Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitto mua vaivaa?? Paino nousee, kun laihdutan!! BMI noin tuhat

Vierailija
01.11.2012 |

Mitat 162/100 eli pudotettavaa on PALJON. Luulisi, että tällaisesta massasta lähtee kiloja jo siitä, että jättää herkut pois, mutta turha luulo. Sillä tavalla söin kuukauden, kiduin herkkuhimoissani, mutten ottanut, mutta söin muuten tavallisesti ja tavallisia (isoja) määriä kotiruokaa. Paino pysyi grammalleen samana ja keksit kuivuivat kaappiin.

Noh, nyt sitten rekisteröidyin vihdoin kiloklubiin, ja olen kirjannut joka suupalan tarkkuudella syömiseni kahden viikon ajalta. Kaloreita saan päivässä 1700, ja se on vähin millä tulen toimeen ja pysyn järjissäni. Pari kertaa on ylittynyt n. 50 kalorilla, välillä jäänyt saman verran alle, mutta aika tarkkaan tuolla 1700 kalorilla on menty. Se on kokoiselleni naiselle tosi vähän.

Luulisi että laihtuisin etenkin alussa nopeastikin, mutta arvaatteko tuloksen tänään aamulla puntarilla: + 2 kg!! Siis MITÄH?? Miksi miksi miksi MIKSI??? :((( Onko tämä kaikki turhaa? Miksi mun keho tekee mulle tämän? Olenko sairas? Miksi en ole laihtunut yhtään?

Naurattaisi jos ei itkettäisi niin paljon.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten nopealla painonpudotuksellakin on paikkansa vakavien terveydellisten haittojen huomattavaan vähenemiseen riittää jo 10% painonpudotus joka voi ja pitäisikin tapahtua varsin nopeasti. Terveellisten elintapojen totuttelu alkaa kun vakavin uhka on voitettu.

Yksi pieni muutos kerrallaan, rasvat kohdilleen, kcal määrä alas, säännölliset ateriavälit, kasvikset, vihannekset, juurekset, hedelmät, marjat saa olla suurin osa ruokavaliotasi.

Annoskoot aterioilla:

3dl keittoa

3dl paellaa/risottoa

200g /kauhallinen laatikkoruokaa

1,5dl keitettyä täysjyväriisiä

1,5dl keitettyä täysjyväpastaa

2dl perunamuusia

1-2 keitettyä perunaa (pieniä 2, isompia 1)

50g rasvaista kalaa

100g vähärasvaista kalaa

100g broileria

100g naudan- tai sianlihaa

1dl lihakastiketta

0,5dl peruskastiketta esim. ruskeakastike

joka päivä 3-5 hedelmä tai marja-annosta

vähintään 500g kasviksia

3dl rasvattomia maitotuotteita

vähintään 1,5l vettä pv

t: ravitsemusterapeutti

Aivan järjetön tuo sinun annoskokojuttusi.

Miten voi olla vaihtoehtona esim. 3dl keittoa tai 3dl paellaa? Niissähän on kalorimäärissäkin aivan _tolkuton_ ero! EI tuosta ole mitään hemmetin hyötyä kenellekään.

Vierailija
22/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tk:ssa tyhmiä yli 40 BMI:n omaaville sairaalloisen ylipainoisille. Vedetään 1200kcal dieettiä!

älyttömän huono.

Tuollainen kitkuttelu on niin turhaa satakiloisen kohdalla. Joo, voi olla että ihan alkuun putoaa 2-5kg enemmän, mutta ajan kanssa painon putoaminen hidastuu, ja sitten vaan vituttaa syödä noin vähän.

Ja mä todellakin tiedän mistä puhun, ja tiedän miten surkeita ne teidän tk:n painonpudotusryhmät on, kun siellä ei oikeasti ymmärretä ollenkaan reilusti ylipainoisten asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsetko ruuat? Itse kun aloitin Kiloklubissa, luulin tietäväni mikä yksi annos on. Sitten kuitenkin ostin vaa'an kun tuloksia ei tullut ja kappas vain, mun annos olikin kaksi kertaa isompi kuin heidän. Mun paino alkoi pudota (ja olin aika tarkalleen sun mitoissa) kun oikeasti punnitsin ruuat ja merkitsin KAIKKI, myös ne "mä laitan vain vähän tuota öljyä ja voita ja maitoa" -ainekset.

Vierailija
24/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten nopealla painonpudotuksellakin on paikkansa vakavien terveydellisten haittojen huomattavaan vähenemiseen riittää jo 10% painonpudotus joka voi ja pitäisikin tapahtua varsin nopeasti. Terveellisten elintapojen totuttelu alkaa kun vakavin uhka on voitettu.

Yksi pieni muutos kerrallaan, rasvat kohdilleen, kcal määrä alas, säännölliset ateriavälit, kasvikset, vihannekset, juurekset, hedelmät, marjat saa olla suurin osa ruokavaliotasi.

Annoskoot aterioilla:

3dl keittoa

3dl paellaa/risottoa

2dl perunamuusia

50g rasvaista kalaa

100g vähärasvaista kalaa

100g broileria

1dl lihakastiketta

vähintään 500g kasviksia

vähintään 1,5l vettä pv

Miten voi olla vaihtoehtona esim. 3dl keittoa tai 3dl paellaa? Niissähän on kalorimäärissäkin aivan _tolkuton_ ero! EI tuosta ole mitään hemmetin hyötyä kenellekään.

Alkoiko omat annokset näyttää suurilta kun noin kimpaannuit?

Jokaisella aterialla saa syödä vesipitoisia kasviksia ja salaattia niin paljon kuin haluaa. Eli ei pääruuan olekaan tarkoitus täyttää vatsaa yksinään.

Esimerkkipäivään voisi laittaa vaikka

aamiainen:

2kpl Weetabix

2dl rasvatonta maitoa

kourallinen marjoja

kahvia tai teetä

lounas:

annos tomaattikeittoa

reilusti lisukesalaattia (alkusalaatti)

lasi rasvatonta maitoa tai piimää

halutessasi lisäksi:

siivu täysjyväruisleipää

1tl kasvirasvalevite

välipala:

hedelmälohkoja; ½ banaani, hunajamelonia, kiiviä, appelsiinia

kourallinen pähkinäsekoitusta

halutessasi kahvia tai teetä

päivällinen:

annos perunaa

paistettu broilerin filee

reilusti lisukesalaattia

iltapala

1dl rasvatonta rahkaa johon sekoitettu esim. lasten hedelmäpilttisose

Vieläkö kuulostaa vallan mahdottomille nuo annokset.

Varmasti jos iltapalalla on tottunut mättämään kasan voileipiä tai sipsipussin. Lounas on ollut hesen kerrosateria tms.

Tämän vaikeampaa ei ole terveellisen laihdutusruokavalion koostaminen.

t. ravitsemusterapeutti

Vierailija
25/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoot aterioilla:

3dl keittoa

3dl paellaa/risottoa

2dl perunamuusia

50g rasvaista kalaa

100g vähärasvaista kalaa

100g broileria

1dl lihakastiketta

vähintään 500g kasviksia

vähintään 1,5l vettä pv

Jokaisella aterialla saa syödä vesipitoisia kasviksia ja salaattia niin paljon kuin haluaa. Eli ei pääruuan olekaan tarkoitus täyttää vatsaa yksinään.

aamiainen:

2kpl Weetabix

2dl rasvatonta maitoa

kourallinen marjoja

kahvia tai teetä

lounas:

annos tomaattikeittoa

halutessasi lisäksi:

siivu täysjyväruisleipää

1tl kasvirasvalevite

välipala:

päivällinen:

annos perunaa

reilusti lisukesalaattia

iltapala

Varmasti jos iltapalalla on tottunut mättämään kasan voileipiä tai sipsipussin. Lounas on ollut hesen kerrosateria tms.

t. ravitsemusterapeutti

Et tainnut tajuta pointtiani. Tarkoitin, että jos neuvot että syö keittoa 3dl päivässä tai syö paellaa 3dl päivässä, niin näiden kahden päivän energiamäärän eroksi saattaa tulla pelkästään tuon takia 600kcal. Ja sillä taas on merkittävä ero laihdutuksen kannalta.

Aamiaiselta ja lounaalta puuttuu proteiini lähes kokonaan (pelkkä maito ei riitä). Mitä ravitsemuksellista hyötyä on weetabixeissä tai perunassa tai piltissä?

Vierailija
26/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoot aterioilla:

3dl keittoa

3dl paellaa/risottoa

2dl perunamuusia

50g rasvaista kalaa

100g vähärasvaista kalaa

100g broileria

1dl lihakastiketta

vähintään 500g kasviksia

vähintään 1,5l vettä pv

aamiainen:

2kpl Weetabix

2dl rasvatonta maitoa

kourallinen marjoja

kahvia tai teetä

lounas:

annos tomaattikeittoa

halutessasi lisäksi:

siivu täysjyväruisleipää

1tl kasvirasvalevite

välipala:

päivällinen:

annos perunaa

reilusti lisukesalaattia

iltapala

t. ravitsemusterapeutti

Vierailija
27/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetön tuo sinun annoskokojuttusi. Miten voi olla vaihtoehtona esim. 3dl keittoa tai 3dl paellaa? Niissähän on kalorimäärissäkin aivan _tolkuton_ ero! EI tuosta ole mitään hemmetin hyötyä kenellekään.

taikka 2dl perunamuusia ja 2 pientä perunaa olis keskenään vaihtoehtoisia? Aika isoja perunoita saa olla että tulee 2dl muusia, maito ja voit siihen vielä päälle. Ei takuulla oo sama kalorimäärä.

Vierailija
28/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tainnut tajuta pointtiani. Tarkoitin, että jos neuvot että syö keittoa 3dl päivässä tai syö paellaa 3dl päivässä, niin näiden kahden päivän energiamäärän eroksi saattaa tulla pelkästään tuon takia 600kcal. Ja sillä taas on merkittävä ero laihdutuksen kannalta. Aamiaiselta ja lounaalta puuttuu proteiini lähes kokonaan (pelkkä maito ei riitä). Mitä ravitsemuksellista hyötyä on weetabixeissä tai perunassa tai piltissä?

En pystyis elämään (hoitamaan töitäni ja lapsiani) tuolla ravintoterapeutin ruokavaliolla, varsinkaan tuolla jälkimmäisellä vähäproteiinisella. Ja ennenkuin alat arvon terapeutti v...uilla mullekin niin voin sanoa että BMI on mulla 24, joten paino on hallussa vaikka sen kanssa välillä oon joutunut vähän taistelemaan. Mutta näköjään kun et alunperinkään tiedä mistä puhut tai et itse painonhallinnan ongelmista mitään tiedä etkä pysty ymmärtämään niin oot vähän väärä ihminen neuvomaan muita!

Vierailija
29/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetön tuo sinun annoskokojuttusi. Miten voi olla vaihtoehtona esim. 3dl keittoa tai 3dl paellaa? Niissähän on kalorimäärissäkin aivan _tolkuton_ ero! EI tuosta ole mitään hemmetin hyötyä kenellekään.

taikka 2dl perunamuusia ja 2 pientä perunaa olis keskenään vaihtoehtoisia? Aika isoja perunoita saa olla että tulee 2dl muusia, maito ja voit siihen vielä päälle. Ei takuulla oo sama kalorimäärä.

Koostat päivän ateriasi siten että jos tuossa valitsin energia tiheämmän vaihtoehdon niin seuraavalla aterialla valitsen kevyemmin. Mutta tasan laihdut jos edes tuollaisiksi pienennät annoskokojasi etkä syö enempää kuin aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.

Aamupäivän välipala esim hedelmä puolustaa paikkaansa jos ateriavälit uhkaa pitkittyä muuten esim yli 4h. aamiainen klo 6 ja lounas klo 11-12.

Täällä älähtelee juuri ne ihmistyypit, jotka ryhmässäkin väittää ettei syö juurio mitään ja silti on onnistuneet kesäämään elopainoa sen sairaalloisen lihavuuden verran.

Ravitsemusterapeuttina olen oppinut aika hyvin tunnistamaan erilaisia ihmistyyppejä on tosi antoisaa työtä varsinkin kun joku onnistuu ymmärtämään ja oivaltamaan itse mikä meni pieleen.

Tässäkin ketjussa joku kertoi hankkineensa keittiövaa'an ja huomanneensa että oma annoskoko olikin suositeltua paaaaljon suurempi. Ja laihtuminen alkoi vasta tämän oivalluksen myötä. Suosittelen todella tarkastelemaan omaa annoskokoa ja vertaamaan sitä suosituksiin. Ihan totta.

Energian saanti ja kulutus tasapainoon niin paino pysyy siinä missä se on. Energian saantia sellaiset 400-500kcal alemmaksi kuin kulutus vaatii niin laihdut 0,5kg-1kg viikko. Liikuntaa lisäämällä voit joko syödä enemmän tai laihtua nopeammin.

Sairaalloisesta ylipainosta pääseminen vaatii kovaa työtä ja itsekuria. Mikään ohjelma, terapeutti tai ryhmä ei voi auttaa sinua siinä, jos et ole itse motivoitunut ja toimi ohjeiden mukaan.

Tyypillisimmät mokat, on alikirjaaminen, omien annoskokojen arviointi pienemmäksi kuin ne ovat, repsahduspäivien kirjaamattomuus, liikunnan jälkeinen ahmiminen koska se on silloin mielestäsi sallittua.

Rehellisyys ja ateriarytmi sekä annoskoot on avain onneen. liikunnan asteittainen lisääminen.

t. ravitsemusterapeutti

Vierailija
30/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koostat päivän ateriasi siten että jos tuossa valitsin energia tiheämmän vaihtoehdon niin seuraavalla aterialla valitsen kevyemmin. Mutta tasan laihdut jos edes tuollaisiksi pienennät annoskokojasi etkä syö enempää kuin aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.

Aamupäivän välipala esim hedelmä puolustaa paikkaansa jos ateriavälit uhkaa pitkittyä muuten esim yli 4h. aamiainen klo 6 ja lounas klo 11-12.

Täällä älähtelee juuri ne ihmistyypit, jotka ryhmässäkin väittää ettei syö juurio mitään ja silti on onnistuneet kesäämään elopainoa sen sairaalloisen lihavuuden verran.

Ravitsemusterapeuttina olen oppinut aika hyvin tunnistamaan erilaisia ihmistyyppejä on tosi antoisaa työtä varsinkin kun joku onnistuu ymmärtämään ja oivaltamaan itse mikä meni pieleen.

Tässäkin ketjussa joku kertoi hankkineensa keittiövaa'an ja huomanneensa että oma annoskoko olikin suositeltua paaaaljon suurempi. Ja laihtuminen alkoi vasta tämän oivalluksen myötä. Suosittelen todella tarkastelemaan omaa annoskokoa ja vertaamaan sitä suosituksiin. Ihan totta.

Energian saanti ja kulutus tasapainoon niin paino pysyy siinä missä se on. Energian saantia sellaiset 400-500kcal alemmaksi kuin kulutus vaatii niin laihdut 0,5kg-1kg viikko. Liikuntaa lisäämällä voit joko syödä enemmän tai laihtua nopeammin.

Sairaalloisesta ylipainosta pääseminen vaatii kovaa työtä ja itsekuria. Mikään ohjelma, terapeutti tai ryhmä ei voi auttaa sinua siinä, jos et ole itse motivoitunut ja toimi ohjeiden mukaan.

Tyypillisimmät mokat, on alikirjaaminen, omien annoskokojen arviointi pienemmäksi kuin ne ovat, repsahduspäivien kirjaamattomuus, liikunnan jälkeinen ahmiminen koska se on silloin mielestäsi sallittua.

Rehellisyys ja ateriarytmi sekä annoskoot on avain onneen. liikunnan asteittainen lisääminen.

t. ravitsemusterapeutti

Sinähän et neuvonut tuossa annoskokoeepoksessasi ollenkaan sitä, että mikä on energiatiheä ja mikä ei, ja usko tai älä, kaikki eivät sitä tiedä. Et myöskään neuvonut että jos päivällä syö paellaa niin illalla ei enää kannattaisi. Yrität laittaa mutkat suoriksi noilla desimitoillasi, eikä se toimi.

Vieläkin mietin sen weetabixin ja perunan ravitsemuksellista antia?

Vierailija
31/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että olet päättänyt tehdä jotain, kyllä se siitä. Itse olen laihduttanut kahden vuoden aikana n 20 kiloa (100-80) ja vielä voisin ottaa pois noin viitisen kiloa mutta vaikeata jotenkin on vaikka kuinka yrittää. Olen satunnaisesti käyttänyt kiloklubinsivuja myös, 2-3 viikkoa kerrallaan. Koen että saa syödä todella paljon ja silti mulla jää vaje - 800kcal /pv suunnilleen. Tämä johtunee varmasti mun kovasta treeneistä, mitä sinä teet fyysisesti? käytkö jumpissa tms? itse käyn 4-5 kertaa viikossa spinningtunnilla, bodypumpissa ja lenkillä, joskus pilatesta treenaan myös. Ehdotan että lisäät vähäsen liikuntaa sun päiviin. Toinen seikka mihin kannattaa kiinnittää huomiota on proteiinin ja rasvan määrän. Rasvasta pitäisi saada n 25% päivän energiaa, kun katsoo niitä pallukoita, tiedätkö? Proteiinin määrästä kannattaa yrittää saada 1g/kilo painoa sulla on / pv, eli jos painat 80 niin 80g proteiinia / pv on hyvä tavoite. Tähän tähtään nyt.

Vierailija
32/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

proteiinia saat 22%

HH 49% kuitua 22g

rasvaa 28% tyydyttyneet 9% kertatyydyttymättömät 10%

ja monityydyttymättömät 6%

Siinä sulle joka torpaat ravitsemukselliset arvot.

Oletko koskaan kuullut siitä, että ravitsemusta kuuluu tarkastella pidemmällä aikavälillä kuin yksi ateria - yksi päivä. 3vrk on alkuun aika hyvä saatko sinä aikana tarpeeksi kaikkea tai sopivasti. Kun opit koostamaan aterioita voit, miettiä omaa ravitsemustasi viikkotasolla jopa lopulta kuukausitasolla.

t. ravitsemusterapeutti

Vierailija
33/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tajua oikeasti painonhallinnan ongelmista tai edes ravitsemuksesta tuon taivaallista. Toivon että on provo. Olen itse sitä mieltä, että ravitsemusterapeuttien pitäisi olla psykologeja, jotka ovat erikoistuneet ravitsemukseen. Kuka nykyaikana tarvitsee tiedon, että bmi kolkuttelee vakavia riskilukemia (aijaaa ihanko totta) tai että peruna kannattaa syödä keitettynä eikä uppopaistettuna (no shit sherlock). Painonhallinnan psykologinen puoli on täysin alihuomiotu tässä nykysysteemissä eikä ravitsemuksllinenkaan tietomäärä tunnu päätä huimaavan.

ap

Et tainnut tajuta pointtiani. Tarkoitin, että jos neuvot että syö keittoa 3dl päivässä tai syö paellaa 3dl päivässä, niin näiden kahden päivän energiamäärän eroksi saattaa tulla pelkästään tuon takia 600kcal. Ja sillä taas on merkittävä ero laihdutuksen kannalta. Aamiaiselta ja lounaalta puuttuu proteiini lähes kokonaan (pelkkä maito ei riitä). Mitä ravitsemuksellista hyötyä on weetabixeissä tai perunassa tai piltissä?

En pystyis elämään (hoitamaan töitäni ja lapsiani) tuolla ravintoterapeutin ruokavaliolla, varsinkaan tuolla jälkimmäisellä vähäproteiinisella. Ja ennenkuin alat arvon terapeutti v...uilla mullekin niin voin sanoa että BMI on mulla 24, joten paino on hallussa vaikka sen kanssa välillä oon joutunut vähän taistelemaan. Mutta näköjään kun et alunperinkään tiedä mistä puhut tai et itse painonhallinnan ongelmista mitään tiedä etkä pysty ymmärtämään niin oot vähän väärä ihminen neuvomaan muita!

Vierailija
34/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella määrällä kaloreita muka laihtua?

Sunhan on vaan pakko vähentää niitä. Katsot tarkemmin mitä syöt, saa kai sitä kaalia ja porkkanaa vetää aika paljon, kai sillä nälkä pysyy pois.

Voi kuule, kyllä voi.

Jos on hirveän paljon ylipainoinen, niin silloin peruskulutuskin on jo vähän eri luokkaa kuin normaalipainoisella/hoikalla laihduttajalla.

Toki jos ap ei laihdu, niin voi olla, että hän syökin liikaa...arvioi esim. väärin syömänsä ruoan määrän tai jättää jotain kirjaamatta jne. tai sitten jotain muuta. Mutta jos se kcal-määrä tosiaan on tuo 1700/vrk, niin kyllä tuonkokoisen ihmisen pitäisi sillä laihtua.

Vierailija
35/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiedän itse asiasta aika paljon. Itselläni on lähes koko elämäni ollut enemmän tai vähemmänn ylipainoa. Etsin apua tilanteeseen 5 vuotta sitten ja löysinkin todella hyvän ja terveellisen tavan tiputtaa kiloja. Tänä päivänä toimin Hyvinvointiohjaajana ja autan omia asiakkaitani pudottamaan painoaan. :)

Koska täällä ei todennäköisesti ole luvallista sivuja joilta saat lisäinfoa ole lupa mainostaa, voit ottaa yhteyttä minuun sähköpostitse sari.rautiainen2@gmail.com jos haluat lisätietoa. :)

-Sari-

Vierailija
36/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei homma menekään, niin oletetaan, että asiakas valehtelee. Edelleenkään en ole saanut vastausta kaikkitietävältä, miksi ihmeessä painoni on pysynyt samana n. 3000 kcal:n ruokavaliolla (välillä vielä paaaljon enemmän kaloreita esim. viikonloppuisin) mutta jätettyäni herkut pois pariksi kuukaudeksi ja vielä sen jälkeen siirryttyäni tarkasti laskettuun ja kirjattuun 1700 kcal:n päivämäärään, painoni on noussut 2 kg kahdessa viikossa. Voin kertoa, että tässä vaiheessa ihminen EI TARVITSE tietoa siitä, että voin syödä kaksi perunaa aterialla. Jumalauta. Mä tiedän jo tuon kaiken. JOstain syystä mun keho tulee perässä ja homma ei toimi.

ap

Vierailija
37/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

proteiinia saat 22%

HH 49% kuitua 22g

rasvaa 28% tyydyttyneet 9% kertatyydyttymättömät 10%

ja monityydyttymättömät 6%

Siinä sulle joka torpaat ravitsemukselliset arvot.

Oletko koskaan kuullut siitä, että ravitsemusta kuuluu tarkastella pidemmällä aikavälillä kuin yksi ateria - yksi päivä. 3vrk on alkuun aika hyvä saatko sinä aikana tarpeeksi kaikkea tai sopivasti. Kun opit koostamaan aterioita voit, miettiä omaa ravitsemustasi viikkotasolla jopa lopulta kuukausitasolla.

t. ravitsemusterapeutti

No paljonko siinä oli proteiinia? Miksi neuvot syömään weetabixeja, pilttiä ja perunaa, jos et pysty perustelemaan niiden käyttöä?

Vierailija
38/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa pääpiirteissään on ideana auta asiakasta oivaltamaan itse mikä meni pieleen.

Aika vaikea tässä palstalla on alkaa mitään kokonaisvaltaista ravitsemusterapiaa antamaan, mutta teidän pöllöimpiä uskomuksia yritin oikoa.

t. ravitsemusterapeutti

ps. edelleen pyydän tarkistamaan PALJONKO sä syöt annoskoko, ateriavälit ja energiatiheys!

Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille.

Vierailija
39/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap, halaan sinua lujasti:)

Minä harrastan liikuntaa 13-15 tuntia viikossa ja lopetin karkin ja pullan syönnin (siis olen aktiiviliikkuja ollut aina) kun paino alkoi noista iän myötä.

Ajattelin, että kyllä se rasva sulaa nyt kun kun herkut on pois. Sillä 3 tunnin treenit toi sellaisen nälän, että saattoi jälkipoltoissa mennä pulla ja toinenkin.

No okei, pullat ja herkut pois ja tilalle terveellistä ruokaa.

Minä olen lihonut 2 kg:D

Aivan käsittämätöntä *reps*

Pakko kai alkaa laskemaan kaloreita. En olisi ikinä uskonut, että se on tosiaan näin totta, että 45 ikävuoden jälkeen alkaa joku aineenvaihdunta hidastumaan tai jotain. Suuren liikuntamääräni takia olen saanut syödä aina ihan mitä tahansa. Nyt on pakko alkaa oikealle laihikselle.

Juu, jätä karkit pois ja muut herkut ja liho heti muutama kilo:)

Tsemppiä sulle ap.

Vierailija
40/54 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se näyttää sulle miksi sun painolle käy niin kuin käy. Teette ruokapäiväkirjastasi analyysin ja alatte miettiä mikä menee pieleen.

Jos painosi nousee et kyllä syö oikein tai sairastat vakavaa aineenvaihdunnan häiriötä joka kyllä tolla BMI:llä on varsin mahdollista.

Ravitsemukseen perehtyneen lääkärin pakeille ja ravitsemusterapeutille aikaa varaamaan.

Onko kilpirauhasarvosi mitattu? Onko sinulla lääkityksiä.

yt. ravitsemusterapeutti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän