Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitto mua vaivaa?? Paino nousee, kun laihdutan!! BMI noin tuhat

Vierailija
01.11.2012 |

Mitat 162/100 eli pudotettavaa on PALJON. Luulisi, että tällaisesta massasta lähtee kiloja jo siitä, että jättää herkut pois, mutta turha luulo. Sillä tavalla söin kuukauden, kiduin herkkuhimoissani, mutten ottanut, mutta söin muuten tavallisesti ja tavallisia (isoja) määriä kotiruokaa. Paino pysyi grammalleen samana ja keksit kuivuivat kaappiin.

Noh, nyt sitten rekisteröidyin vihdoin kiloklubiin, ja olen kirjannut joka suupalan tarkkuudella syömiseni kahden viikon ajalta. Kaloreita saan päivässä 1700, ja se on vähin millä tulen toimeen ja pysyn järjissäni. Pari kertaa on ylittynyt n. 50 kalorilla, välillä jäänyt saman verran alle, mutta aika tarkkaan tuolla 1700 kalorilla on menty. Se on kokoiselleni naiselle tosi vähän.

Luulisi että laihtuisin etenkin alussa nopeastikin, mutta arvaatteko tuloksen tänään aamulla puntarilla: + 2 kg!! Siis MITÄH?? Miksi miksi miksi MIKSI??? :((( Onko tämä kaikki turhaa? Miksi mun keho tekee mulle tämän? Olenko sairas? Miksi en ole laihtunut yhtään?

Naurattaisi jos ei itkettäisi niin paljon.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli heti mieleen kilpirauhasen vajaatoiminta, sehän aiheuttaa lihomista ja vaikeuttaa laihtumista.. Kuulemma suht yleinen sairaus suomessakin, moni varmaan sairastaa tietämättään!

Vierailija
42/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa pääpiirteissään on ideana auta asiakasta oivaltamaan itse mikä meni pieleen.

Aika vaikea tässä palstalla on alkaa mitään kokonaisvaltaista ravitsemusterapiaa antamaan, mutta teidän pöllöimpiä uskomuksia yritin oikoa.

t. ravitsemusterapeutti

ps. edelleen pyydän tarkistamaan PALJONKO sä syöt annoskoko, ateriavälit ja energiatiheys!

Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille.

Siis et pärjää tässä keskustelussa, koska sinä et oikeasti osaa vastata noihin ravitsemusarvoihin, etkä kysymykseen siitä, mikä ap:lla menee pieleen.

Joudut tuolla tavoin siis pakenemaan keskustelusta. Etkä kyllä oikonut yhtään uskomustakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei homma menekään, niin oletetaan, että asiakas valehtelee. Edelleenkään en ole saanut vastausta kaikkitietävältä, miksi ihmeessä painoni on pysynyt samana n. 3000 kcal:n ruokavaliolla (välillä vielä paaaljon enemmän kaloreita esim. viikonloppuisin) mutta jätettyäni herkut pois pariksi kuukaudeksi ja vielä sen jälkeen siirryttyäni tarkasti laskettuun ja kirjattuun 1700 kcal:n päivämäärään, painoni on noussut 2 kg kahdessa viikossa. Voin kertoa, että tässä vaiheessa ihminen EI TARVITSE tietoa siitä, että voin syödä kaksi perunaa aterialla. Jumalauta. Mä tiedän jo tuon kaiken. JOstain syystä mun keho tulee perässä ja homma ei toimi. ap

joko olet laskenut väärin, tai sitten olet vain maannut sohvalla ja kuluttanut vähemmän kuin 1700kcal. Tai syönyt suolaa ja turvonnut. Joku näistä, hyväksy se, tai hyväksy lihavuutesi. Ei me hoikatkaan tätä ilmaiseksi saada ja ymmärrän, että laihduttaminen on vaikeaa, toisille ylivoimaista.

Vierailija
44/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäis otta 1200-1400kcal ruokavalio ja lisätä liikuntaa Silti vatsa tulee syödä täyteen, annoskoot kuriin ja ateriavälit ei saa olla pidemmät kuin 3-4h paitsi yöllä. Vatsa täytetään vesipitoisilla kasviksilla.

Kävely, pyöräily/kuntopyöräily, uinti jne ovat hyviä painonpudotukseen. Kuntosalitreeniä kun painoa pudonnut hieman, kiinteyttää. Ei liikaa vastusta, jottet kasvata lihasta = paino ei putoa.

Minä painan 55 ja jos haluan välillä pudottaa kertynyttä niin syön 1200-1400kcal/vrk ja paino putoaa puoli kiloa viikossa.Ap:lle se olisi aivan liian vähän.

Ei ole mitään järkeä aloittaa överivajeilla ja kiukutella sopeutumisen kanssa ja ihmettellä sitten jos safka ei ole just presiis ja saa kaikkia ravintoaineita, kun kroppa alkaa jarruttelemaan hommaa.

Sopivat vajeet ~500kcal/vrk, paljon vettä, yli puoli kiloa kasviksia päivässä, tarpeeksi prodea ja hiilaria sopivasti, ei liikaa, sillä lähtee.

Vierailija
45/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä punnitsen ja mittaan annokset jo nyt ja saan sen 1700 kcal. Mutta et näköjään voi uskoa, että maailma ei aina menekään niin kuin oppikirjassa.

ap

jossa pääpiirteissään on ideana auta asiakasta oivaltamaan itse mikä meni pieleen.

Aika vaikea tässä palstalla on alkaa mitään kokonaisvaltaista ravitsemusterapiaa antamaan, mutta teidän pöllöimpiä uskomuksia yritin oikoa.

t. ravitsemusterapeutti

ps. edelleen pyydän tarkistamaan PALJONKO sä syöt annoskoko, ateriavälit ja energiatiheys!

Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille.

Vierailija
46/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsetko ruuat? Itse kun aloitin Kiloklubissa, luulin tietäväni mikä yksi annos on. Sitten kuitenkin ostin vaa'an kun tuloksia ei tullut ja kappas vain, mun annos olikin kaksi kertaa isompi kuin heidän. Mun paino alkoi pudota (ja olin aika tarkalleen sun mitoissa) kun oikeasti punnitsin ruuat ja merkitsin KAIKKI, myös ne "mä laitan vain vähän tuota öljyä ja voita ja maitoa" -ainekset.

Itsekin huomasin yhtenä päivänä, vaikka olen aika hyvä arvioimaan, että saman näköinen kasa salaattia, toisessa kasassa 80g ja toisessa 130g..

Vierailija
47/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä älähtelee juuri ne ihmistyypit, jotka ryhmässäkin väittää ettei syö juurio mitään ja silti on onnistuneet kesäämään elopainoa sen sairaalloisen lihavuuden verran. t. ravitsemusterapeutti

kyllä täällä älähtää normaalipainoinenkin, ja jos luulet että BMI 24 on sairaalloisen ylipainoinen niin oot tasan niin pihalla kuin tuon sun ohjeesi perusteella voi päätelläkin.

Tuo sun suositushan on selkeesti pielessä eikä sitä kannata noudattaa tuollaisenaan.

Vierailija
48/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä älähtelee juuri ne ihmistyypit, jotka ryhmässäkin väittää ettei syö juurio mitään ja silti on onnistuneet kesäämään elopainoa sen sairaalloisen lihavuuden verran. t. ravitsemusterapeutti

kyllä täällä älähtää normaalipainoinenkin, ja jos luulet että BMI 24 on sairaalloisen ylipainoinen niin oot tasan niin pihalla kuin tuon sun ohjeesi perusteella voi päätelläkin.

Tuo sun suositushan on selkeesti pielessä eikä sitä kannata noudattaa tuollaisenaan.

ruokineen määrineen kaikkineen niin katsotaan miten hyvin sä selviät.

Vierailija
49/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutan syömällä kohtuullisesti herkkuja ja jättämällä lämpimän ruoan vähemmälle. Kommenttina siihen, että ap kertoi syövänsä isoja annoksia peruskotiruokaa ja kärvistelevänsä herkkuhimossa.

t. ohis 52 kg

Vierailija
50/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravitsemusterapeuttina tuo tyyppi joka väittää olevansa ravitsemusterapeutti :-o Aivan päätöntä juttua tulee häneltä. t. terveystieteiden maisteri

Vierailija
51/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin siis samalla tavalla kuin ennen eli paljon, mutta kaikki herkut jätin pois, ja kaiken järjen mukaan jo sen olisi pitänyt laihduttaa minua, kun kiloja on niin paljon, mutta pskan marjat. Sittemmin olen vetänyt tämän tiukan laskemisen ja punnitsemisen ja mittaamisen, enkä ylitä sitä 1700 kaloria. Silti ei laske. Nyt on sekä nälkä että ikävä herkkuja. Ja plussaa vaa'assa. Että aijjai ku motivoivaa.

Uskon, että elimistöni on vaan niin shokissa tästä muutoksesta, että luulee nälänhädän iskeneen. Muutos nykyruokavalioon on niin massiivinen, että kaiken järjen mukaan tällä PITÄISI laihtua. Kalorivajetta entiseen on noin 2000 päivässä, ja silloin paino pysyi samana noin vuoden. Kai keho luulee, että ruoka on loppunut maailmasta ja pistää kaikin keinoin hanttiin. Uskon, että lopulta vaa'an suunta alkaisi näyttää alaspäin, jos vain motivaatio jatkuu ylläpitää tätä minun näkökulmastani kitudieettiä, mutta kyllä odottavan aika on pitkä, kun plussaa vaan tullut kaiken vaivannäön suhteen. Karppausta en halua enää kokeilla, se on tehty ja nähty. Ne laihdutetut kilot on lihottu jo monta kertaa takaisin, nyt täytyy miettiä tämä juttu kokonaan uusiksi.

ap

laihdutan syömällä kohtuullisesti herkkuja ja jättämällä lämpimän ruoan vähemmälle. Kommenttina siihen, että ap kertoi syövänsä isoja annoksia peruskotiruokaa ja kärvistelevänsä herkkuhimossa.

t. ohis 52 kg

Vierailija
52/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en mistään mitään tiedäkään...

Olen siis ravitsemusterapeutin painonhallintaryhmässä, ja nimenomaan siellä korostetaan, että syökää mieluummin perunaa kuin pastaa tai riisiä, koska pastaa ja riisiä syödään usein liikaa, ja perunaa on helpompi annostella. Peruna lisäksi täyttää ja on usean suomalaisen ns. perusruokaa. Kaloreita ei lasketa tarkalleen eikä mietitä sellaisia asioita kuin saanko nyt ihan tarkalleen tästä ateriasta riittävästi proteiinia tai liikaa hiilihydraattia. Tavoitteena on oppia hyvä ateriarytmi ja oikeat annoskoot. Jo näillä reippaasti lihavien pitäisi laihtua.

Monesti kuvitellaan, että repsahdukset ovat pahasta ja pitäisi sinnitellä kauhealla välttämiskuurilla tietty aika. Tätäkin ravitsemusterapeuttini kehottaa varomaan. Repsahdukset ovat osa elämää eikä niistä saa alkaa tuntea morkkista tai lohtusyömistä vaan nimenomaan niin, että saan tänään syödä nyt tuon ja huomenna jatkan hyvää ja terveellistä ruokavaliotani. Meillä ravitsemusterapeutti suorastaan suosittelee sitä, että esim. kerran viikossa sallii itselleen ns. repsahduksen, kunhan se ei ole ahmimista vaan tietyn asian syömistä. Muita aterioita ei kannata jättää väliin vaan ateriarytmistä pitää pitää kiinni.

Ehkä näitä koulukuntia on monia mutta pidän tätä ajattelumallia paljon normaalimmalta ja terveellisemmältä kuin nämä jokaisen kalori- ja proteiinimäärän laskijat, joiden mielestä suuhun ei kannata laittaa mitään, missä ei ole jotain todistettavaa terveysvaikutusta. Näin tulee runsaasti kiellettyjä asioita, joita tekee mieli ahmia, kohtuuttomia repsahduksia jne. Kun pitää kiinni ateriarytmeistä, ei ne satunnaiset repsahdukset eli herkut ole katastrofi.

Vierailija
53/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä täällä älähtää normaalipainoinenkin, ja jos luulet että BMI 24 on sairaalloisen ylipainoinen niin oot tasan niin pihalla kuin tuon sun ohjeesi perusteella voi päätelläkin. Tuo sun suositushan on selkeesti pielessä eikä sitä kannata noudattaa tuollaisenaan.

ruokineen määrineen kaikkineen niin katsotaan miten hyvin sä selviät.

Mä en väitäkään olevani ammattilainen. Mutta oma kokemus sanoo että liian tiukalle ei kannata vetää, 1200kcal dieetti on älytön. Ei jaksa tehdä mitään ja proteiinin saamiseksi pitäis syödä pelkkää proteiinia ettei lihakset surkastu.

Tuohon sun dieettiin pitää ehdottomasti lisätä proteiinia, vähärasvaista kinkkuviipaletta tms aamupalalle, lounaalle lihaa tai kalaa, iltapala OK mutta kokonaisuutena vähentäisin hiilareita, riisejä ja makarooniakin riittäisi vähempi määrä jos pitää laihduttaa, ja vaihtaisin ainakin osan juureksiin ja vihanneksiin. En oo himouskovainen karppauksen suhteen enkä kannata täysin hiilaritonta dieettiä mutta kohtuudella se on ihan hyvä ja mulle sopiva apu laihduttamiseen. Sun dieettin on sillälailla pielessä että tuolla hiilarin määrällä kalorimäärään nähden joutuu aika paljon näkemään nälkää.

Vierailija
54/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo ravitsemusterapeutti ja terveystieteiden maisterikin paikalla :D

Pikku miinusta siitä että ette osaa lainata edellistä viestiä, se haittaa lukemista.

Terveisin sairaanhoitaja, BMI 22, en laske kaloreita mutta katson suunnilleen sopiviksi ;)

Tsemii aapeelle! Kyllä se alkaa kohta tippuumaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan