Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen sisarus voi mielestäsi hoitaa vauvaa? Ov

Vierailija
02.11.2012 |

Minulla tuli ilmiriita anopin kanssa, kun hänelle selvisi, että meidän nelosluokkalainen tyttö hoitaa pikkuveljeään välillä max 2 tuntia. Pikkuveli on ollut 6-8 kk , kun on hoitanut. Olen käynyt esim. lääkärissä, kaupassa tai jumpassa. Tyttö on todella vastuuntuntoinen ja rakastaa kovin veljeään. Anoppi uhkasi ls-ilmoituksen, jos vielä kuulee, että tyttö on lastenvahtina!!!Minun mielestäni anoppi on vaan tosi ilkeä ja haluaa sekaantua jälleen kerran meidän perheen sisäisiin asioihin! Onko täällä sosiaalialan ihmisiä, joka osaisi sanoa, kumpi on oikeassa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oma aika on tärkeää, kyllä lasten täytyy se ymmärtää. Ja kun sanoo sille 4v:lle, mitä tulee tehdä 6 kk pikkuveikan kanssa minun ollessani harrastamassa, niin hyvin se menee.

Vierailija
22/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäset voi jo jättää muutamaksi tunniksi vauvan kanssa, nuorempia ei.



Itseasiassa en ole nyt vauvan opittua liikkumaan jättänyt häntä pidemmäksi aikaa kuin ysiluokkalaiselle. 7 luokkalaiset vahtii (yleensä yhdessä) välillä vauvaa ja 3v maks. tunnin.

Vitosluokalaiselle voin jättää toisen pienistä siksi aikaa kun vien esim jonkun kouluun ja hän pitää hoidettavana sylissä koko ajan.



9 lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen isosiskon kanssa.



Mä olen jättänyt 3-4v:n max. vartiksi 10-12v:n kanssa. Nyt 6v:n voisin jättää vaikka päiväksi 13v:n ja 12v:n kanssa, mutta ei ole onneksi tarvetta. Joskus ovat lenkin tai kauppareissun ajan keskenään, mutta luotan, että isommat pärjäävät, kun kuopuskin on aika kiltti.

Vierailija
24/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen kaipaan jonkun sos. alan ihmisen näkemystä, kun osa on sitä mieltä, että ok ja osan mielestä olen toiminut väärin. ap

Vierailija
25/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on.



Ite sain esikoisen kun olin 25v. Nyt nelikymppisenä kauhistelen miten olen pärjännyt vaikka luin kaikki maailan opukset ja ensiapuoppaat yms.



Joten ehkä parikymppisen saattaisin antaa hoitaa vauvaa jumpassa käynnin ajan.

Vierailija
26/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti tunnet tyttäresi. Mä olen yön ylitten vahtinut naapurin alle vuoden vanhaan, kun olin ala-asteella. Olisinkohan ollut 11-vuotias. 13-vanhana olin kaksi viikkoa hoitamassa serkkuja, joista nuorin oli vuoden vanha. Kahdeksan tuntia päivässä olin ja kaksi viikkoa.



Oman lapsensa tuntiessa tietää, pärjääkö vai ei. Koko ajan kuitenkin on puhelimen päässä ja hätätilanteessa osaa juosta naapuriin, niin kaikki ok. Elämää ei voi elää odottaessa, koska joku kuolee jonkun käsiin.



Nykyään tosin useimmat ala-asteikäiset eivät osaa edes leipää voidella, koska vanhemmat ei osaa kasvattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidosta.



terv. sos.alan ihminen

Vierailija
28/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on siis todella luotettava ja ikäistään kypsempi. Mutta nyt tajuan paremmin, että olen ehkä ollut liian luottavainen, ettei mitään satu. Toisaalta, jos sattuu, että minkälainen painolasti isosiskolle siitä voisi tulla! Pitää yrittää löytää lastenhoitaja jostain muualta, jos hoitotarvetta tulee. Kiitos kuitenkin tähän mennessä vastanneille! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän liian nuori hoitamaan. ennen oli toinen ääni kellossa. minäkin laitoin 90-luvulla ilmoituksen kaupan seinään että hoidan lapsia esim iltaisin. no, niin minä sitten 13-v sain pestin yhden yksinhuoltajan luo useampanakin vkonloppuna. lapsia oli kolme: 6v, 4v ja 1v. jouduin olemaan yötäkin joskus kun äitiä jäi johonkin 'yökylään'. hui niitä aikoja!

Vierailija
30/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan vauvaa. Voisin jättää esim. 8- ja 10-v pariksi tunniksi kahdestaan, mutta en missään nimessä alle kouluikäistä tuon ikäisen hoitoon. Anoppisi on valitettavasti tässä asiassa oikeassa.


väitti että alle kouluikäinen??nelosLUOKKALAINEN! on käsittääkseni 10-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/45 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan vauvaa. Voisin jättää esim. 8- ja 10-v pariksi tunniksi kahdestaan, mutta en missään nimessä alle kouluikäistä tuon ikäisen hoitoon. Anoppisi on valitettavasti tässä asiassa oikeassa.


väitti että alle kouluikäinen??nelosLUOKKALAINEN! on käsittääkseni 10-vuotias.

Vierailija
32/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on.

Ite sain esikoisen kun olin 25v. Nyt nelikymppisenä kauhistelen miten olen pärjännyt vaikka luin kaikki maailan opukset ja ensiapuoppaat yms.

Joten ehkä parikymppisen saattaisin antaa hoitaa vauvaa jumpassa käynnin ajan.

Jos täytyy jälkikäteen päivitellä pärjäämistäsi 25-vuotiaana oman vauvasi kanssa? Et ole varmaankaan sitten älykkyydeltäsi ihan normaalin tasolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan vauvaa. Voisin jättää esim. 8- ja 10-v pariksi tunniksi kahdestaan, mutta en missään nimessä alle kouluikäistä tuon ikäisen hoitoon. Anoppisi on valitettavasti tässä asiassa oikeassa.

väitti että alle kouluikäinen??nelosLUOKKALAINEN! on käsittääkseni 10-vuotias.


jos jättäisi 10-vuotiaan niin tuskin silloin anoppi olisi oikeassa tämän vastaajan mielestä oikeassa!Luepa sinä uudestaan...

Vierailija
34/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille, jos anoppi tekee ls- ilmon ja kuitenkin korjataan nyt tapamme? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille, jos anoppi tekee ls- ilmon ja kuitenkin korjataan nyt tapamme? ap

Vierailija
36/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan vauvaa. Voisin jättää esim. 8- ja 10-v pariksi tunniksi kahdestaan, mutta en missään nimessä alle kouluikäistä tuon ikäisen hoitoon. Anoppisi on valitettavasti tässä asiassa oikeassa.

väitti että alle kouluikäinen??nelosLUOKKALAINEN! on käsittääkseni 10-vuotias.


jos jättäisi 10-vuotiaan niin tuskin silloin anoppi olisi oikeassa tämän vastaajan mielestä oikeassa!Luepa sinä uudestaan...

niin eli tämä eka vastaaja sanoo että itse ei jättäisi alle kouluikäistä tämän 10 vuotiaan hoidettavaksi. ja että jos olisi kyse esim 8v ja 10v (eli tämä 'hoitaja') niin voisi jättää keskenään. eli anoppi on tämän vastaajan mielestä oikeassa että 10v on liian nuori hoitamaan vauvaa.

ja sitten sinä vaahtoat että kuka puhui alle kouluikäisestä. no se vauvahan on alle kouluikäinen ja tämä hoitaja on nelosluokkalainen eli 10v. mikä kohta sinulle on nyt siis epäselvä?

Vierailija
37/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka isosisko olisikin ensin innolla hoitamassa vauvaa, asetat ap hänet kestämättömään tilanteeseen edes pyytämällä sellaista. Olisiko hänelle todellista mahdollisuutta kieltäytyä ilman, että hän saisi ylenkatseesi päällensä? Lapset eivät aina rakasta sisaruksiaan, mutta eivät uskalla näyttää sitä.



Jos jotain sattuu, kun olet poissa, on selvää, että molemmat lapsesi otetaan huostaan, koska olet laiminlyönyt huoltovelvollisuutesi.

Vierailija
38/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on oikeassa!

Vierailija
39/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hoitaa noin pientä lasta!!! Anoppi oikeassa. Mun lapsilla 8 vuotta ikäeroa, enkä ole koskaan jättänyt pientä isommalle. Tänäön tekis mieli lähteä miehen kanssa pariksi tunniksi yhteen tapahtumaan , mutta ei ehkä lähdetä. Isompi jo seiskalla... Noin pienimmän voi laittaa suuhun mitä tahansa ja ei lapsi osaa auttaa. Jos jotain kävisi ,pienempi kuolisi ja isompi ei sitä kestäisi ja sä joutuisit varmaan vankilaan...





Vierailija
40/45 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että olen toiminut vähintään ajattelemattomasti. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan