palkka menny väärälle tilille :(
onko kellekää käyny koskaa näin , eli palkka menny väärälle tilille .. nyt sit palkkatoimisto hylänny sen toisen maksun sinne väärälle tilille.. no, mulle ei kuiten tuu rahaa .. ennen mitä? :(
Palkkatoimistostaki ihmetteli miten voi mennä väärälle tilille. tosi kummallista.
Ei oo helppoa ku muutenki pieni palkka ja pitäs kauppaa päästä lasten kans .. voi että vatuttaa,, voiko siinä mennä viikkojaki et se palkka tulee?
Eilen olis pitäny siis aamulla olla, mut ei vieläkää :/
Kommentit (47)
Toivotaan siis, että palautuu tänään! Eilen mulla oli palkkapäivä mut sano palkkatoimistosta ettei ehi eiliselle.. kumpa tulis tänään, pääsis kauppaa :D
Ärsyttää tosiaan ku muutenki pienellä palkalla raataa ja mun tuurilla käy sit ekan tilin kans just näin että se menny väärälle tilille..
Toivotaan että tulee tänään :)
jännä että se palkkatoimiston täti sano ettei voi maksaa sitä mun palkkaa ennen ku tuo raha ns. löytyy mihi menny vaikka pankista sano ettei se raha oo menny mihinkää tilille ko semmosta tiliä oo .. eli odotteleeko se sit kuitenkin et se raha jostai tupsahtaa vai kuinka?
Mulle se sano eilen että siinä voi mennä aikaa ennen ku se raha tulee..
ap
Täällä on yksi henkilöstöjohtaja, joka sanoo, että täti puhuu paskaa. Rahan on oltava sinulla tänään, piste. Se, mistä he karhuavat sen toisen pois, ei todellakaan ole palkansaajan ongelma.
just ! Olipa yllättävää.
No toiv. laittas tänään. Oli vaan tosi tympeä mulle eilen : "siinä voi mennä pitkäänki että saat sen rahan"
Pittääpä soittaa palkkatoimistoon...
Kiitos!!
ap
Juu täti puhuu tosiaan paskaa, halutessaan sen rahan saa sulle parissa minuutissa OIKEALLE tilille. Ja tuon virheellisen maksun takaisin saaminen on sitten toinen juttu, ei ole sun ongelma.
Sattuuhan näitä välillä, ammattitaito näkyy myös siinä, kuinka se virhe osataan korjata ja miten nopeasti.
Täällä on yksi henkilöstöjohtaja, joka sanoo, että täti puhuu paskaa. Rahan on oltava sinulla tänään, piste. Se, mistä he karhuavat sen toisen pois, ei todellakaan ole palkansaajan ongelma.
eli ensin on ihan oikeasti varmistettava, että raha on mennyt väärälle tilille. Tosin maksu voidaan tehdä heti, kun tuo näppäilyvirhe todennettu (oletus: palkkatoimistoon annettu oikea tilinumero).
aamulla viimeistään on sun tilillä :)
eli ensin on ihan oikeasti varmistettava, että raha on mennyt väärälle tilille. Tosin maksu voidaan tehdä heti, kun tuo näppäilyvirhe todennettu (oletus: palkkatoimistoon annettu oikea tilinumero).
Mutta siihen ei oikeasti kauaa mene. Tarkastat palkansaajan tilinumeron, annetun tilinumeron ja sen minne maksettu. Bingo voi löytyä ja siinä se virhe.
Sitten katsotaan, että tuo summa on tosiaan LÄHTENYT yrityksen tililtä. Ja jos, niin soitto pankkiin. Pankki ei voi kertoa tilinomistajaa jos sellainen on, mutta pankki voi välittää tiedon tilinomistajalle, että nyt on väärää rahaa tilillä jne. Pankki myös voi kertoa, että raha ei ole ohjautunut mihinkään tilille ja se palautuu takaisin maksajalle, näinkin voi käydä.
Ei nämä asiat mitään vaikeita ole toki niistä voi sellaisia tehdä.
tosiaan minä kävin eilen pankissa tarkistaa mihi se raha menny: ei minnekää sano pankin täti, sellaista tiliä ei olekkaa minne se menny.. soitin palkanlaskijalle ja se aiko alkaa selvittää minne se raha menny .. vielä ei ainakaa oo raha tullu mulle asti, enkä kehtais enää ees soittaa sille palkanlaskijalle, eikait se mittää voi oikein tehä. Mut miks se sit sano et siinä voi mennä aikaa et selviää? Hmm toiv tulis vlopuks se palkka nyt kuiten ...
ap
ja ei ole sun vika että se menee väärälle tilille. Selvittäkööt sitten itse mutta sulle on tultava palkka!
Sanot, että haluat palkan tänään tai otat yhteyttä liittoon. Heh, olen itse työnantaja ja yleensä liitot on toisella puolella pöytää kanssani, mutta tässä tilanteessa kyllä suosittelen liittokortin iskemistä pöytään, olit jäsen tai et...
tosiaan minä kävin eilen pankissa tarkistaa mihi se raha menny: ei minnekää sano pankin täti, sellaista tiliä ei olekkaa minne se menny.. soitin palkanlaskijalle ja se aiko alkaa selvittää minne se raha menny .. vielä ei ainakaa oo raha tullu mulle asti, enkä kehtais enää ees soittaa sille palkanlaskijalle, eikait se mittää voi oikein tehä. Mut miks se sit sano et siinä voi mennä aikaa et selviää? Hmm toiv tulis vlopuks se palkka nyt kuiten ...
ap
Toivottavasti saat rahat tänään. Heidän tekemä virhe, eikä sinulla ole mitään vastuuta vain odotella, todella tökeröä :(
Ilmoittele miten käy.
Kyllä ärsyttää itelläki!
Muutenki pienellä palkalla raataa niin motivoi hulluna ku joutuu soittelee ja juoksee paikasta toiseen ku tietoa minne se raha menny..
Alanpa soittaa palkkatoimiston tätille mut oon melko varma mitä se sanoo, saman mitä sanoi ku eilen päivällä soitin:
"siinä voi nyt kyllä mennä aikaa, kun aletaan selvittelee minne se raha menny"... äääärh.
Ja kuulun liittoo :)
HUOH! Jos se raha ei ole mennyt minnekään tilille, tiliä ei ole siis ehkä olemassakaan tai se on lakkautettu SE RAHA PALAUTUU VIIKON SISÄLLÄ MAKSAJAN TILILLE.
Jokainen jolla on vähänkin kokemusta yritysten tilitotteiden tiliöinnistä, tietää että näin siinä käy. Mutta noi palkanlaskijat kun ei näitä hoida, niin ne ei tajua.
"piruuttaan" väärälle tilille, vaikka soitin asiasta, maksu meni ainakin kolme kertaa väärälle henkilölle, ja kaikki johtui henkilökohtaisista syistä. Virkailija oli aina ollut minun vihaajani, siis kiusaaja, hänellä oli koko ajan valta tehdä tätä. Jos se olisi jatkunut kovn pitkään, olisin vienyt asian poliisille.
oli nii vihainen tuoki palkanlaskija eilen.. intti monta kertaa vaan sitä, että olenko antanut väärän tilinumeron.. sanoin että onha siinä voinu käydäkki niin , en tiedä. Omasta mielestä annoin oikean mut virkailija ei saanu sitä koneelle. Eilen oli sama homma : sanoin oikean tilinumeron, virkailija intti ettei ole ku kone ei ota ja minä sanoin että varmasti on oikea.. sitten se ottiki se kone sen mun tilinumeron... alkaa oikeesti huolestuttaa tuleeko se raha.
Soitin virkailijalle, vastaus: se raha tulee kun se hävinnyt raha löytyy minne se on mennyt, ei tietoa kauanko menee vaikka kuinka yritin ystävälläisesti että kun tarvisin sen rahan.. "nyt ei auta kuin odotella, kun annoit sen väärän tilinumeron"..... jepjep.
ap
Ennen tätä iban aikaa ainakin tilinumeron piti olla monessa palkkaohjelmassa 14 numeroinen ja se onglema ratkaistiin niin, että kun tilinumero joka annetaan on 123457-2341, niin tuon viivan jälkeisen ensimmäisen numeron jälkeen ( tässä tapauksessa 2:sen )laitetaan niin monta nollaa, että siihen tulee 14 merkkiä kaikkineen.
Mutta tämäkin on asia jonka tietää kokemuksesta.
T se sama palkanlaskija
Ps soita sun esimiehelle, se voi laittaa vipinää palkanlaskijan puntteihin ja älä lähde edes empimään, että annoit väärän tilinron.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/palkanmaksu
Entisesti työsuojelupiiristä (nyk työsuojeluhallinto) voi kysyä neuvoja. Mutta siis, kun on todettu, että palkka on mennyt väärälle tilille, niin se ei ole TT:n ongelma.
Raha palautuu TA:n tilille, jos tiliä ei ole olemassa. TA on kuitenkin velvollinen viipymättä maksamaan palkan oikealle tilille. Muista, että viivästyksestä voi vaatia viivästyskorkoa.
T. palkanlaskija/kirjanpitäjä :)
Ei voi mennä viikkoja, se on ihan säädetty että se on maksettava välittömästi. Samoin kuin jos on esim. maksettu liian vähän palkkaa vahingossa, sitä ei tarvitse odotella seuraavaan tiliin vaan se pitää maksaa heti.