Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsenäisyyspäivän juhliin pojalle asu?

Vierailija
02.11.2012 |

Käykö suorat juhlahousut, kauluspaita, kravaatti ja liivi? Rahat on aika tiukilla eli olisiko vinkkejä mistä ostaa ja vähän tietoa hintatasosta. Koko 134/140

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni kuulostaa siistiltä asulta, mihin juhliin olette menossa? Siis minkä tahon?

Vierailija
2/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juhlavat kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloveri ja teryleenibyysat

Vierailija
4/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bleiseri olisi kiva, koska minä ainakin ompelen tyttäreni pukua viikkotolkulla, joten haluan sen pojankin vähän satsaavan siihen!!!

Koko pitkä kirjailtu mekko ja joku liiviheppu ei oikein sovi yhteen.

Vierailija
5/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivi kraka yhdistelmä ei ole tuohon tilaisuuteen sopiva. Vaikka kyseessä on lapsi, niin oikea pukeutuminen on tärkeää.

Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
6/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monia satoja euroja pitkine pukuineen ja kampaajineen, joten sukella kirpparille. Olen nähnyt vanhoja poikien ja tyttöjen asuja siellä pilvin pimein.

Vierailija
7/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlandiataloon pormestarin vastaanotolle

Tilaisuuteen osallistuvat siis kaikki Helsingin neljäsluokkalaiset. Minun mielestäni tavalliset juhlavaatteet riittävät, sillä noihin juhliin osallistuvat kaikki lapset, niin rikkaat kuin köyhätkin.

Minusta on todella hienoa, että Helsingin kaupunki osoittaa arvostavansa myös lapsia järjestämällä juhlan koululaisille. On ikävää, että jotkut vanhemmat yrittävät tehdä kaikille tarkoitetusta mukavasta juhlasta näyttäytymistilaisuuden, jossa osoitetaan varallisuutta. Se on kuitenkin lasten juhla.

Vierailija
8/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meilläkin on rahat tiukassa, joten ompelen itse. Aion kuitenkin lapsen takia nähdä paljon vaivaa. Se on ilmaista ja kunnioittavaa tilaisuutta kohtaan.

t. tytön äiti, jonka lapsen puku maksaa 50 € ja sen tekeminen kestää iltatolkulla

Vierailija
9/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanlaisella pukeutumisella nimenomaan kunnioitetaan tilaisuutta ja juhlaa.

Itsenäisyyspäiväjuhla on pukujuhla.

Mutta edeleen.... kukin tavallaan.

Hyvät tavat koskevat myös pukeutumista.

Vierailija
10/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kysellä äideiltä:)

Tuota tilaisuutta varten en tosiaankaan lähtisi ostelemaan mitään, siellä on ahdasta, huonoa ruokaa jne. Poika ja opettajansa myös sanoi näin.

Vierailija
11/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlandiataloon pormestarin vastaanotolle

Tilaisuuteen osallistuvat siis kaikki Helsingin neljäsluokkalaiset. Minun mielestäni tavalliset juhlavaatteet riittävät, sillä noihin juhliin osallistuvat kaikki lapset, niin rikkaat kuin köyhätkin.

Minusta on todella hienoa, että Helsingin kaupunki osoittaa arvostavansa myös lapsia järjestämällä juhlan koululaisille. On ikävää, että jotkut vanhemmat yrittävät tehdä kaikille tarkoitetusta mukavasta juhlasta näyttäytymistilaisuuden, jossa osoitetaan varallisuutta. Se on kuitenkin lasten juhla.

Joillakin kun sitä on enemmän kuin järkeä:(

Vierailija
12/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että on valmis satsaamaan. Jos olisin ap, kiertäisin kirpparit, huuto.netin, kyselisin kavereilta, kiertäisin Seppälän ja muita halpiskauppoja ja luultavasti pojallani olisi puku, valkoinen paita, juhlakengät yhteensä alle 40 eurolla.

Tyttäreni todella näyttävä mekko tulee maksamaan itsetehtynä 50 €, käsilaukun ompelen itse ja kirpparikengät. Hiukset laitan itse ja loppusumma tulee olemaan se 50 €.

Olin aikoinani työttömänä ja tarvitsin mustan puvun mummoni hautajaisiin. Puku, paita, kengät ja käsilaukku, sekä pitkä takki 40 €. Kaikki kirpparilta. Minulla ei ollut sellaista mitä olisin voinut käyttää.

Köyhä saa olla, mutta ei avuton.

Vierailija
13/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella pienellä toimeentulevia, mutta aika jännää että he osaavat pukeutumisetiketin!??

Ei tarvitse paljonkaan rahaa käyttäytyä ja pukeutua etiketin mukaisesti.

Älyä se tosin vaatii...

Vierailija
14/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei todellakaan ole liikaa rahaa. Kekseliäisyyttä senkin edestä.

Vierailija
15/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VUOKRATA!

Vierailija
16/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt tuppaa olemaan aika hienona. Ja melkein kaikilla pojilla se puku on.

Vierailija
17/17 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanlaisella pukeutumisella nimenomaan kunnioitetaan tilaisuutta ja juhlaa.

Itsenäisyyspäiväjuhla on pukujuhla.

Mutta edeleen.... kukin tavallaan.

Hyvät tavat koskevat myös pukeutumista.

Hyvät tavat edellyttävät myös sitä, että ei ylipukeuduta tai pröystäillä. Pukeutumisohje noihin neljäsluokkalaisten juhliin ei tietääkseni ole puku, vaan juhlava pukeutuminen. Juhlavaa pukeutumista on muukin kuin puku. Kaikilla ei ole mahdollisuutta tehdä itse vaatteita, eikä myöskään ostaa pian pieneksi jäävää pukua.

Juhlan tarkoitus on juhlia itsenäisyyttä, eikä korostaa juhlijoiden varallisuutta. Vaatteilla pröystäily on tyylitöntä. Puku on tietysti tuossa tilaisuudessa ok, mutta ei pakollinen. Vähempikin riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi