Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos ei osaa ruotsia, ei voi oppia muita kieliä

Vierailija
04.11.2012 |

Pakkoruotsi on tosi tärkeä juttu

Ilman sitä suomenkielilliset eivät koskaan saaisi itselleen hankittua valmiuksia ranskaan, saksaan, englantiin. Kaikki muut kielet perustuvat ruotsiin ja ilman sitä on turha edes haaveilla jostain venäjästä tai espanjasta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ruotsia sen verran, että osaan esitellä itseni ja kertoa missä asun. Lausemuodot menee siinä päin helvettiä enkä ole varma kirjoitusasustakaan.

Englanti mulla oli 10 päättötodistuksessa, multa löytyy englantilainen kirjeenvaihtokaveri, kenen kanssa jutellaan sujuvaa englantia. Amiksessa mun enkunmaikka kehui, kuinka hienoa mun ääntäminen on ja osaan brittiaksentin.

Osaan puhua sujuvaa Japania ja ärsyttää monessa leffassa päin helvettiä käännetyt suomennokset. Olen suunnittelemassa Japaninmatkaa.

Osaan puhua vielä näiden lisäksi mm. Saksaa, Venäjää ja Ranskaa.

Ruotsi vaan ei taivu minun kielelle :(

Vierailija
2/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun jotain vierasta kieltä osaa hyvin, niin seuraavien kielten opiskelu helpottuu. Kaikki ei tosin opi koskaan kunnolla edes omaa äidinkieltänsä, vieraista kielistä puhumattakaan.

t. ulkosuomalainen, joka käyttää päivittäin saksaa, englantia ja ruotsia.

Eka opetellaan joku täysin turha kieli, jotta päästään opettelemaan hyödyllistä kieltä.

Järki hoi älä jätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pärjää myös liiketapaamisissa ruotsissa.

Venäjää ja Ruotsia emme käytä, olemme Suomalaisia.

Vierailija
4/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun jotain vierasta kieltä osaa hyvin, niin seuraavien kielten opiskelu helpottuu. Kaikki ei tosin opi koskaan kunnolla edes omaa äidinkieltänsä, vieraista kielistä puhumattakaan.

Vierailija
5/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä eli kun osaa esim ruotsia niin oppii viron paljon nopeammin, samoin unkarin jne.

Vierailija
6/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. poliitikko

Vierailija
7/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielen opiskelu tulisi aloittaa kolmannella luokalla, eikä vasta seitsemännellä.

Itse olisin oppinut ruotsinkin helposti mutta se on vain niiiiiin hirveän kuuloinen kieli etten halunnut sitä opetella.

Tähän mennessä olen kyllä pärjännyt englannilla, saksalla, venäjällä, espanjalla ja ranskalla, vaikken osaa ruotsiksi muutakui todeta etten puhu ruotsia.

Tosin, ei tuo venäjä tai saksakaan miltään linnunlaululta kuulosta, mutta itse olen kokenut ne tarpeellisemmiksi kuin ruotsinkielen, jota en ole tähän mennessä tarvinnut työssäni kertaakaan, kaikkia muita osaamiani kieliä tarvitsen miltei päivittäin.

Vierailija
8/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset osaavat englantia.

Suomenruotsalaiset osaavat suomea.

Ei ruotsia tarvita missään.

1800-luku meni jo.

Vierailija
9/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sitä suomenkielilliset eivät koskaan saaisi itselleen hankittua valmiuksia ranskaan, saksaan, englantiin. Kaikki muut kielet perustuvat ruotsiin ja ilman sitä on turha edes haaveilla jostain venäjästä tai espanjasta.

Sen takia suomen opiskelu pitäisi kieltää ja lopettaa kouluissa. Samoin sen puhuminen.

Pelkkää ruotsia vaan, niin sitten vasta pystyy oppimaan muita kieliä.

Ulkomailla ne ei vaan ole tajunnut, että ne ei oikeasti osaa kieliä eikä opi niitä kun eivät opiskele ensin ruotsia!

Vierailija
10/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia suomen opiskelu pitäisi kieltää ja lopettaa kouluissa. Samoin sen puhuminen.

Näinhän ollaan jo tekemässä.

Suomenkielinen opetus halutaan lopettaa ja korvata ruotsinkielisellä.

