Kamala krapula ja plussasin juuri. Olen hirveä ihminen.
Nyt on todella syyllinen olo. Voi minua :(
Meneekö se lapsi nyt pilalle?
Kommentit (53)
niin onnea raskaudestasi ja hyvää loppuodotusta!
Minäkin olin ekaa kertaa pitkästä aikaa rimpsalla viime kesänä, ja ihan laattasin. Sitten vajaa viikko siitä plussasin. Vaan ihan normaalisti kehittynyt lapsi on. Korkki kiinni nyt vaan!
Jos oli vain yksi juomiskerta ja ihan alkuraskaus, ei todennäköisesti satu mitään. Varmasta ei voi kukaan sanoa.
En ole mikään alkoholisti, eikä lapsi ollut nyt suunnitelmissa, mutta kuukautiset eivät vain alkaneet ja tein varmuuden vuoksi testin. Olin eilen syntymäpäiväjuhlissa ja otin melko reippaasti.
ap
koska krapula juhannuksen jälkeen ei mennyt ohi moneen päivään. No ei niin, oksensin seuraavat 4 kuukautta ja loppujen lopuksi syntyi kaunis, pieni tyttövauva. Täydellinen ja terve. :)
Miksi et tehnyt sitä testiä jo eilen? Oliko niin kova hinku saada viinaa? Ja mikä voi minua ? Voi sitä vauvaa eikä sinua. Ihan saatkin itseäsi syyttää kun kerran olet tarkoituksella riskin ottanut.
Kyllä on epätodellinen olo saada raskaustestistä plussa ja olla krapulassa. Ei jotenkin osaa yhtään iloita, kamala huoli vain.
ja ihan ääliö. Jos ehkäisy on pettänyt, etkä edes ole arvellut että voisit olla raskaana, niin se on sitten eri juttu.
Yleensähän kyllä kuukautiset ovat ainakin jonkun verran myöhässä siinä vaiheessa kun testi tehdään, että jo sen takia tietäisi olla kännäämättä.
En ole mikään alkoholisti, eikä lapsi ollut nyt suunnitelmissa, mutta kuukautiset eivät vain alkaneet ja tein varmuuden vuoksi testin. Olin eilen syntymäpäiväjuhlissa ja otin melko reippaasti.
ap
eilisellä kännillä ei ole mitään vaikutusta vauvan kehitykseen. Toivttavasti sinulla oli hauskaa,sillä nyt kun raskaus on tiedossa, niin korkki kannattaa pitää kiinni :-)
t. ihan oikea lekuri
viinan vaikuttavat vasta solumöykkynä olevaan alkioon
Jos kuukaustisesi vasta olisi pitänyt alkaa, et ole vahingoittanut tulevaa lastasi! Olet nyt raskaana viikolla 4 ja alkio kiinnittyy kohtuun viikolla 5-6 ja napanuora kehittyy vasta sitten. Ja vasta napanuoran kehittymmisen myötä alkio saa aineet äidin verestä!
Täällä nyt vaan on näitä tärkeilijöitä aina..
Kyllä alkio kiinnittyy kohtuun jo ennen viikkoja 5-6.
Jos kuukaustisesi vasta olisi pitänyt alkaa, et ole vahingoittanut tulevaa lastasi! Olet nyt raskaana viikolla 4 ja alkio kiinnittyy kohtuun viikolla 5-6 ja napanuora kehittyy vasta sitten. Ja vasta napanuoran kehittymmisen myötä alkio saa aineet äidin verestä!
Alkio kiinnittyy kohtuun 5-8 päivän kuluttua hedelmöityksestä. Jos et edelleenkään usko niin ihan
KVG!
ap
Todennäköisesti ei ole, mutta mitään takuita ei voi kukaan antaa. Voi olla kamala vastaus, mutta muuta ei ole.
Mitäs jos kertaisit ihan perusasiat ja palaisit sitten asiaan.
Ei tarvii olla huolissaan, jos on ihan alussa. Olin itsekin äitini mahassa juuri jakautumassa olevana soluna, kun äitini minusta tietämättömänä veti elämänsä vodka-kännit. Olen ihan tosi fine.
saa ravinteet ja muita aineita äidistään.
Kyllä alkio ravinteet saa äidistään ihan alusta asti. Mistäs muualta ne saisikaan. Eikä se mahdollinen vaurio välttämättä vielä päiväkoti-iässä näy. Ei siinä mitään jeesustelua ole, että sanoo tosiasian. Kukaan ei voi tietää, onko ap aiheuttanut vahinkoa tulevalle lapselleen. Hyvin mahdollista, että ei ole, mutta mistäpä sitä kukaan voi tietää.