Tappaako eläinlääkäri terveen kissan?
Meillä 10 v kissa ja vauvalla todettiin kissa-alergia. Kukaan ei halua kissaa ottaa. Suostuuko eläinlääkäri nukuttamaan kissan?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Olimme pitkään hakeneet uutta kotia. Lopulta ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin lopettaa kissa.
Keskustelimme asiasta eläinlääkärin kanssa pitkään.
Lopetettu kissa oli nuori. 3v.
Hyi, shame on you!! Sinutkin lopetetaan silloin kun halutaan päästä eron sinusta jostain syystä.
Kissa ei saa mennä Ihmisen edelle.Tottakai kissa pitää lopettaa jos ei uutta kotia.Heitteille sitä ei saa jättää!
minulla sama edessä!Astmani pahenee kun kissat talvella sisällä.en jaksa enää jokapäiväistä imurointia.Lapsi tärkein ja hänen hyvinvointinsa.älä edes epäile viedä lopetettavaksi. Lapsi TÄRKEIN!
LÖYTÖELÄINKOTI pitää tietääkseni 2 viikkoa sinne vietyjä kissoja ja sitten ne lopetetaan jos ei uutta kotia löydy! Älkää kuunnelko hihhuleita jotka puolustavat eläintä enemmän kuin ihmistä(lasta) jo kautta aikain on karjaeläimiäkin teurastettu ruuaksi ja metsästetään koko ajan eläimiä.Ihmisen ja eläimen ero on suuri.IHMINEN tärkein.Mutta eläimestä on pidettävä hyvä huoli niin kauan kuin pystyy jos sairaus yllättää joskus eläimelle on parempi lopetus kuin että joutuisi villiksi tai huonompaan kotiin.SE ON SALETTI!
Eläinlääkäri lopettaa eläimen omistajan toivomuksesta tai eläinsuojelullisista syistä. Ikävä kissaa on kiertoonkaan pistää. Olen pahoillani lapsesi allergiasta, itse en miettisi päätöstä hetkeäkään.
myrtti kirjoitti:
LÖYTÖELÄINKOTI pitää tietääkseni 2 viikkoa sinne vietyjä kissoja ja sitten ne lopetetaan jos ei uutta kotia löydy! Älkää kuunnelko hihhuleita jotka puolustavat eläintä enemmän kuin ihmistä(lasta) jo kautta aikain on karjaeläimiäkin teurastettu ruuaksi ja metsästetään koko ajan eläimiä.Ihmisen ja eläimen ero on suuri.IHMINEN tärkein.Mutta eläimestä on pidettävä hyvä huoli niin kauan kuin pystyy jos sairaus yllättää joskus eläimelle on parempi lopetus kuin että joutuisi villiksi tai huonompaan kotiin.SE ON SALETTI!
Riippuu paikasta, täällä löytöeläintalolla ei ikinä lopeteta terveitä eläimiä, jotkut saattaa olla talolla vuosia odottamassa uutta kotia.
Me veimme kissan eläinlääkärille lopetettavaksi kun ei kissalle uutta kotia löytynyt ja lapsen oli joutunut lyhyen ajan sisällä viemään allergian takia sairaalaan hoidettavaksi. Sairaalan lääkäri ei suoraan sanonut että kissasta pitää luopua, mutta kyllähän sen ymmärsi kun sanottiin että siedätystä ei kannata yrittää näin pahan allergian kanssa. Kovastihan sitä moni tuttu puhui että ottavat kissan jos tilanne vaatii mutta kumma kyllä sitten kaikilla olikin joku veruke ettei voikaan, taisivat puhua lämpimikseen. Eläinsuojeluyhdistykseltä sanottiin suoraan että he eivät ota kuin löytöeläimiä ja jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin on pakko lopettaa. Lapsen terveys on tärkein tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vauvan allergia todettiin Prick-testillä. Lääkäri käski kissan heti pois.
ap
Aika jännä reaktio lekurilta. Perheystävälääkäri puolestaan siedätti lapsiaan, kasvoivat terveiksi. Siedätyshoitona useampi eläin.
Entäs miten toimia kissan kanssa joka on käytöshäiriöinen? Saattaa yhtäkkiä hyökätä kimppuun, puree ja raapii ihon verille. Kissa myös pissaa joka paikkaan, sängylle, sohvalle jne. Leikattu on, mitään elimellistä vikaa ei ole. Olen ihan loppu kissan kanssa. Tuntuisi edesvastuuttomalta laittaa tämä kissa kiertoon. Ei tule toimeen lapsien tai muiden eläinten kanssa, hyökkää päälle.
Kyllä hän saa eutanasian eläinlääkäriltä. Kissan saa kyllä helposti tapetuksikin, jos ei löydy rahaa eutanasiaan. Kysy paikallisilta metsästäjiltä apua. Älä jätä kissaasi heittelle, kuten jotkut imbesillit tekevät!
Vierailija kirjoitti:
Entäs miten toimia kissan kanssa joka on käytöshäiriöinen? Saattaa yhtäkkiä hyökätä kimppuun, puree ja raapii ihon verille. Kissa myös pissaa joka paikkaan, sängylle, sohvalle jne. Leikattu on, mitään elimellistä vikaa ei ole. Olen ihan loppu kissan kanssa. Tuntuisi edesvastuuttomalta laittaa tämä kissa kiertoon. Ei tule toimeen lapsien tai muiden eläinten kanssa, hyökkää päälle.
Ehdottomasti pitää lopettaa!
Vie se eläin löytöeläinkotiin, anna toistaiseksi hoitoon jollekulle että löytyy koti tms. Kyllä varmasti jokin konsti löytyy. Ihan sairasta edes alkaa tervettä eläintä lopettamaan jonkun muksun allergian takia. Ajattele nyt vähän:/
Itse olisin lopettanut sen vauvan.
kuka vittu on nostanut kivikaudelta olevan threadin tänne?!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:38"]Kissa on nykylainsäädännössä huonekasviin verrattava esine, joten sille voi pyytää lopetusta ihan normaalisti. Empatiakykyä lemminkin omistajuus ei vaadi. Tuo ratkaisu on kuitenkin inhimillisempi, kuin se, että kissalle avataan ovi eikä päästetä enää sisään.
Rotukissoilla noin ei saa tehdä, vaan yleensä kasvattaja ottaa kissan edelleen eteenpäin välitettäväksi.
[/quote]
Näytä mulle se kohta laista missä lukee että kissa on huonekasviin verrattava esine?? Sun älykkyytesi taitaa olla huonekasvin tasolla.