Tappaako eläinlääkäri terveen kissan?
Meillä 10 v kissa ja vauvalla todettiin kissa-alergia. Kukaan ei halua kissaa ottaa. Suostuuko eläinlääkäri nukuttamaan kissan?
Kommentit (94)
uuteen kotiin. Meidän kissa ei ainakaan sopeutuisi minnekään muualle. Tiedän kissan, joka kuoli ikävään kun ikävöi perhettään.
uuteen kotiin. Meidän kissa ei ainakaan sopeutuisi minnekään muualle. Tiedän kissan, joka kuoli ikävään kun ikävöi perhettään.
<a href="http://www.kodinvaihtajat.com/?page_id=4413" alt="http://www.kodinvaihtajat.com/?page_id=4413">http://www.kodinvaihtajat.com/?page_id=4413</a>
Näitä vanhempia kissoja on tarjolla pilvin pimein, hesy ei ainakaan ota. Niiltähän loppuisi tilat kesken... Meillä ollut puoli vuotta ilmotuksia joka paikassa. Tiedoksi kaikille jotka täällä kommentoi "näe kaikki vaiva uuden kodin etsimiseen" tai "varmasti joku ottaa." Juu...
Hesy ei todellakaan ota. Kaveri joutui lopetuttamaan kissansa juuri siitä syystä, että Hesy ei huolinut, kukaan tuttava tai tuttavan tuttava ei voinut ottaa, ilmoituksien kautta ei löytynyt hyvää kotia. Ja varsinkin tähän vuodenaikaan eläinsuojeluyhdistykset ovat muutenkin tupaten täynnä, kun kusipäät jättävät kesäkissat mökin oven ulkopuolelle.
Ja todellakin pitää nähdä kaikki mahdollinen ja mahdotonkin vaiva oikean kodin etsimiseen, mitä ihmettä?! Ei se riitä, että on "ilmoituksia "kaikkialla"", vaan pitää olla itse aktiivinen ja kysellä sopivia koteja kaikkia mahdollisia reittejä.
Itse olen sitä mieltä, että jos eläimen ottaa, siihen sitoutuu eläimen loppuelämäksi, joten ensimmäisenä ajatuksena vastoinkäymisen tullessa vastaan (esim. allergia yms) ei pitäisi olla "no, tapan sen", vaan pitäisi tulla vahva halu etsiä kissalle arvokas ja hyvä koti. Arvokas on eläimenkin henki.
Siis jos OIKEASTI on nähnyt vaivaa ja tehnyt KAIKKENSA löytääkseen eläimelle kodin eikä sitä löydy, sitten on lopettaminen paras vaihtoehto. Kusipäitä ovat ne, jotka hylkäävät kissan Suomen luontoon, missä se ei pärjää.
vai missä nyt asuvatkaan, laajalevikkiseen lehteen kuitenkin. Eiköhän juuri niitä ilmoja lue vaikka vanhat mummelit ja papatkin, joista voisi hyvinkin löytyä se ottaja tuollaiselle vanhemmalle rauhalliselle kissalle. Riittävästi tietoa ilmoon niin jo on kumma jos ei yhteydenottoja tule. Mä en ennen tätä palstaa tiennyt että joillekin suunnilleen kaikki asiat ovat vaan niin tosi tosi vaikeita...
Tesy ei ota kun huostaanotettuja eläimiä. Kissoja on NIIN paljon kodittomana että eivät mitenkään pystyisi kaikkia majoittamaan.
Joskus on armollisempaa lopettaa kissa, jos uutta kotia ei yrityksestä huolimatta löydy.
terkuin
eläinsuojeluaktivisti
mutta sitä että kyselee parit tuttavansa läpi ei voi varsinaisesti sanoa yrittämiseksi. Alkaa vähän pänniä tämä keskustelu, mutta edelleenhän on myös niitäkin, sori nyt vaan, ääliöitä jotka ottavat kesäkissojakin pelkästään lastensa kesäiloksi, mutta syksyn tullen ne hylätään tylysti mökkipaikkakunnalle luontoon. :( Tai muitakin eläimiä otetaan ihan harkitsemattomasti, ja sitten ne pidetään huonolla hoidolla. Ihminen on kyllä... kyllähän aikuisella ihmisellä noin periaatteessa pitäisi riittää kapasiteetti ymmärtämään että lemmikkieläimen mukana tulee se vastuukin, kuten ihan kaikessa mihin aikuinen ryhtyy. Joten kotia etsimään sille oikeasti yrittäen eikä roiskaisten.
Vaaditaan, että pitää itse hankkia sille uusi koti ja sehän on kyllä ihan kohtuullistakin. Jos on ottanut kissan, siitä on vastuu koko sen loppuelämän ajan. Mä olen itse toiminut eläinsuojelutyössä, ei vaan riitä resursseja tollaiseen.
Kun useatkin kodittomat kissat, ainakin meidän eläinsuojeluyhdistyksessä, joudutaan sijoittamaan vapaaehtoisiin hoitokoteihin.
Hoitokodit maksavat itse ruoat, hiekat ja eläinlääkärikulut maksetaan yhdistyksestä.
Aikuiset ja varsinkin vanhat kissat joutuvat odottamaan usein tosi kauankin uusia koteja, kaikki haluavat vaan pentuja.
Mun mielestä olisi järkevää, että jos kissa on terve ja sisäsiisti, niin etsisitte sille uuden kodin.
10 v kissa ei ole edes mitenkään ikäloppu, kissa saattaa elää vaikka 20 v hyvässä hoidossa.
Meillä on 8 v kissa, eikä siitä mitenkään näe että olisi yhtään edes iäkkäämpi.
Eläinlääkärikin arveli sen iäksi ehkä jotakin 5v, kun käytiin viimeksi rokotuksilla.
miten saatte voimakkaasti kissaan reakoivan lapsen ja kissan elämän järjestettyä etsintä ajalle sellaiseksi, ettei se olisi kummallekkaan epämieluista?
Vanhalle kissalle hyvän kodin löytääkseen saa tehdä monta kuukautta töitä, jos onnistuu sittenkään. Kauanko on ideaalista pitää vaikka kissaa teljettynä yhteen huoneeseen (jottei pääse aiheuttamaan lapselle hengenvaarallista reaktiota)?
-ohis ihmettelee
Vauvan allergia todettiin Prick-testillä. Lääkäri käski kissan heti pois.
ap
kävin aikoinani Turussa Pulssissa allergiatesteissä kun harkitsimme koiran hankkimista.
Lääkäri kielsi moisen minulta ehdottomasti, koitin kysellä siedätyshoidosta niin lääkäri ei edes vastannut vaan nousi tuolistaan ja ojensi kätensä sen merkiksi että tapaaminen on päättynyt!
No, Pulssi ollut boikotissa siitä alkaen, koira hankittiin ja siedätyshoito auttoi -ei mitään oireita.
mahdollisesti huonoon kotiin. Sitä kun ei koskaan voi tietää. On eläinlääkäreitä, jotka eivät periaatteesta lopeta tervettä eläintä, ja kunnioitan heitä todella paljon ja olen samaa mieltä. Mutta kun syy on näinkin vahva, että lapsi pahasti allerginen, ja kissalla jo ikää ja tottunut elämään teidän kanssanne, en ottaisi riskiä huonoon kotiin ja myöhemmin ehkä hylätyksi joutumisesta, vaan päästäisin kissojen taivaaseen. Se kissa ei siitä kärsi eikä tiedä mitään, mutta ainakin tiedätte, että oli loppuun asti hyvässä hoidossa ja eli hyvän elämän luonanne. Ei riskejä rakkaalle eläimelle.
miten saatte voimakkaasti kissaan reakoivan lapsen ja kissan elämän järjestettyä etsintä ajalle sellaiseksi, ettei se olisi kummallekkaan epämieluista?
Vanhalle kissalle hyvän kodin löytääkseen saa tehdä monta kuukautta töitä, jos onnistuu sittenkään. Kauanko on ideaalista pitää vaikka kissaa teljettynä yhteen huoneeseen (jottei pääse aiheuttamaan lapselle hengenvaarallista reaktiota)?
-ohis ihmettelee
Eläinlääkäri kyllä varmastikin lopettaa 10 v kissan, jos sen sinne vie lopetettavaksi ja sanoo että syy on lapsen allergia.
Ja se sana on reagointi.
-ohis ihmetteleeEläinlääkäri kyllä varmastikin lopettaa 10 v kissan, jos sen sinne vie lopetettavaksi ja sanoo että syy on lapsen allergia.
Ja se sana on reagointi.
Vai etkö viitsinyt lukea viestiä loppuun saakka, kun keskityit tuohon kirjoitusvirheeseen?
Kyllä olisi sinullakin varmasti kusisukassa, kun lapsella on allergia. Tuskin siinä kovin montaa aikaa pällistelisit ja ihmettelisit mitä tehdä. Valitako lapsen terveys vai kissan henki.
Kissoja on ollut itselläkin ennen, mutta en olisi kyllä kovin kauaa odotellut kodin löytymistä kissalleni, jos lapseni olisi ollut allerginen.
- se sama ohis edelleen
Jos eläinsuojeluyhdistys ei suostu ottamaan kissaa, miksei sitä voisi viedä jollekin tutulle hoitoon kunnes sille löydetään uusi koti?
Kissasta kannattaa ilmoitella esim. täällä!
http://www.lemmikkipalstat.net/apula/kissat.htm
Kunnolliset kuvat ja rehellinen kuvaus niin eiköhän sille ottaja löydy.
Mikäli ei, on eläinlääkärille vieminen lopetettavaksi huomattavasti parempi vaihtoehto kuin että hylkäisi vain jonnekin!
ja että lääkäri "käskee" kissan pois. Ei meidän sairaalassa ainakaan toimita noin!
Vauvan allergia todettiin Prick-testillä. Lääkäri käski kissan heti pois.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.11.2012 klo 09:00"]
Eikä siinä auta muiden voivottelut eläimen iästä.
Jos ei nopeasti uutta kotia löydy niin ei siinä muu auta.
Ja onhan se plussaa, että tuon ikäiselle etsitään uutta kotia, joku ei edes kahta kertaa kysyisi vaan laittaisi heti nallin ohtaan.
[/quote]
Vanha ketju mutta komppaan tätä. Ajankohtaista myös meillä. On muistettava miten paljon kissoja on ja miten paljon niillä edelleen on ongelmia, niitä jätetään hyvin paljon heitteille, maalla on edelleen normaalia ettei omaa kissaa leikkauteta vaan se sikiää sikiämistään ja pennut tapetaan omin käsin tai sitten vailla mitään vastuuta annetaan huonoihin oloihinja jätetään heitteille. Kyllä noissa eläinsuojeluyhdistyksissäkin valitettavasti joudutaan niitä kissoja jonkin verran lopettamaan, itse olen tämän kokenut ja tiedän mistä puhun, kissoistaei todellakaan ole pulaa vaikka voi tuntua hyvin moraalittomalta ja julmalta lopettaa. Mielestäni paras on ensin etsiä hyvää kotia tietyn aikaa ja sitten viedä piikille, joissain tapauksissa viedä jopa piikille heti. Ei se tee ihmisestä vastuutonta ja julmaa, ihmiset katselee usein tätäkin asiaa turhan mustavalkoisesti eikä muista kissojen omia ongelmia ottaa huomioon. Omistajalla on vastuu etsiä HYVÄ ja RAKASTAVA elinikäinen koti tai sitten Päästää paremmille laitumille, vailla huolia!
Homeopatialla on moni hankkinut siedätyshoitoa kissa-allergiaan! Ota yhteys homeopaatteihin, joita varmasti hyviä on Turun kokoisessa kaupungissa!
Kaverilla oli allergia, mutta halusi lasten sijaan kissat. Homeopaattinen siedätyshoito tehosi. Toinen kissoista nukkui 13 v. naisen kanssa pää samalla tyynyllä joka yö! Ekan vuoden aikana nainen ei muistaakseni niin hirveästi kissoja pitänyt sylissä varmuuden vuoksi, mutta kaikki allergia-oireet katosi.
Hyi helvetti kuinka paska ihminen olet kun edes mietit tuollasta. Hyi vittu .. Tee se ittelles.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2012 klo 13:23"]
ja riittäkö allergia syyksi?
ap
[/quote]
Meillä on löytöeläinkodin kautta saatu kissa, iäksi on arvioitu n. 10 vuotta. Kissa on aivan ihana tapaus.
Eikö voisi ajatella niin, että antaisi vauvan adoptioon?
Vaan KUNNON kasvattajalle, jolla on taito hallussa.
Suoraan sanottuna ei riitä edes se, että antaa lapsettomalle joka ei niitä lapsia aiokaan hommata.
Pitää myös tietää mitä tekee.