Ystävä, joka puhuu vain rahasta
Minulla on ystävä, jonka olen tuntenut 26 vuotta. Hän alkoi seurustella rikkaan miehen kanssa, ja tuli myös pian raskaaksi. He asuvat miehen hulppeassa kodissa. Minua ärsyttää, aina kun tapaamme, ystäväni puhuu vain rahasta, matkoista yms. mitä hän on ostellut. Hänen tapaamisensa ovat hyvin kuluttavia henkisesti, koska hän vain kehuu ja kehuu. Mikään ei ole koskaan huonosti. Hän on itse matalapalkkaisessa työssä,eikä hänellä olisi varaa elää leveästi ilman miestä. Hän oli erilainen, aito ja ystävällinen ennen miehensä tapaamista. Nyt tuntuu,etten tunne häntä enää. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Minusta tuntuu,että tällainen ystävyys ei anna minulle mitään.
Kommentit (8)
'Taidat olla vaan kade.
Tottakai matkoista puhutaan jos niitä on tehty ja minäkin esittelen jos olen ostanut jotain uutta.
'Taidat olla vaan kade. Tottakai matkoista puhutaan jos niitä on tehty ja minäkin esittelen jos olen ostanut jotain uutta.
Minäkin puhun matkoista ja esittelen vaikkapa utta vaatetta ystävälle. En ole edes ajatellut, että noin tavallisista asioista voisi olla kateellinen. Sitähän ap selvästi on. :(
Samoin, jos kaveri on ostanut jotain niin minua kiinnostaa se hankinta. Onhan se vähän materialistista, mutta hankinnat ja lomailu ovat aika iso osa normaalituloisen ihmisen elämää.
Olisiko ap:n kohdalla myös niin, että olette siinä iässä, että etsitte vasta sitä millaisia aikuisia olette? Tätä etsintää voi siis tapahtua myös 30+ ikäisenä joidenkin kohdalla. ;)
On varmasti tylsää, jos kaikki tapaamiset kaverin kanssa menevät siten, että kaveri kertaa viimeaikojen ostokset. Ja varsinkin jos ne ostokset ovat sellaisia ettei niihin oikein voi "vastata". Jos kaveri esittelee timanttikorujaan, sanopa siihen sitten että joo, mäkin kävin just henkalla.
Et mielestäni kuulosta kateelliselta, minua ainakin ärsyttäisi yksinpuhelu materiasta. En jaksaisi ollenkaan.
Tai oli. Hän oli aito ja ihana ihminen, ei välittänyt, vaikka päällä oli risaiset farkut. Meni naimisiin rikkaan miehen kanssa ja muuttui tyystin. Koko ajan kauhea tarve osoittaa, kuinka hän saa sen ja tuon. Ja kuinka parin miljoonan kalusteet on tosi halpoja. Ja kuinka minun pitäisi jättää oma mieheni ja mennä naimisiin hänen miehen ystävän kanssa, niin minäkin saan sen minkä haluan.
Kyllästyin hänen seuraansa, koska minulle ei raha merkitse mitään. Olen onnellinen pienituloisen miehen kanssa :)
p.s näinpäs ystäväni miehen toisen naisen kainalossakin... ovat edelleen naimisissa, että se siitä tosi rakkaudesta.. :D
'Taidat olla vaan kade.
Tottakai matkoista puhutaan jos niitä on tehty ja minäkin esittelen jos olen ostanut jotain uutta.
Jo vain!
Minulla on ystävä, jonka olen tuntenut 26 vuotta. Hän alkoi seurustella rikkaan miehen kanssa, ja tuli myös pian raskaaksi. He asuvat miehen hulppeassa kodissa. Minua ärsyttää, aina kun tapaamme, ystäväni puhuu vain rahasta, matkoista yms. mitä hän on ostellut. Hänen tapaamisensa ovat hyvin kuluttavia henkisesti, koska hän vain kehuu ja kehuu. Mikään ei ole koskaan huonosti. Hän on itse matalapalkkaisessa työssä,eikä hänellä olisi varaa elää leveästi ilman miestä. Hän oli erilainen, aito ja ystävällinen ennen miehensä tapaamista. Nyt tuntuu,etten tunne häntä enää. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Minusta tuntuu,että tällainen ystävyys ei anna minulle mitään.
Mutta rahalle altistuneet eivät vaan voi itselleen mitään. He luulevat oikeasti että kaikki ihmiset ajattelevat samoin. Minulla on mennyt nyt kymmenen vuotta että olen saanut rikkaan työkaverini tajuamaan että ei, raha ei kiinnosta minua. Ei oikeasti kiinnosta. Aika kauan siihen kyllä meni :)
Haluatko sä, että sun ystävillä menee huonosti tai ainakin, että teeskentelevät sitä, jotta sä saisit jotain? Mitä sä siitä saisit? Tuntea itsesi paremmaksi?