Pitääkö koha ahdistua? Meitä ei ikinä kutsuta mihinkään? :(
Meillä on aika laaja kaveripiiri. Asutaan aika pienessä kaupungissa, kaverit siis tyyliin kymmenen kilometrin säteellä. Mutta AINA, siis melkein poikkeuksetta AINA minä/mieheni ollaan niitä, jotka tekevät aloitteen. Minä kysyn toisia äitejä lounastreffeille/kahville/puistoon jne. Ja hyvin usein kyllä treffit järkätäänkin jonkun kanssa, että ei kai siitä voi olla kyse, että me ollaan jotain hirviöihmisiä, joiden kanssa kukaan ei halua olla tekemisissä :(
Ja sitten ärsyttää todella paljon se, että 2-3 kaveria on viimeisen kahden kuukauden aikana, molemmat pari kertaa, viestitelleet että pitäisi nähdä pian. Mutta heidän "pian" on ilmeisesti sitten kuukausia. Itse olen ehdottanut molemmille treffejä tänä "pian" aikana, mutta kummallekaan ei ole sopinut. Nyt olen heittänyt pallon heille, eli laitoin viestiä, että ilmoita sitten kun sopii. Näistä viesteistä on kulunut 1-2kk aikaa.
Siis oikeasti! Mua todella alkaa kohta ahdistamaan. En ole mikään marttyyri, mutta jos kuvio on lähestulkoon aina tämä??!!
Vai onko nykyihminen niin kiireinen ja saamaton, että ei viitsitä nähdän vaivaa tavata kavereita? Ja siis suuri osa näistä ihmisistä kotiäitejä, tai lapsettomia työssäkäyviä. Että ei nyt mitään ylitsepääsemätöntä ajankäyttöongelmaakaan voi olla.
Kommentit (4)
sillä ei se auta. Jos haluat treffata enemmän ystäviäsi niin ei auta kuin olla itse se aktiivinen osapuoli ja ymmärtää myös ettei muille aina sovi tai muut ei jaksa vaikka itse jaksaisi.
.. tulee tavattua kutakin kaveria, ei esim. joka viikonlopulle jaksa jotain kyläilyjä järkätä, musta se on ihan normaalia.
Noin tiuhaan vaatimassa treffeille menoa. Minä en yksinkertaisesti selviä. Välillä on muutakin menoa. Itse teen 3- vuorotyötä. Mies on myös töissä. Teen siis 40h viikossa. 5 alle 13v lastakin löytyy joten hommaa riittää myös heidän kanssaan.
ei mekään. Normaali arkielämä on sen verran stressaavaa että tykkää vapaa-ajat pääasiassa olla vaan perheen kesken kotona. Sellaista se monella on ruuhkavuosina :)