Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin mamma alkaa käydä nuorelle pariskunnalle ahdistavaksi! Auttakaa.

Vierailija
03.11.2012 |

Olemme kohta kahdenkympin puolella oleva nuori työssäkäyvä/opiskeleva pariskunta. Vanhempamme ovat ostaneet meille asunnon rivitalosta, jossa olemme asuneet vuoden verran. Meillä on kaksi koiraa ja muutenkin aika monipuolinen elämä. Paljon sisaruksia ja ystäviä, joiden kanssa vietämme iltaa ja matkustelemme vapaa-ajallamme.

Ongelma on 35-vuotias naapurinmamma, joka yrittää tehdä kokoajan tuttavuutta. Hän puhuu minulle kokoajan hänen äitiydestään ja siitä, kun haluaisi miehensä kanssa mennä kahdestaan jonnekkin ja vaikea saada hoitoon, kun vanhemmat asuvat kauempana. Mies on töissä ja hän käy vaan perhekahviloissa ja joskus ystävättärensä kanssa kaksistaan jossain naistenilloissa ja plaa plaa.

Olen vaan lopen kyllästynyt mamman juttuihin, jotka koskevat hänen 2- ja 4-vuotiaita kakaroitaan ja hänen perhe-elämästään sekä sen ongelmista.

Me olemme nuori pari, joita ei kiinnosta tämän mamman avaukset tai hänen kakaransakkaan.

Ei siinä, etteikö lapset ole kivoja, haluamme itse kolmikymppisenä perustaa perheen, mutta naapuri on jotenki todella ahdistava. Pelkään, että jokupv se pyytää lapsiensa kanssa kylään pääsyä. En halua lapsia sotkemaan kotiani tai kiusaamaan pientä koiraani. En halua ottaa riskejä. Mulla on jotenki sellanen olo, että meidän elämään koittaa tunkeutua meitä paljon vanhempi ja vieras eri elämäntilanteessa oleva henkilö, joka kaipaa itselleen ja lapsilleen seuraa.

Olenko minä naapurina velvollinen ottamaan jonkun lapsia kotiini, vaikka haluan olla kotona mieheni ja koirieni kanssa rauhassa, ilman että naapuri tunkeutuu elämääni?

Emme halua ottaa vieraita lapsia hoitoon, emmekä ole mitään hyväksikäytettäviä ihmisiä, vaan olemme nuoria ihmisiä, joilla on oma elämä ja oikeus elää sitä ilman naapurien piinaamista.

Tämä perhe on muuttanut aika vasta siihen ja ymmärrän, että ovat uusia ihmisiä, mutta joku raja sentään.

Tästälähtien moikataan heitä vain ystävällisesti ja olen muka kiireinen. En halua tehdä tuttavuutta ihmiseen, koska ei kiinnosta tarinat naapurien lapsista ja heidän elämästään, en tunne ihmisiä, ne on vain naapureita.

Meillä on oma elämä ja omat ystävät sekä perhe. Emme tarvitse eri elämäntilanteessa olevia naapureita elämäämme, sillä emme ole kiinnostuneita tekemään palveluksia heille millään tavalla. Haluamme elää omaa elämää rauhassa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuriin lähemmin niin sitten kannattaa jatkaa välttelevällä linjalla.

Vierailija
2/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenenvuotta nuorempana emme ole kiinnostuneita tekemään ystävämielessä tuttavuutta naapurien mammojen ja kakaroidensa kanssa.

Et sinäkään ketään 60-vuotiasta tenaongelmista kärsivää naapuria ottaisi kylään tai ystäväksi.

Ihan sama asia joku neljälläkymmenellä seilaileva mamma.

Ei kiinnosta meitä, anteeksi vain että haluamme elää rauhassa omaa elämää. Eikö siihen ole oikeutta, ilman että on tyly? :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten usko, että vähemmälläkin jankuttamisella lukija ymmärtää teidän haluavan elää omaa elämäänne ilman pelkoa eri-ikäisen ja eri elämäntilanteessa olevan ihmisen tunkeutumista reviirillenne?

Pidä tunkkisi.

Vierailija
4/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelma siis se, että tosielämässä et osaa olla yhtä töykeä ja tökerö kuin tällä palstalla? Vaikea kuvitella, että naapuri kauaa jaksaa tyrkyttää seuraansa jos todella olet kylmäkiskoinen ja välttelevä. Ei se nyt varmaan kovin vaikeaa voi olla tehdä selväksi, ettei seura kiinnosta.

Vai halusitko siis kysyä, onko pakko ja velvollisuus kaveerata naapurin kanssa? No ei ole.

Vierailija
5/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt vanhempien mussukka. Mutta ei sun oo mikään pakko sen naapurin kanssa kaveerata. Jos ite asuisin sun naapurissa, en tosiaan kiinnittäis sinuun mitään huomiota saati että lapsiani oisin sulle tyrkkäämässä. Pysy siellä vaan omiesi parissa, matkustele ja biletä

Vierailija
6/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei toki tarvitse ruveta naapurinsa ystäväksi, jos ei halua. Tuskin kukaan suunnilleen normaali sitä paitsi haluaisi ystävystyä, jos ystäväehdokas viittaa sanoilla mamma ja kakarat...

Vierailija
7/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenenvuotta nuorempana emme ole kiinnostuneita tekemään ystävämielessä tuttavuutta naapurien mammojen ja kakaroidensa kanssa.

Et sinäkään ketään 60-vuotiasta tenaongelmista kärsivää naapuria ottaisi kylään tai ystäväksi.

Ei kiinnosta meitä, anteeksi vain että haluamme elää rauhassa omaa elämää. Eikö siihen ole oikeutta, ilman että on tyly? :D

Ap

Vierailija
8/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

onneksi sinustakin, Ap, tulee vuosien myötä neljälläkymmenellä seilaileva mamma. Saatat joutua 6-kymppisenä turvautumaan jopa tenaan. Muistathan silloin pysyä poissa nuorten tieltä? :D

Todellisuudessa, vaikutat kyllä harvinaisen kylmältä ja itserakkaalta ihmiseltä.

Vierailija
9/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap VASTAA itselleen.

Tää on niin kulunut.

Vierailija
10/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kaveerata. Olet vain välttelevä ja jos pyytää suoraa, vastaat ystävällisesti mutta ehdottoamsti ei. Helppoa!

Vierailija
11/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt 25v.läheisimmät ystäväni, joille voin avautua kaikesta ovat olleet jo 10 vuotta sitte itseäni reilusti vanhempia. Paras ystäväni kuoli 62 vuotiaana viime jouluna, säännöllisesti pidän yhteyttä yli 70vuotiaisiin läheisiin ystäviin. Eivät ole sukua. On minulla myös kavereita sekä ystäviä aina 20vuotiaista lähtien. Avasit sinäkin ap silmäsi. Ne "vanhukset"on joskus yllättävän tietoisia sinunkin elämänvaiheesta ja ovat aidosyi kiinnostuneita ja haluavat olla siinä mukana, edes tuttavana.

Vierailija
12/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

A: Voisit saada erilaisia ystäviä,

B: Lapsista ,joita hoitaa voi saada elinikäisiä ystäviä, suhde on aina erilainen kuin omiin lapsiin,

C: Tässä on myös tilaisuus opppia viisaasti kieltäytymään hankalasta kanssakäymisestä (mikäli naapuri osoittautuukin hankalaksi hyväksikäyttäjä ruikuttajaksi).

Vierailija
13/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parikymppiselle kelpaisi 60 plus ikäinen mamma kylään kahvittelemaan, mielummin kuin lapsiperhe vielä,

mutta ymmärrän hyvin että liian tuttavallinen naapuri ei ole mukava jos itse tosiaan ei jaksaisi aina vaihtaa kuulumisia.

Vierailija
14/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes hyvä.

Vierailija
15/15 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi