Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen sisarus voi mielestäsi hoitaa vauvaa? Ov

Vierailija
02.11.2012 |

Minulla tuli ilmiriita anopin kanssa, kun hänelle selvisi, että meidän nelosluokkalainen tyttö hoitaa pikkuveljeään välillä max 2 tuntia. Pikkuveli on ollut 6-8 kk , kun on hoitanut. Olen käynyt esim. lääkärissä, kaupassa tai jumpassa. Tyttö on todella vastuuntuntoinen ja rakastaa kovin veljeään. Anoppi uhkasi ls-ilmoituksen, jos vielä kuulee, että tyttö on lastenvahtina!!!Minun mielestäni anoppi on vaan tosi ilkeä ja haluaa sekaantua jälleen kerran meidän perheen sisäisiin asioihin! Onko täällä sosiaalialan ihmisiä, joka osaisi sanoa, kumpi on oikeassa?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta ainakaan mitään seuraamuksia tulisi. Vaikka joku tekisi lastensuojeluilmoituksen. Eli lastensuojelutarpeen selvitystä tuskin tehtäisiin tuollaisen perusteella. Itse en ainakaan. Mutta onhan tuo silti arveluttavaa. 10-vuotias on vielä lapsi ja saattaa vaikka unohtaa vauvan kun leikkii. Itse ainakin olin vielä ihan pentu tuon ikäisenä ja uppouduin leikkimään kaikenmaailman vampyyreja yms. Tai lapsi saattaa meinata tukehtua kun syötetään. Osaako tyttäresi toimia tilanteessa kylmän rauhallisesti? Oma poikani on nimittäin meinannut useasti tukehtua ruokaan.

T:opiskelen sosiaalialaa

Vierailija
42/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hoitaisin näin oman vastuuni ja sosiaalityöntekijät saisivat päättää. Ei missään nemssä minun mielestäni noin pieni voi hoitaa vauvaa.



T. Erityisopettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se anoppi ei voi joskus hoitaa lapsia, esim se lääkärireissun ajan? tai mies?

Vierailija
44/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisaruksen hoitajan tulee olla mielestäni vähintään 16-vuotias. 16-17 -vuotiaan voisin antaa hoitaa muutamia tunteja (max 4h). Pidemmän ajan hoitajaksi kelpuuttaisin yli 18-vuotiaan sisaruksen, kypsyys otettuna huomioon.



Muut pidempiaikaiset hoitajat tulisi olla täysikäisiä ja mielellään jonkin sortin lastenhoitokoulutuksen saaneita. Siis jos eivät ole sisaruksia.



Nelosluokkalaisen antaisin vahtia vauvaa maksimissaan 5 minuuttia turvallisessa ympäristössä.



Minun mielestäni alle 18-vuotias ei muutenkaan saa hoitaa alaikäisiä lapsia.



Itse olen vartutnut suurperheessä 90-luvulla ja meno oli melko villiä.

Vierailija
45/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi kuulostaa hullulta, jos tuo on hänen ratkaisunsa asiaan.



Mutta ehkä kymmenvuotias on vähän liian nuori hoitamaan vauvaa. 12-vuotias saisi jo hoitaa mielestäni, jos vaan on kykyä ja halua.



Ehkä anoppisi tajuaa, että veti herneen vähän liian syvälle. Toivottavasti. Ls-ilmoitus ei ole mielestäni aiheellinen, vaan silkkaa kiusantekoa. Kuka omalle perheelleen haluaisi niin tehdä, en käsitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme