Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitto mua vaivaa?? Paino nousee, kun laihdutan!! BMI noin tuhat

Vierailija
01.11.2012 |

Mitat 162/100 eli pudotettavaa on PALJON. Luulisi, että tällaisesta massasta lähtee kiloja jo siitä, että jättää herkut pois, mutta turha luulo. Sillä tavalla söin kuukauden, kiduin herkkuhimoissani, mutten ottanut, mutta söin muuten tavallisesti ja tavallisia (isoja) määriä kotiruokaa. Paino pysyi grammalleen samana ja keksit kuivuivat kaappiin.

Noh, nyt sitten rekisteröidyin vihdoin kiloklubiin, ja olen kirjannut joka suupalan tarkkuudella syömiseni kahden viikon ajalta. Kaloreita saan päivässä 1700, ja se on vähin millä tulen toimeen ja pysyn järjissäni. Pari kertaa on ylittynyt n. 50 kalorilla, välillä jäänyt saman verran alle, mutta aika tarkkaan tuolla 1700 kalorilla on menty. Se on kokoiselleni naiselle tosi vähän.

Luulisi että laihtuisin etenkin alussa nopeastikin, mutta arvaatteko tuloksen tänään aamulla puntarilla: + 2 kg!! Siis MITÄH?? Miksi miksi miksi MIKSI??? :((( Onko tämä kaikki turhaa? Miksi mun keho tekee mulle tämän? Olenko sairas? Miksi en ole laihtunut yhtään?

Naurattaisi jos ei itkettäisi niin paljon.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran kulutat, jos et juurikaan harrasta liikuntaa ja työ on istumatyötä. Yritä lisätä kaikkea hyötyliikuntaa, pyöräilet kauppaan/töihin/asioille, rupeat siivoamaan vimmatusti, teet joka päivä kävelylenkkejä. Sillä saa aineenvaihdunnan vähän vilkastumaan ja peruskulutus nousee.

Voi olla että jos ruokavalio on muuttunut, sinulla on ummetusta ja keräät ehkä nesteitä. Siksi paino ei laske, kun suolistossa on sitä ihteään, ja kehossa nestettä. Koita saada maha toimimaan ja jätä suola vähemmälle. Lisää vielä kasviksia ruokavalioon lisää, niistä saa kuitujakin, jotka taas auttavat suolen toimintaa.

Vierailija
2/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella määrällä kaloreita muka laihtua?

Sunhan on vaan pakko vähentää niitä. Katsot tarkemmin mitä syöt, saa kai sitä kaalia ja porkkanaa vetää aika paljon, kai sillä nälkä pysyy pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, hyvä, että olet jättänyt herkut pois!! :)

Kuitenkin "herkkuhimo" viittaa siihen, että saat yhä liikaa/liian nopeita hiilareita viikoittaisesta ruokavaliostasi. Minulla toimi se, että jätin myös leivän, pastan ja perunan pois. (Myös siis mehut, sokeriset jogurtit, hedelmät jne. paljon sokeria sisältävät elintarvikkeet) Riisi (myös puuroriisi) jostain syystä ei tunnu aiheuttavan hiilarihimo -kohatuksia, joten sitä käytän. Samaten kaura, quinoa, tattari ja hirssi on ok. Myös maissista, juureksista, linsseistä ja pavuista saan niitä tarvittavia hiilareita ilman ruokailua seuraava makeanhimoa.

On mahdoton tietää, mitä normaali kotiruokasi sisältää. Jos siinä on paljon rasvaa/kermaa/juustoa/höttöä, niin se on melkein sama kuin söisi niitä herkkuja. Joten voisit ehkä harkita vielä sitä kotiruoan "siistimistä"? Näin ruokamäärätkin kasvaa, eikä herkut ehkä himoittaisi.

Liikunta auttaa monella tapaa.

-> Se nostaa mielialaa, joten onnellisuutta ei tarvitse hakea ruoasta.

-> Jotain tekemistä, joten ei tee mieli syödä tylsyyteen.

-> Kuluttaa kaloreita.

-> Muokkaa vartaloa ja kehonkoostumusta (varsinkin kuntosalitreeni)

Kannattaa myös käydä mittauttamassa kilpirauhasarvot.

Vierailija
4/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla kalorimäärällä laihtuu. Itsekin olen laihtunut tuolla määrällä jo 12 kiloa, siis Kiloklubin opeilla.

Jatka sinnikkäästi, kyllä se paino alkaa pudota. Tarkista vielä että ruuan laatu (siis ne KK:n pallurat) on kunnossa.

Vierailija
5/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitäiskö Tuollaisella määrällä kaloreita muka laihtua?

Sunhan on vaan pakko vähentää niitä. Katsot tarkemmin mitä syöt, saa kai sitä kaalia ja porkkanaa vetää aika paljon, kai sillä nälkä pysyy pois.

Eikä ole mitään järkeä mennä ainakaan alle 1500 kcal, tulee vaan valtavat nälät ja huono olo ja repsahduksia.

Mutta ap, älä vielä ole huolissasi. 2 viikkoa on niin lyhyt aika, että siinä kehon esim. hormonikiertoon tai syödyn ruoan suola- ja hiilarimääriin liittyvät nestevaihtelut peittävät täysin painonpudotuksen. Nestevaihtelu kokoisellasi voi olla 2-4 kiloa, eli jos sulla nyt on enemmän nestettä kehossa kuin oli alkupunnituksessa, voit olla laihtunut itse asiassa hyvinkin, mutta vaaka ei sitä näytä tuon nesteen takia.

Jatka vaan samalla linjalla ainakin kuukausi vielä. Seuraa painoa viikoittain tai päivittäin että opit tuntemaan kroppasi nestevaihtelut. Jos ei auta, sitten voi alkaa epäillä että syömäsi määrät on oikeasti isompia kuin arvioit, ja avuksi kannattaa ottaa ihan vaaka. Tai jos käytät Kiloklubni vakioannoksia, niin nehän on laskettu suhteellisen pienen annoksen mukaan, voi ollakin että syöt oikeasti enemmän kuin se "1 annos" minkä kirjaat sinne ja saat sen mukaan kalorit.

Vierailija
6/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti vatsa tulee syödä täyteen, annoskoot kuriin ja ateriavälit ei saa olla pidemmät kuin 3-4h paitsi yöllä. Vatsa täytetään vesipitoisilla kasviksilla.

Kävely, pyöräily/kuntopyöräily, uinti jne ovat hyviä painonpudotukseen. Kuntosalitreeniä kun painoa pudonnut hieman, kiinteyttää. Ei liikaa vastusta, jottet kasvata lihasta = paino ei putoa.

Vierailija
7/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitudieetit kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Joko se on tällä tai sitten en edes yritä.

Aika erikoista, kun n. 3000 kalorin ruokavaliolla paino pysyi samana, mutta 1700 kalorilla painoa tulee lisää..

Ruokavaliossa on ihan valtava muutos parin kk ajalta. Ennen suunnilleen näin:

Aamulla kahvi kevytmaitoon ja munkki

Lounaalla iso annos ruokalan ruokaa, jälkkäri, kahvi + keksi

Iltapäivällä keksejä ja kahvia, kotona illalla ruokaa, illalla sohvalla sipsiä, karkkia, leivonnaisia... joka päivä. Hyvä jos se 3000 kcal edes riitti.

Nyt maito rasvaton, kaikki keksit ja herkut poissa, ruokamäärä noin puolet entisestä, kasviksia moninkertainen määrä, ei mehuja, limsoja tms. En pysty vähentämään syömistä tästä.

ap

Vierailija
8/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina aamulla ennen aamupalaa, sen jälkeen kun olet käynyt pissalla? Onko vaaka tasaisessa kohdassa ja näyttääkö se varmasti oikein?

Uskon, että laihdut kyllä tuolla tavalla, varsinkin jos pikkuhiljaa lisäät vähän liikuntaa, aloita esim. ihan tavallisella päivittäisellä kävelylenkillä. Älä anna periksi, äläkä ala liioittelemaan laihdusta, koska se ei kestä, jatka mielummin valitsemallasi linjalla. Pikkuhiljaa voit ehkä yrittää muuttaa ruokavaliotasi hieman terveellisempään suuntaan, kaloreita ei siis tarvitse vähentää, mutta syö mielummin täysjyväviljaa, tarpeeksi proteiinia, hyvää rasvaa jne. Kyllä se onnistuu, tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaan!

Vierailija
9/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäis otta 1200-1400kcal ruokavalio ja lisätä liikuntaa Silti vatsa tulee syödä täyteen, annoskoot kuriin ja ateriavälit ei saa olla pidemmät kuin 3-4h paitsi yöllä. Vatsa täytetään vesipitoisilla kasviksilla.

Kävely, pyöräily/kuntopyöräily, uinti jne ovat hyviä painonpudotukseen. Kuntosalitreeniä kun painoa pudonnut hieman, kiinteyttää. Ei liikaa vastusta, jottet kasvata lihasta = paino ei putoa.

Ei noin. Tuo on tie todennäköiseen repsahdukseen ja luovuttamiseen aika pian. Tai takaisin lihomiseen heti kun rankka kuuri loppuu.

Luota vain ap Kiloklubin ohjeisiin, sinne ne on laatinut oikeat asiantuntijat, kuten ravitsemusterapeutti Patrik Borg, tutkimustiedon perusteella. Ja se tutkimustieto osoittaa että paras ennuste pysyvälle painonpudotustulokselle on hidas painonpudotus varsin pienillä miinuskaloreilla, ja se ettei ota laihdutusvaiheessakaan mukaan mitään sellaisia elintapoja, joita ei jaksa myöhemminkään noudattaa. Esim. ei liikuntarääkkikuureja, ei ääriankeaa ruokavaliota, ei todellakaan 1200 kcal ruokavaliota satakiloiselle!

Kannattaa vaan nyt sitkeästi jatkaa sen 1700 kcal syömistä. Ei ole mitenkään mahdollista ettei satakiloinen sillä laihdu. Itse olen nykyisin 53-kiloinen istumatyöläinen ja voin syödä hiukan enemmän että paino pysyy nykyisellään, 1700 kcalilla jopa minä laihtuisin, hitaasti tosin.

Vierailija
10/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juo riittävästi nestettä(vettä,laimeita mehuja yms.)että nesteet alkaa kiertämään

Vierailija
11/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina aamulla ennen aamupalaa, sen jälkeen kun olet käynyt pissalla? Onko vaaka tasaisessa kohdassa ja näyttääkö se varmasti oikein?

Uskon, että laihdut kyllä tuolla tavalla, varsinkin jos pikkuhiljaa lisäät vähän liikuntaa, aloita esim. ihan tavallisella päivittäisellä kävelylenkillä. Älä anna periksi, äläkä ala liioittelemaan laihdusta, koska se ei kestä, jatka mielummin valitsemallasi linjalla. Pikkuhiljaa voit ehkä yrittää muuttaa ruokavaliotasi hieman terveellisempään suuntaan, kaloreita ei siis tarvitse vähentää, mutta syö mielummin täysjyväviljaa, tarpeeksi proteiinia, hyvää rasvaa jne. Kyllä se onnistuu, tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaan!

Vierailija
12/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäis otta 1200-1400kcal ruokavalio ja lisätä liikuntaa Silti vatsa tulee syödä täyteen, annoskoot kuriin ja ateriavälit ei saa olla pidemmät kuin 3-4h paitsi yöllä. Vatsa täytetään vesipitoisilla kasviksilla.

Ei noin. Tuo on tie todennäköiseen repsahdukseen ja luovuttamiseen aika pian. Tai takaisin lihomiseen heti kun rankka kuuri loppuu.

Luota vain ap Kiloklubin ohjeisiin, sinne ne on laatinut oikeat asiantuntijat, kuten ravitsemusterapeutti Patrik Borg, tutkimustiedon perusteella. Ja se tutkimustieto osoittaa että paras ennuste pysyvälle painonpudotustulokselle on hidas painonpudotus varsin pienillä miinuskaloreilla, ja se ettei ota laihdutusvaiheessakaan mukaan mitään sellaisia elintapoja, joita ei jaksa myöhemminkään noudattaa. Esim. ei liikuntarääkkikuureja, ei ääriankeaa ruokavaliota, ei todellakaan 1200 kcal ruokavaliota satakiloiselle!

Kannattaa vaan nyt sitkeästi jatkaa sen 1700 kcal syömistä. Ei ole mitenkään mahdollista ettei satakiloinen sillä laihdu. Itse olen nykyisin 53-kiloinen istumatyöläinen ja voin syödä hiukan enemmän että paino pysyy nykyisellään, 1700 kcalilla jopa minä laihtuisin, hitaasti tosin.

Olen ravitsemusterapeutti ja ihan oikeasti satakiloinen ei tarvitse 1700kcal laihduttaessaan.

Vierailija
13/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tk:ssa tyhmiä yli 40 BMI:n omaaville sairaalloisen ylipainoisille. Vedetään 1200kcal dieettiä!

Vierailija
14/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tk:ssa tyhmiä yli 40 BMI:n omaaville sairaalloisen ylipainoisille. Vedetään 1200kcal dieettiä!

Vierailija
15/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdottaisin välimuotoa: kokeile jättää kolmeksi viikoksi viljat pois ja vähennä hiilihydraatit muutenkin. Katso mitä tapahtuu. Jos pelkäät rasvaa, älä lisää sitä erityisemmin, mutta katso ettet syö rasvattomastikaan.

Terveisin minä, joka olen syönyt runsasrasvaisesti jo neljä vuotta - ja pysynyt hoikkana.

Vierailija
16/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juo riittävästi nestettä(vettä,laimeita mehuja yms.)että nesteet alkaa kiertämään

t: ravitsemusterapeutti

Vierailija
17/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan tyhmiä =ryhmiä!

Vierailija
18/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten nopealla painonpudotuksellakin on paikkansa vakavien terveydellisten haittojen huomattavaan vähenemiseen riittää jo 10% painonpudotus joka voi ja pitäisikin tapahtua varsin nopeasti. Terveellisten elintapojen totuttelu alkaa kun vakavin uhka on voitettu.

Yksi pieni muutos kerrallaan, rasvat kohdilleen, kcal määrä alas, säännölliset ateriavälit, kasvikset, vihannekset, juurekset, hedelmät, marjat saa olla suurin osa ruokavaliotasi.

Annoskoot aterioilla:

3dl keittoa

3dl paellaa/risottoa

200g /kauhallinen laatikkoruokaa

1,5dl keitettyä täysjyväriisiä

1,5dl keitettyä täysjyväpastaa

2dl perunamuusia

1-2 keitettyä perunaa (pieniä 2, isompia 1)

50g rasvaista kalaa

100g vähärasvaista kalaa

100g broileria

100g naudan- tai sianlihaa

1dl lihakastiketta

0,5dl peruskastiketta esim. ruskeakastike

joka päivä 3-5 hedelmä tai marja-annosta

vähintään 500g kasviksia

3dl rasvattomia maitotuotteita

vähintään 1,5l vettä pv

t: ravitsemusterapeutti

Vierailija
19/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi itsekin palata kiloklubiin, kun on pudotetut kilot hiipineet takaisin kun mässyttää vaan menemään. T. 160cm/90kg..

Kiloklubin mittarit kyllä näyttävät hyvin saatko oikeat määrät kuituja jne, kunhan sinne rehdisti kirjaa kaiken. Itsellä meni jokin aika oppia millä tavoin esim kotiruuan sai mahdollisimman tarkasti merkittyä. Kaiken avain oli mulla (olin siis jossain vaiheessa jo -8kiloa nykyisestä) oli se,että suunnitelin etukäteen päivän ruuat. Viilasin niin kauan että sain mittarit vihreälle ja kalorimäärät oikeiksi. Mulla päivän kalorimäärä oli jotain 1600, aktiivisuustaso 1 kun istun vaan beballani. Liikuntoja en merkinnyt, kun niin vähän niitä tuli. Ananasta ja vihreää teetä kuului, veden laitoin aina aamuksi pulloihin, että varmasti juon tarpeeksi päivän aikana. Paheeni, redbull tölkki, mahtui aina päiviin mukaan ;)

TSEMPPIÄ

Vierailija
20/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se niistä tyhmistä!

Ihan kansallisten ravitsemussuositusten pohjalta muuten kasattu ne ruokavaliot.

Nää on näitä palstaviisaita jotka täällä puskista huutelee taitaa omallakin vyötäröllä olla muutama makkara, mutta täällä on hyvä huudella.

yt. ravitsemusterapeutti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän