se luultavasti tullut heti keskenmenona ulos. :)

Vierailija
39/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on aika jännä tapaus. Kun minun kohdallani ei tapahtunut mitään, niin silloin ei tapahdu muidenkaan kohdalla. Ikäänkuin se oma hyvä tuuri olisi jokin tae. 

Vierailija
40/53 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne pesiytynyt paljon jeesustelijoita näin myöhäisillastakin... Joo on toki kamalaa eikä kukaan täysjärkinen äiti varmasti tarkoituksella vedä kännejä ollessaan raskaana. Mutta elämässä tapahtuu kaikenlaista.

Omakohtaista kokemusta löytyy nimittäin. Olin tehnyt jopa pari negatiivista raskaustestiä, niistä viimeisimmän perjantaina. Lauantaina oli bileet ja vedin ihan kunnolla viinaa, kuin sieni, siihen aikaan opiskelijana. Maanantaina tein positiivisen raskaustestin. Sen jälkeen en tietenkään juonut lainkaan mutta nuo yhdet kunnon (ja itse asiassa myös viikkoa aiemmin) pelottivat läpi raskauden. Nyt tuo meidän "fas-" lapsi on täysin terve, jopa ikäistään kehittyneempi ja fiksumpi, 5-vuotias. Mikä lie nero hänestä olisi tullutkaan ilman niitä viimeisiä kännejä ennen plussausta...

Epäilen, että raskaus menee kyllä kesken jos on mennäkseen tuossa alkuvaiheessa esim. alkoholinkäytön vuoksi. Mutta jos kaikki on ok niin jatkuu normaalisti. Eri asia on sitten todelliset FAS-lapset, jotka kuin ihmeen kaupalla ovat selvinneet kohdussa hengissä läpi raskauden äidin jatkuvan alkoholinkäytön seurausena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän