Lue keskustelun säännöt.
Kutsu työhaastatteluun
30.10.2012 |
Kauanko kestää noin keskimäärin? Päivän pari vaiko parikin viikkoa? Vai riippuuko haastattelijasta, hakijamäärästä tms? Työ alkaisi vasta tammikuussa, hakuaika umpeutui viime viikolla. Kannattaako soittaa perään ja jos niin milloin?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse olen saanut ilmoituksia heti seuraavana päivänä, kuin vasta parinkin kuukauden päästä. Tai nuo, joissa on mennyt kauemmin, niin ovat yleensä olleet ilmoituksia: "nyt emme valinneet sinua, olemme pahoillamme" -viestejä. Ja sitten on tullut kutsuja noiden aikojen välistä.
itse harrastan sitä, että laitan kuvallisen ansioluetteloni liitteenä, kerron itse sähköpostissa vapain sanoin lyhyesti itsestäni ja soitan päivän, parin päästä perään, että laitoin viestiä (olettaen, että haussa on ollut puhelinnumero). Näin saan mahdollisimman monipuolisen muistijäljen itsestäni hakijalle. Aina ei tärppää, onneksi useimmiten osuu ja uppoaa :)
Olen vain siitä tylsä työntekijä, että en viihdy kovinkaan monta vuotta samassa paikassa. Tosin ilmoitan tästäkin ja pyydän vain määräaikaisuuksia. Tällä tavalla työnantajallakin on sitten varaa alkaa ajoissa etsiä korvaajaa minulle.