mielisairaat paholaisen riivaamia?
Mitä mieltä olette tästä,onko mielestänne tämä totta vai tarua? Luuletteko että se on vain sairaus vai voisiko ollakkin paholaisen tekosia? Haluaisin tietää mitä ihmiset ajattelee tästä asiasta,koska itselläni on omat kantani asiasta.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen näpertely tieteen parissa ja luulo siitä että kaiken voi selittää on lähinnä naurettavaa.
kanssa ei todellakaan "näperrellä".
Päinvastoin: ilman tiedettä eläisimme yhä keskiajan pimeydessä ja uskoisimme jumaliin ja ties mihin.
Tieteen avulla voi todellakin selittää kaiken, ennemmin tai myöhemmin.
Moni meille arkipäiväinen asia olisi magiaa aiemmin eläneelle. Mihin tiede yltääkään muutaman sadan vuoden päästä?On se silti vaan hassua että jotkut uskovat vieläkin satuolentoihin... hohhoijjaa...
Tieteen piirissä on esitetty, että muita ulottuvuuksia saattaa olla olemassa. Mitä jos tieteen avulla jonain päivänä avataan joku portaali toiseen ulottuvuuteen ja löydetään sieltä henkiolentoja, enkeleitä ja demoneita?
Mistä tahansa voidaan löytää enkeleitä tai demonetia, ne eivät ole toistaiseksi tunnettuja lajeja eikä ole tiettyjä merkkejä joista ne voitaisiin varmasti luokitella. Ihmisiäkin kuvaillaan tuon tuosta enkeleiksi tai demoneiksi heidän tekojensa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka sattuikaan, kaikki ovat uskonnollisia :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen näpertely tieteen parissa ja luulo siitä että kaiken voi selittää on lähinnä naurettavaa.
Päinvastoin: ilman tiedettä eläisimme yhä keskiajan pimeydessä ja uskoisimme jumaliin ja ties mihin.
Moni meille arkipäiväinen asia olisi magiaa aiemmin eläneelle. Mihin tiede yltääkään muutaman sadan vuoden päästä?On se silti vaan hassua että jotkut uskovat vieläkin satuolentoihin... hohhoijjaa...
Tieteen piirissä on esitetty, että muita ulottuvuuksia saattaa olla olemassa. Mitä jos tieteen avulla jonain päivänä avataan joku portaali toiseen ulottuvuuteen ja löydetään sieltä henkiolentoja, enkeleitä ja demoneita?
Vielä tuli mieleen, että mitä jos ihmisaivot pystyy avaamaan portaalin toiseen ulottuvuuteen? Sitten mielenterveysongelmaisilla olisi tavallaan "kanavat auki". Ehkä neuroleptit ja muut lääkkeet sulkee nämä kanavat, kuka tietää? Joku on arvellut, että aivot on kvanttitietokone. Kvanttimaailmassahan ei päde normaalit fysiikan lait, vaan kaksi hiukkasta saattaa olla toisiinsa jotenkin yhteydessä pitkänkin välimatkan päästä. Tämä saattaisi selittää esim. telepatian. Tässä maailmassa on vielä paljon kaikkea, mitä tiede ei osaa selittää, ainakaan vielä.
Roomalaiskatolisessa kirkossa on manaajia, mutta olen lukenut heidän kertoneen, että riivaustapaukset ovat todella harvinaisia ja suurin osa mielisairauksista ei johdu riivaajista, vaan ovat ihan oikeasti "vain" sairauksia.
Uskoisin alan asiantuntijoita.
Omasta kokemuksesta puheen ollen, nuorena oli vaihe, jolliin kuulin ennalta ikäviä asioita. Kuulin puheen esim. jossain, missä oli paljon ihmisiä. Metrossa kuulin jonkun kertovan tulevasta tulvasta, joka uhkasi jotain kaupunkia, Tukholman-risteilyllä kuulin kahden vieraan matkailijan puhuvan tulevasta merionnettomuudesta. Se oli pelottavaa. Ihmettelin, mitä tämä on. Asia korjaantui lääkkeillä. Kuulemiset loppuivat siihen.
Lääkäri sanoi, että lääkkeet auttavat tulkitsemaan todellisuutta oikein. Se sai minut ajattelemaan, voiko todellisuutta jäsentää ja tulkita kovinkin monella eri tavalla. Mitä todellisuus oikeasti on?
Mutta olin tyytyväinen siihen, että lääkkeet auttoivat ja sain mielenrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tahansa voidaan löytää enkeleitä tai demonetia, ne eivät ole toistaiseksi tunnettuja lajeja eikä ole tiettyjä merkkejä joista ne voitaisiin varmasti luokitella. Ihmisiäkin kuvaillaan tuon tuosta enkeleiksi tai demoneiksi heidän tekojensa puolesta.
Niin, jotkut uskoo, että enkelit ja demonit on lähinnä symboleita, toiset taas uskoo, että ne ovat olemassa olevia tietoisia olentoja. Minä olen taipuvainen jälkimmäiseen, ehkä siitä syystä että suojelusenkelini on joskus jutellut minulle ajatuksissani ja yrittänyt suojella minua. Se on tiennyt edeltäkäsin asioita, joita minä itse en ole voinut mitenkään tietää, joten kyse ei ole ollut vain minun omista ajatuksista.
Mielisairauksia aiheuttavat ymmärtääkseni psyykkiset traumat, stressaavat elämäntilanteet ja geneettinen alttius. Monien skitsofreniaa sairastavien suvuissa on vähintään yksi toinenkin sitä sairastava. He eivät välttämättä edes ole tavanneet toisiaan eli alttius on geeneissä. Esim. skitsofreniaa sairastavan matemaatikko John Nashin poikakin sairastui skitsofreniaan.
Uskon että pahoja henkiä on olemassa ja että riivaustiloja on oikeasti tapahtunut. Raamatussa kerrotaan niistä. Uskon kuitenkin, että nykyaikana ne ovat harvinaisia. Kun Jumalan Poika Jeesus oli maailmassa, sitä tapahtui enemmän. Joistain Raamatun kohdista on pääteltävissä, että pahojen henkien riivaamat /pahat henget silloin tällöin ihan hakeutuivat Jeesuksen (ja apostolien) läheisyyteen.
Psykoosissa olevat puhuvat usein uskonnollisia juttuja, varmaan siksi että uskonnot, rajatieto ja väitteet avaruusolennoista yms. ovat yleisiä harhojen aiheita. Yksi harhatyyppi onkin suuruusharhat, joissa ihminen psykoottisesti kuvittelee olevansa erityinen, esim. profeetta, jälleensyntynyt messias, Maria Magdaleena, avaruusolentojen kaappaama ihminen tms.
Osalla mielisairaista on rajuja pelkoja, hämmennystä ja syyllisyyden tunteita. Ei ihme, jos nuo tunteet saavat uskonnollisia ilmauksia, varsinkin, jos sairas on lapsena altistunut helvetillä pelottelulle tms.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
https://the-line-up.com/demonic-possession-cases