Jatkaisitko lääkitystä sivuvaikutuksista huolimatta?? Puntarissa haitat ja hyödyt...
Sain migreeniini kokeiltavaksi uuden estolääkkeen, jota olen syönyt kohta 5kk eikä ole ollut yhtään migreenikohtausta. Aiemmin kohtauksia oli kerran kuukaudessa tai vähintään parin kuukauden välein. Estolääke siis ilmeisesti toimii, joskaan täysin ilman haittavaikutuksia en ole selvinnyt.
Suurin ongelma on se, etten pysty syömään päivällä juuri mitään tai jos syön, niin tulee tosi oksettava olo ja välillä jopa oksennankin. Aiemmin olen siis syönyt aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Lääkityksen aloituksen jälkeen yritän yhä syödä jotain (hedelmä, jogurtti tmv.) pientä lounaaksi ja jo noista tulee oksettava olo. Jos söisin ihan ns. kunnon ruokaa, niin sen okstentaisin, tiedän sen, koska olen kokeillut. Sitten taas illalla (siinä 16.00-17.00) pystyn syömään ihan hyvin päivällisen eikä tule huono olo ja samalla tavalla saan syötyä ilman huonoa oloa iltapalan sekä aamupalan.
Nyt sitten mietin, että jatkanko lääkitystä ja olen päivän syömättä tai syön vaan jotain pientä vai lopetanko lääkityksen. Tämä on ehkä hölmö ajatus, mutta mietin, että voiko pidemmän päälle olla vaarallista, jos en syö päivällä mitään tai vaan vaikka jogurtin?
Jos lopetan lääkityksen, niin kuukausittaiset migreenikohtaukset luultavasti palaavat ja tämä ajatus ei houkuttele yhtään. Kohtaukseni ovat niin pahoja, että olen sänkypotilas ja työkyvytön pari päivää, usein joudun myös sairaalaan tippaan, kun kohtaus ei muuten mene ohi.
Olen siis aiemmin kokeillut useita estoläkkeitä ja mitkään eivät ole auttaneet, siksi suhtauduin tähänkin melko skeptisesti, mutta yllätyinkin positiivisesti.
Kommentit (9)
Kunhan syöt tarpeeksi tukevasti että saat päivän energiantarpeen tyydytettyä. :) Ja muista juoda! Vaivaako nälkä päivällä vai oletko myös nälätön? Seuraa ettei painosi laske (liikaa) ja että saat ruuassasi tarpeeksi ravintoaineita.
Mikä on lääkkeen nimi? Arvaankin melkein, mutta kerro.
Eli ihan normaalipainoinen olen. Sen tosin olen huomannut, että jos en syö hiukan enemmän aterioilla, niin painoni laskee, tämä siis kyllä ihan luonnollista kun käytännössä jää yksi ateria välistä.
Aluksi olin päivällä vähän nälkäinen, mutta noin parin viikon jälkeen en ole tuntenut päivällä nälkää, tosin silti syön päivällä esim. jogurtin tai hedelmän.
ap
vaikuttaako aamun syöminen tms. pahoinvointiin? Ei tuo vaarallista ole, jos kuitenkin saat iltaisin syötyä. Päivällä varmaan riittää se jogurtti ja jos saat jotain juotua kuitenkin.
Topiramaatti?
niin ei siitä mitään haittaa ole. Samaa mietin kuin joku muukin, että voisiko lääkkeen ottaa illalla niin pahoinvointia ei sitten ehkä olisi päivällä?
Oletko kokeillut mitään pahoinvointilääkettä? Eihän niitä jatkuvaan käyttöön ole tarkoitettu, mutta joskushan sellaisesta voisi olla apua.
Aamulla ei siis tule pahoinvointia, mutta päivällä tulee kuvottava olo, jos syön vähänkin enemmän kuin jogurtin tai hedelmän. Juon tosiaan päivän aikana 2,5-3litraa. Tämä osittain siksikin, että saan herkästi virtatieinfektion ja olen todennut mm. runsaan juonnin sitä ehkäisevän.
Kirjoitinkin jo, että estolääkkeenä minulla on topimax.
ap
vaikuttaako aamun syöminen tms. pahoinvointiin? Ei tuo vaarallista ole, jos kuitenkin saat iltaisin syötyä. Päivällä varmaan riittää se jogurtti ja jos saat jotain juotua kuitenkin.
Topiramaatti?
ja se pitää tosiaan ottaa iltapalan jälkeen, jos otan ennen, niin sitten en saa syötyä iltapalaakaan.
Jotenkin kyllä tuntuu oudolta, että miten saan syötyä aamupalan normaalisti, kun otan illalla lääkkeen, mutta päivällä en saa syötyä sitten juuri mitään...
En ole kokeillut pahoinvointilääkettä, mutta miettinyt kyllä sitä.
ap
niin ei siitä mitään haittaa ole. Samaa mietin kuin joku muukin, että voisiko lääkkeen ottaa illalla niin pahoinvointia ei sitten ehkä olisi päivällä?
Oletko kokeillut mitään pahoinvointilääkettä? Eihän niitä jatkuvaan käyttöön ole tarkoitettu, mutta joskushan sellaisesta voisi olla apua.
Moi
Syön itse solunsalpaajaa ja sen aiheuttamaan pahoinvointiin määrättiin estolääkkeenä foolihappoa. Muutama tunti vars. lääkkeen jälkeen foolihappoa eikä ole tullut pahoinvointia.
Eri vaiva, eri lääke, mutta kuitenkin.
Sinuna minä jatkaisin lääkitystä, kunhan muistat huolehtia siitä, että syöt tarpeeksi sillon kun pystyt syömään.
Jos oot normaalipainoinen, niin ei mitään haittaa.