Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No mammat, ootteko meille kateellisia?

Vierailija
31.10.2012 |

Saamme sossusta n.600e/kk, loput tulomme ovat kelan tukia ja lisiä.

Meillä on kaksi lasta, alle kouluikäisiä. Asumme hyvällä alueella uudehkossa rivarissa, kolmio 73m2, vuokra 800e.

Meille jää kuukaudessa vuokran, sähkölaskun ja kotivakuuden jälkeen 1350e, siitä maksetaan siis puh laskut, netti, auto koulut, ruoka yms. (Myöskin reseptilääkkeet, tk ja hammaslääkärimaksut maksaa sossu)

Meillä on n.5t€ arvoinen auto, kodissa kalliit huonekalut, lapsilla kalliit vaatteet ja mm. melkein 3t€ maksanut tietokone.. Myöskin uusimmat älypuhelimet löytyy.

Meillä mies siis opiskelee, itse kotihoidontuella kotona, ikää löytyy kummaltakin 23v.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono ja turhan täynnä porsaanreikiä, mutta onnekseni vanhemmat kasvattivat minut sellaisilla arvoilla, ettei kotona lusmuilu ja tukipapereiden täyttäminen riittäisi intohimoikseni.

23-vuotiaana olin naimisissa ja pienen vauvan äiti, koulusta juuri valmistunut. Yhdessä miehen kanssa perustimme yrityksen, ostimme kodin ja vuosien saatossa saimme vielä kaksi lasta lisää. Meillä on tällä hetkellä uusi, hyvä auto, vuoden päästä velaton koti ja lähes 300 000 euron liikevaihdolla toimiva yritys. Olen tilanteeseen enemmän kuin tyytyväinen ja ikää vasta 33v.

siis lähinnä ap:n vastakohta, hienoa!

Vierailija
22/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono ja turhan täynnä porsaanreikiä, mutta onnekseni vanhemmat kasvattivat minut sellaisilla arvoilla, ettei kotona lusmuilu ja tukipapereiden täyttäminen riittäisi intohimoikseni.

23-vuotiaana olin naimisissa ja pienen vauvan äiti, koulusta juuri valmistunut. Yhdessä miehen kanssa perustimme yrityksen, ostimme kodin ja vuosien saatossa saimme vielä kaksi lasta lisää. Meillä on tällä hetkellä uusi, hyvä auto, vuoden päästä velaton koti ja lähes 300 000 euron liikevaihdolla toimiva yritys. Olen tilanteeseen enemmän kuin tyytyväinen ja ikää vasta 33v.

Jos olen kotihoidontuella kotona hoitamassa lapsiani, onko se lusmuilua? Eikö siihen ole jokaisella oikeus vai tekeekö tämäkin ihmisestä huonon?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis todellakaan oleta oikeasti että kukaan meille olisi kateellinen!!

-ap

Vierailija
24/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin vielä selventää. Minulla on ammatti, olen ollut viimeiset 3v äitiyslomalla/kotihoidontuella. Mies opiskelee toista ammattia tällä hetkellä, paremman työllisyyden takia. Jos meidän tilanne tällä hetkellä vaatii sen että tt-tukea saamme, niin ollaanko silloin tosiaan niin huonoja ihmisiä?

Kuitenkin vasta 23v, kummallakin ammatit ja kaksi lasta. Loppuikäämme emme aio tt-tukea hakea.

-ap

Vierailija
25/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vittuuntumista siihen, että itse herää joka aamu kuudelta, painaa töitä niska limassa, hakee lapset hoidosta, iltahommat ja seuraavana aamuna kaikki alkaa alusta. Ja käteen jää yhtä paljon rahaa kuin sille, joka on valinnut olla kotona ja täyttää niitä papereita.

Melkein tympäisee, että kotoa on itse saanut sellaiset arvot, että jos mielii syödä leipää, pitää tehdä töitä. Helpommalla pääsisi, jos vaan vetäisi lonkkaa ja antaisi muiden huhkia.

Ei, ei se kateutta ole. Se on väsymistä siihen, että yhä harvempi maksaa yhä useamman elämän.

Vierailija
26/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähinnä säälin teitä, miten joku kehtaa tulla tänne leveilemään, että elää sossun ja muiden tukien varassa.

Meillä iso ja moderni omakotitalo Hkissä, kaksi kallista autoa, ja satsataan laadukkaisiin vaatteisiin, kestäviin ja kauniisiin huonekaluihin, matkustellaan 2-3 krt vuodessa. Tämä kaikki ihan omalla työllä ansaittua. Säästöjäkin on mukavasti.

Vierailija
27/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvioin, että tulonne täytyy yhteensä vähintään noin 2300. Josta sossusta 600 eli 1700tulisi Kelasta.

Lapsilisä 250

Kotihoidontuki reilu 400

Mahdollinen kuntalisä ?

Asumistuki 600?

Opintotuki?

Eli eipä noissa mitään kadehdittavaa ole. Harmi kun noita tukia ei saa omistusasuntoon. 800eur on jo niin iso vuokra, että sillä saisi maksettua omaksikin..mutta toisaalta kun ei vuokra mene omasta taskusta niin ihan yksi lystihän se on.

Vierailija
28/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttinut.

Vaan tunnustaako joku, ettei ole ottanut vastaan lapsilisää, kotihoidontukea, hakenut aikoinaan opintotukea/asumistukea

29

Vierailija
29/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette missään nimessä ole huonoja ihmisiä. Juuri teiän tilanteessahan sitä tukeakuuluu saada, sitä varten se on tehty. Ja toi kertoo jo tarpeeksi, että pidätte tilannetta väliaikasena ja pyritte just opiskelun avulla tulevaisuudessa tekee töitä. Tsemppiä teille! Ei ole kadehdittavaa, muttei halveksittavaakaan.

Hyvinvointiyhteiskunnan tehtävä on tukea tuen tarpeessa olijoita ja nostaa heidät taas jaloilleen tekemään veroeuroja takasin.

Vierailija
30/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein tympäisee, että kotoa on itse saanut sellaiset arvot, että jos mielii syödä leipää, pitää tehdä töitä. Helpommalla pääsisi, jos vaan vetäisi lonkkaa ja antaisi muiden huhkia.

Ei, ei se kateutta ole. Se on väsymistä siihen, että yhä harvempi maksaa yhä useamman elämän.

Tätä juuri tarkoitin omassa viestissäni. Ette ehkä ole niitä suurimpia valtion tukien "väärinkäyttäjiä", mutta miksi niitä lapsia on sitten jo pitänyt tehdä, kun tilanteenne on tuollainen? Ja miksi se mies lukee uutta ammattia, jossa paska palkkaa, jos ymmärsin oikein aikaisemman viestisi?

Tuet pitäisi olla tarkoitettuja niille, jotka jostain yllättävästä syystä tarvitsevat niitä toimeentulonsa turvaamiseen, mutta mielestäni samaan aikaan pitäisi myös etsiä keinoja korjata sitä omaa tilannettaan. Mieluummin annan verorahojani esim. maajusseille, jotka tekevät kovaa työtä 24/7/365 ja joilla ei ole mitään mahdollisuuksia muuten saada korvausta tekemästään työstä, kuin persettään levittävälle kotiäidille, joka vain kohauttelee olkapäitään ja sanoo, että tilanne on nyt tämä ja hänellä on oikeus.

t. se 33v yrittäjä-äiti

Vierailija
31/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 5 tonnin auto, sehän on joku romu. Olen 26v, olimme mieheni kanssa 23 vuotiaita kun ostimme omistusasunnon, ei mitään järkeä asua vuokralla.

Vierailija
32/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te saatte varmaan suunnilleen sen verran tukia, kuin mitä me maksamme kuussa veroja. Oikeasti, maksan kyllä mielelläni veroja, jotta vanhuksista pidetään huolta, jokainen saa terveydenhuollon ja koulut pidetään kunnossa. Mutta nyt meidän maksamat kovalla työllä ansaitut verorahat meneekin teidän perheelle, eikä tuonne minne sitä oikeasti tarvittaisiin. Miettikääpä, että se on TEIDÄN VIKANNE, että vanhukset makaa paskaisissa vaipoissa ja lapset käy homeisissa kouluissa. Jos teidän kaltaisianne ihmisiä ei olisi, pystyis Suomi hoitamaan nuo tärkeämmät asiat kuntoon.

No okei, ei ihan noinkaan. Oletan, että teillä ei ole tarkoituksena jäädä tuohon tilanteeseen, vaan molemmat aiotte jossakin vaiheessa töihin. Eli kyllä minä teillekin tuet suon, vaikka kyllä niissäkin varmasti olisi järkevöittämisen varaan. Halusin kuitenkin kirjoittaa tuon avautumisen, koska ehkä joku sossupummi tuntee piston sydämessään kun tajuaa, että se on osittain hänen vikansa että lapsensa on sairastunut hengitystiesairauteen homeisessa koulussa.

Vierailija
33/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää selittää meidän tilannetta sen enempää, joidenki mielestä tässä kun on kaikki väärin.

Jos laitetaan asiat vielä näin päin, niin olisko meidän tilanteessa se hyvä että menisin ite kaupan kassalle töihin ja lapset hoitoon, jolloin tulot olis varmasti samat ellei paskemmat. Mutta lapset joutuis oleen hoidossa muualla. Tai jos lähtisin opiskelemaan, varmasti silloinkin vielä vois hakea tt-tukea. Eli onko se niin väärin että olen kotihoidontuella kotona? Paska ammatin valinta tuli tehtyä nuorempana, samoin miehellä, töitä siis ei ole, tai ne on saatavilla suhteilla...

Vai pitäiskö mun ilmoittautua työttömäksi? Mikä järki siinä olisi?

Ja lapsia ei saa tekemättömäksi, enkä haluaiskaan.

Mun mielestä tää nyt ei oo mitään väärinkäyttöä. Jokaisella on oikeus jopa siihen tt-tukeen jos tilanne sitä vaatii. Me nyt ei sentään olla näitä elämäntapa työttömiä...

-ap

Vierailija
34/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea Ei voi ajatella euronkuvat silmissä, esim.lasten hankinta. Rikkailla tai vakavaraisillako vaan oikeus lisääntyä? Kyllä se on niin henkilökohtanen ja ihmiseen sisäänrakennettu juttu se lastensaanti, että ei yhteiskunta voi lähtee sanelemaan kuka saa tehä lapsen kuka ei! Tietysti JOS aikoo lapsen synnyttää TÄYTYY siitä pitää myös huolta ja jos omat rahkeet ei siihen taloudellisesti riitä on onni oikeesti, että on tukia joiden avulla voi esim. jäädä 3v kotiin hoitamaan lastaan. Aika moni täälläkin on nostanut kotihoidontukea varmasti

Vierailija
35/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te saatte varmaan suunnilleen sen verran tukia, kuin mitä me maksamme kuussa veroja. Oikeasti, maksan kyllä mielelläni veroja, jotta vanhuksista pidetään huolta, jokainen saa terveydenhuollon ja koulut pidetään kunnossa. Mutta nyt meidän maksamat kovalla työllä ansaitut verorahat meneekin teidän perheelle, eikä tuonne minne sitä oikeasti tarvittaisiin. Miettikääpä, että se on TEIDÄN VIKANNE, että vanhukset makaa paskaisissa vaipoissa ja lapset käy homeisissa kouluissa. Jos teidän kaltaisianne ihmisiä ei olisi, pystyis Suomi hoitamaan nuo tärkeämmät asiat kuntoon.

No okei, ei ihan noinkaan. Oletan, että teillä ei ole tarkoituksena jäädä tuohon tilanteeseen, vaan molemmat aiotte jossakin vaiheessa töihin. Eli kyllä minä teillekin tuet suon, vaikka kyllä niissäkin varmasti olisi järkevöittämisen varaan. Halusin kuitenkin kirjoittaa tuon avautumisen, koska ehkä joku sossupummi tuntee piston sydämessään kun tajuaa, että se on osittain hänen vikansa että lapsensa on sairastunut hengitystiesairauteen homeisessa koulussa.

Unohditko sen miten Suomi auttaa muita maita? Tai maahanmuuttajia tai mustalaisia? Myöskin juopot, narkkarit yms vievät aika suuren osan rahoista, puhumatta kansanedustajista.. Eli jos tätä pitäis lähtä jostain purkaan niin eikö olis parempi että suomen rahat menee suomelle, ei ulkomaille? Mun mielestä nämä kaikki mitä mainitsin niin on pahempia kuin me. Vai oletko eri mieltä?

-ap

Vierailija
36/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää selittää meidän tilannetta sen enempää, joidenki mielestä tässä kun on kaikki väärin.

Jos laitetaan asiat vielä näin päin, niin olisko meidän tilanteessa se hyvä että menisin ite kaupan kassalle töihin ja lapset hoitoon, jolloin tulot olis varmasti samat ellei paskemmat. Mutta lapset joutuis oleen hoidossa muualla. Tai jos lähtisin opiskelemaan, varmasti silloinkin vielä vois hakea tt-tukea. Eli onko se niin väärin että olen kotihoidontuella kotona? Paska ammatin valinta tuli tehtyä nuorempana, samoin miehellä, töitä siis ei ole, tai ne on saatavilla suhteilla...

Vai pitäiskö mun ilmoittautua työttömäksi? Mikä järki siinä olisi?

Ja lapsia ei saa tekemättömäksi, enkä haluaiskaan.

Mun mielestä tää nyt ei oo mitään väärinkäyttöä. Jokaisella on oikeus jopa siihen tt-tukeen jos tilanne sitä vaatii. Me nyt ei sentään olla näitä elämäntapa työttömiä...

-ap

niin muutkin tekee. Ja ethän sinä millää kotihoidontuella ole kotona, saat sossusta tuplasti sen verran joten sossupummi sinä olet.

Mä en voi käsittää eikö sieltä sossusta tosiaan voida sanoa työkykyisille ihmisille että menkää töihin, meiltä ei teille mitään tipu.

Tokihan se voisi myös olla miehesi joka sinne töihin menisi, opiskelisi sitten kun sua huvittaa taas mennä töihin, vaan kun ei. Ei mitään yritystäkään tulla toimeen omillaan kun joku muu maksaa.

Vierailija
37/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh, kaksi lasta jotka päiväkodissa. Peruspalkka mulla 4200e ja bonukset kuukausittain 600-2000e.

Käteen jää ihan hyvin auton (45k), asuntolainan, vastikkeen yms yms jälkeen.

Säästöjäkin on ja asunto varmasti paremmalla alueella eli ei käy. Suoraan sanottuna kuulostaa tosi persaukiselta fattailulta toi teidän touhu.

Vierailija
38/38 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teidän lapset sitä tarvii?