Ennen poikiani en olis uskonut että
monelle naiselle on jonkilainen kauhistustelun aihe jos sulla ei ole tytärtä vaikka lapsia on jo 3.
Olkoonkin jokainen mitä mieltä tahansa eikö todella riitä että sanotaan vaikka vaan onneksi olkoon juuri synnyttäneelle äidille eikä kaikkia niitä kommentteja joista tulee tunne että on jotenkin säälittävää olla pelkästään poikien äiti.
Ja että taas poika...no miksei? tätä en oikeesti ymmärrä!!
Mun pitäs keksii joku naseva,valmis vastakomenntti idiootti kommenteille kun ne tulee aina niin yllättäen...
Kommentit (42)
[/quote]
Mutta kun eihän av:lla kuulu ajatella lasten parasta, kun MÄ HALUUN PRINSESSAN ja hörsöä ja pinkkiä ja ihqua ja ja ja ja
[/quote]
Eikö tämä nyt ole vähän lapsellista? Ihan kuin tyttöjä haluavat ajattelis vaan jotain prinsessahörsöjä... Tuskinpa juuri kukaan ajattelee. Muutenkin hölmöä syyllistää ihmisiä siitä mitä ne sisällään toivoo, kun eihän sille kukaan mitään voi. Vielä typerämpää käskeä ajattelemaan lasten parasta ja tekemään pojille veljiä ja tytöille siskoja, kun sille nyt ei ainakaan voi mitään, kumpia sieltä tulee!
Eikä sitäkään voi yleistää, että samaa sukupuolta olevat tulee tosi läheisiksi ja eri sukupuolta olevat ei. Meidän serkuissa ainakin eräät sisko ja veli on viettäneet nuoruutensakin samoissa porukoissa ja ovat tosi läheisiä, kun taas minä ja siskoni ei olla koskaan oikein tykätty toisistamme, kun ollaan vaan niin kuin yö ja päivä...
Kun sain tietää sellaista odottavani, muiden suhtautuminen oli lähinnä "no mitäs vikaa niissä pojissa on?"-luokkaa. Ärsytti! Kyllä aika moni nainen kaipaa kuitenkin tyttöä (ja moni mies poikaa).
niille, jotka saa monta tyttöä peräjälkeen, että voi voi, taas tyttö... Eli kyseessä ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen juttu, jotkut vaan ajattelee, että haluttaisiin sekä tyttöjä että poikia. Vaikka yleensä se on niin, että jos on monta poikaa, tykkää pojista ja on iloinen, jos saa uuden pojan, tai että jos on monta tyttöä niin tykkää niistä ja iloitsee uudesta tytöstä.
Minulla on yksi poika ja kun ultrassa tämä selvisi hihkaisin iloisesti "Ihanaa! pikku äijä!" lääkäri katsoi mua säälivästi ja alkoi lohduttelemaan "olet vielä nuori, kyllä sen tytön vielä saat. ööö... olin onnesta soikeena kun poika oli tulossa
Olen eri mieltä kuin tämä vastaaja, jota lainaan, ja samaa mieltä kuin yksi aiempi vastaaja tuolla ylempänä. Minä olen aina halunnut tyttölapsen ja siksi ajattelen, että jos joku on saanut monta poikaa, että voi harmi, kun ei ole saanut tyttöä vieläkään. Jos joku on saanut neljä tyttöä, se on vain hieno juttu minun mielestä!
niille, jotka saa monta tyttöä peräjälkeen, että voi voi, taas tyttö... Eli kyseessä ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen juttu, jotkut vaan ajattelee, että haluttaisiin sekä tyttöjä että poikia. Vaikka yleensä se on niin, että jos on monta poikaa, tykkää pojista ja on iloinen, jos saa uuden pojan, tai että jos on monta tyttöä niin tykkää niistä ja iloitsee uudesta tytöstä.
Olen eri mieltä kuin tämä vastaaja, jota lainaan, ja samaa mieltä kuin yksi aiempi vastaaja tuolla ylempänä. Minä olen aina halunnut tyttölapsen ja siksi ajattelen, että jos joku on saanut monta poikaa, että voi harmi, kun ei ole saanut tyttöä vieläkään. Jos joku on saanut neljä tyttöä, se on vain hieno juttu minun mielestä!niille, jotka saa monta tyttöä peräjälkeen, että voi voi, taas tyttö... Eli kyseessä ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen juttu, jotkut vaan ajattelee, että haluttaisiin sekä tyttöjä että poikia. Vaikka yleensä se on niin, että jos on monta poikaa, tykkää pojista ja on iloinen, jos saa uuden pojan, tai että jos on monta tyttöä niin tykkää niistä ja iloitsee uudesta tytöstä.
maailma on nimenomaan poikakielteinen.
Minulla on yksi poika ja kun ultrassa tämä selvisi hihkaisin iloisesti "Ihanaa! pikku äijä!" lääkäri katsoi mua säälivästi
Ehkä lääkäri sääli lasta, jonka äiti käyttää termiä "pikku äijä":
koska se on siittänyt vaan POIKIA.
niille kauhistelijoille kuten kaverini (jolla myös on 3 poikaa), että pojilla saa tyttöjä (= miniöitä), ei niistä pulaa tule :)
Nykyään poikalapsella ei ole samanlaista merkitystä kuin ennen. Tyttölapsi saa periä omaisuutta ja siirtää sukunimen jälkipolville - naapurimaassa saa periä jopa kruunun.
koska se on siittänyt vaan POIKIA.
sellasille kommentoijille voi heittää että olet jo kasvanut prinsessaleikeistä yli. Siksihän niitä tyttäriä halutaan että saa pukea pinkkiin ja käydä shoppailemassa uuden kaverinsa (tyttärensä) kanssa.
T.Kolmen pojan äiti (tytärtä en koskaan ole halunnut)
Mulla on tyttö, joka ei kulje pinkissä enkä odota hänestä shoppailuseuraa, kun en edes itse tykkää shoppailusta. Tytön kanssa voi tehdä paljon muutakin, ihan kuten pojankin. Mä voin rehellisesti myöntää, että halusin molempia, sekä tyttöjä että poikia ja toiveeni toteutui. Mulla on ihana tytär ja kaksi ihanaa poikaa.
mutta kyllä minä etukäteen toivoin saavaani sekä poikia että tyttöjä. Ja niin sainkin. Ystävälläni on kolme poikaa, ja hän haluaisi kovasti vielä tytön. Sukulaisperheessä taas on pelkkiä tyttöjä, mikä on äidille ok, mutta isä haluaisi vielä yhden lapsen, toivoo poikaa. Mutta eivätköhän nämäkin kaikki kuitenkin rakasta jo olemassaolevia lapsiaan.
Meillä poika ja tyttö (viidesluokkalaisia) ovat todella läheisiä keskenään, paljon läheisempiä kuin mitä itse olimme aikanaan siskoni kanssa. Sukupuolella ei välttämättä ole läheisyyteen vaikutusta, enemmän vaikuttaa persoonallisuus.
Olen itse tyttö ja minulla on kolme siskoa. Olen todella läheinen heidän kanssaan ja on ihanaa kun olemme kaikki samaa sukupuolta. Mutta enhän minä tiedä mitään siitä kuinka ihanaa olisi jos olisi veli..
Ensimmäistä lasta odottaessa toivoin salaa tyttöä, mutta tulikin poika. Poika jota en vaihtaisi mihinkään tyttöihin ikinä!
Nyt toista odottaessa luulen että tieto tytöstä olisi pettymys, koska haluaisin pojan. Ja tarkoituksena ei ole tehdä enempää lapsia on tämä seuraava kumpi tahansa.
sellasille kommentoijille voi heittää että olet jo kasvanut prinsessaleikeistä yli. Siksihän niitä tyttäriä halutaan että saa pukea pinkkiin ja käydä shoppailemassa uuden kaverinsa (tyttärensä) kanssa.
T.Kolmen pojan äiti (tytärtä en koskaan ole halunnut)
Siis tyttöjä saa vähätellä, mutta poikia ei... Tyttöjä vähättelevät naiset oudoksuttaa, onko he itse olleet lapsena ei-toivottuja sukupuolensa takia
Kertoo paljon kommentoijasta jos ei osaa iloita terveestä elävästä lapsesta, koska tämä on väärää sukupuolta.
että miehelläsi on super siittiöt!
Itse kommentoin aina, että minkäs niille miehen supersiittiöille voi. Ja lapsi ku lapsi, väliäkö sillä mitä sukupuolta, yhtä rakkaita kaikki.
Itselläni kaksi poikaa ja kolmas tulollaan joka todennäköisesti tyttö, itseäni ihan rehellisesti hirvittää miten selviän tytöstä.. ja mietin miten kestän sen murrosiän, kun itsälläni se oli aika rankka.
kun olen kaksi ensimmäistä saanut rinnalle synnytyksen jälkeen, ei ole tullut mieleenkään miettiä kumpaa sukupuolta se on.
Jos nyt rehellisesti tätä maailmaa katsotaan. Kyllä tytöt kaiken kaikkiaan on koiran asemassa varsinkin köyhemmissä maissa.
Mutta länsimaissa ja suomessa varsinkin tilanne n toki toisinpäin. Pieniä poikia, heidän energisyyttään ja äijäilyä vihataan tosi paljon. Ja toki on niinkin, että osa pojista käyttäytyy tosi huonosti, mutta ihan samanlainen osa löytyy tyttölapsista.
Itse olin myös aina toivonut tyttölasta, ja sain 3 poikaa. Ja olen noista pojista onnellisempi kuin mistään. KÄvin aika pitkän itsetutkiskelun miettiessäni mitä sellaista voisin tyttölapsesta elämääni saada, mitä ei poikani minulle tarjoa, enkä löytänyt mitään todellista syytä tyttölapsen kaipaamiselleni. Enää en kaipaa tyttöä, onpa mulle siunaantunut vielä 3 kummipoikaakin : )
Se mikä on sinänsä huvittavaa, että äiti saa olla itku silmässä pettynyt poikalapseen, mutta jos mies on vastaavalla tavalla pettynyt tyttärestä, hän on kamala sika...
Olen eri mieltä kuin tämä vastaaja, jota lainaan, ja samaa mieltä kuin yksi aiempi vastaaja tuolla ylempänä. Minä olen aina halunnut tyttölapsen ja siksi ajattelen, että jos joku on saanut monta poikaa, että voi harmi, kun ei ole saanut tyttöä vieläkään. Jos joku on saanut neljä tyttöä, se on vain hieno juttu minun mielestä!niille, jotka saa monta tyttöä peräjälkeen, että voi voi, taas tyttö... Eli kyseessä ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen juttu, jotkut vaan ajattelee, että haluttaisiin sekä tyttöjä että poikia. Vaikka yleensä se on niin, että jos on monta poikaa, tykkää pojista ja on iloinen, jos saa uuden pojan, tai että jos on monta tyttöä niin tykkää niistä ja iloitsee uudesta tytöstä.
maailma on nimenomaan poikakielteinen.
rankkaa, vai mistähän johtuisi että suurin osa koulukodeissa ja huostassa olevista on poikia ja suurin osa vangeistakin on miehiä.. Taannoin törmäsin tutkimukseen jonka mukaan miehen älykkyysosamäärä ja korkea koulutus korreloi sen kanssa että jälkeläiset ovat useammin tyttöjä, eli ehkä pelkkien poikien isukeilla on sitten "supersiittiöt" mutta vintillä tuulee ;)
rankkaa, vai mistähän johtuisi että suurin osa koulukodeissa ja huostassa olevista on poikia ja suurin osa vangeistakin on miehiä.. Taannoin törmäsin tutkimukseen jonka mukaan miehen älykkyysosamäärä ja korkea koulutus korreloi sen kanssa että jälkeläiset ovat useammin tyttöjä, eli ehkä pelkkien poikien isukeilla on sitten "supersiittiöt" mutta vintillä tuulee ;)
katsotaan näitä av_mammoja, niinsuurin osa täälläkin on kouluttamattomia vätyksiä, jotka ei ole elämässään osanneet mutua tehdä kuin mielensä kovasti pahoittaa...
On se kumma kun naiset on niin kovin hyviä koulussa, mutta työelämässä edelleen miehet rulaa, kun ei naisista sitten kuitenkaan ole vaativia paikkoja täyttämään.
Vai voisiko olla niin, että tässäkin asiassa on aika naurettavaa tehdä näin suuria vastakkainasetteluja? Mistä ne korkeasti koulutetut ja hienot miehet tulee, jos kerran pienet pojat on niin perseestä, eikä fiksut koulutetut miehetkään siitä kuin tyttäriä?
mautonta "odottaa" ja "toivoa" jompaa kumpaa sukupuolta julkisesti saati sitten kommentoida toisten ihmisten lasten sukupuolta. Esikoiseni on poika ja heti hänen synnyttyään eräs ystäväni totesi, että "seuraavaksi teette sitten tytön". Tuntui todella tyhmältä, ikään kuin hän olisi ajatellut minun olevan pettynyt kun eka lapsi oli poika. En ollut pettynyt, päinvastoin, olin onneni kukkuloilla kun lapsi oli terve!
Toinen lapseni on myös poika, ja ensimmäinen kommentti isäni suusta oli, että "niin, kun sitä sukupuolta ei voi valita". Menin ihan sanattomaksi tuon kommentin jälkeen. Minusta on kiva kun pojalla on veli (samaa sukupuolta olevat ovat todennäköisemmin läheisiä kuin eri sukupuolta olevat). Nyt sitten saa kuulla kommenttia, että "kai te vielä sen tytön teette?" jne. Ei, kolmas lapsi ei ole suunnitelmissa meillä.
ja lukea sieltä miten sukupuoli määräytyy. Kaksi mahdollisuutta eikä siitä sen enempää. Ihminen ei siihen asiaan voi juuri vaikuttaa.