"Akava pitää erityisen hyvänä ehdotusta oppiainejakoisuuden lieventämisestä siten, että ruotsin kielen opetusta olisi mahdollista integroida muiden oppiaineiden opetukseen."

http://www.akava.fi/tavoitteet/lausunnot_ja_kannanotot/akavan_viimeaika…

Vierailija
11/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri ruotsi pitäisi aloittaa ensin? Kyllä se vain niin on, että kielen oppii parhaiten kun aloittaa sen puhtaalta pöydältä. Sitä paitsi, lähes kaikki eurooppalaiset kielet ovat sukua toisilleen, miksi juuri ruotsi olisi niin erityisessä asemassa?

Vierailija
12/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri ruotsi pitäisi aloittaa ensin? Kyllä se vain niin on, että kielen oppii parhaiten kun aloittaa sen puhtaalta pöydältä. Sitä paitsi, lähes kaikki eurooppalaiset kielet ovat sukua toisilleen, miksi juuri ruotsi olisi niin erityisessä asemassa?

Koska ruotsinkielisillä säätiöillä on rahaa, joilla voidaan voidella kataiset ja muut typerykset pakkoruotsin kannalle. Katainen ei itse edes osaa ruotsia, mutta kovasti vaan vaatii lisää pakkoruotsia. Jos pääministeriksi asti pääsee ilman ruotsia taitoa, niin voiko se olla oikeasti kovin tarpeelinen taito?

Vierailija
13/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ruotsia ei aleta opettelemaan aikaisemmin, jos kaikki pohjautuu siihen? Voin väittää, että kaikissa Suomen kouluissa aloitetaan englannin opettelu jo monta vuotta ennen ruotsia ja useimmat aloittavat ranskan ja saksankin opettelun ennen ruotsia.

Ei sillä, itse olen myös pakkoruotsin kannattaja. Jos poistetaan tuo ruotsinkieli meidän virallisista kielistä ensin, niin voidaan sitten alkaa miettimään sitä ruotsinkielen pakko-opetuksen lakkauttamista.

Vierailija
14/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, itse olen myös pakkoruotsin kannattaja. Jos poistetaan tuo ruotsinkieli meidän virallisista kielistä ensin, niin voidaan sitten alkaa miettimään sitä ruotsinkielen pakko-opetuksen lakkauttamista.

Ei virallisella kielellä ja pakkoruotsilla ole mitään yhteyttä toisiinsa. Tämän totesi jo edellinen oikeusministerikin. Pakkoruotsi voidaan aivan hyvin lopettaa ilman perustuslain muutosta.

Vierailija
15/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa ruotsia!

Mistähän muuten johtuu, että monen suomalaisen mielestä englantia on paljon helpompi oppia kuin ruotsia?

Suomalaiset myös yleensä osaavat englantia ruotsia paremmin. Kuinkahan hyvin me englantia osaisimmekaan, jos olisimme ensin opetelleet ruotsin!

Vierailija
16/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko EU rupeaa varmasti heti opiskelemaan ruotsia, koska sen avulla on helppo oppia muita kieliä!

Vierailija
17/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ne ei vaan ole tajunnut, että ne ei oikeasti osaa kieliä eikä opi niitä kun eivät opiskele ensin ruotsia!

Siksi esim saksalaiset ja englantilaiset eivät osaa mitään vieraita kieliä kun niillä ei ole pakkoruotsia. Tämä on mielestäni ihan selvä asia.

Vierailija
18/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko EU rupeaa varmasti heti opiskelemaan ruotsia, koska sen avulla on helppo oppia muita kieliä!

Olen lukenut täältä monta kertaa, että ne jotka vastustaa pakkoruotsia ei opi vieraita kieliä.

Vierailija
19/25 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä taas olen oppinut venäjää ja muutamia lauseita eri kielistä aivan helposti, vaikka ruotsia en paljoa osaakkaan... Englantia puhun sujuvasti.

Eli väitän sinun tekevän liian kepeitä yleistyksiä.

Vierailija
20/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) mistään kielitaidosta ole haittaa

b) koskaan tiedä milloin muuttavat Närpiöön.

H. Pärnilla.

Olen lukenut täältä monta kertaa, että ne jotka vastustaa pakkoruotsia ei opi vieraita kieliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme