Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö lapsenne Wilman tunnukset?

Vierailija
28.10.2012 |

Mä olen antanut, niin pääsee sitten itsekin tarkastelemaan merkintöjä ja tulevia juttuja, eikä mun tarvi itse muistaa kaikkea. Kerroin tästä toiselle äidille, niin se oli ihan ihmeissään ja sanoi ettei niitä sais muka lapselle antaa. Miksi ei muka??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululaisella on omat tunnukset.

Vierailija
2/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan voi laitella sun nimissä viestejä ja poistaa ne sitten, ettet tiedä mitä on laittanut.

Aika harva lapsi noin varmaan kuitenkin tekis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan voi laitella sun nimissä viestejä ja poistaa ne sitten, ettet tiedä mitä on laittanut.

Aika harva lapsi noin varmaan kuitenkin tekis.

Ihan ne "kiltit" tytötkin varmasti joutuisivat kiusaukseen laittaa vanhempiensa puolesta hyväksynnät kaikelle mahdolliselle. Minkä lisäksi se opettaja tosiaan luulee viestivänsä vanhemman kanssa.

Vierailija
4/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on annettu tunnukset ja hän hyväksyy kaikki poissaolonsa. Mitä siihen voi opettajana tehdä? Ihan on vanhemman vastuulla sekin.

Eniten ihmettelen ystävääni, joka on opettaja ja joka on antanut lapselleen myös tunnukset. Miksi? Eikö oikeasti vanhemmalla ole aikaa käydä siellä Wilmassa tarkistamassa kokeet ja koealueet ja läksyt ja kertoa niitä lapselle? Onko tämäkin

ihan reaalimaailman kohtaaminen liikaa?

Vierailija
5/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi hyväksyttää poissaolonsa itse, kaipa se mamma sen sieltä näkee... eli jää kiinni jokatapauksessa, eri asia on, miten mamma sitten reagoi.

Vierailija
6/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla ei olisi aikaa ollla kiinnostunut lasten koulunkäynnistä ja opettajien viesteistä, voisi kyllä samantien antaa mukulat huostaan. isommilla toki omat tunnukset Wilmaan, voivat itse seurata merkintöjä ja tulevia juttuja. Ei siihen tarvitse minun tunnuksiani.

Kaiken lisäksi viesteissä on paljon salassapidettävää aineistoa, toimin sekä johtokunnassa että vanhempaintoimikunnassa.

Vierailija
7/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla ei olisi aikaa ollla kiinnostunut lasten koulunkäynnistä ja opettajien viesteistä, voisi kyllä samantien antaa mukulat huostaan. Isommilla toki omat tunnukset Wilmaan, voivat itse seurata merkintöjä ja tulevia juttuja. Ei siihen tarvitse minun tunnuksiani.

Kaiken lisäksi viesteissä on paljon salassapidettävää aineistoa, toimin sekä johtokunnassa että vanhempaintoimikunnassa.

Vierailija
8/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä vanhemmilla omamme. Lapsen tunnuksilla ei voi kuitata poissaoloja, mutta pystyy seuraamaan tuntimerkintöjä ja voi lukea opettajan oppilaille lähettämät viestit ja vastaamaan niihin.

Vierailija
9/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni (ala-asteella) tietää omat tunnuksensa, mutta en tietenkään anna hänelle huoltajatunnuksia.

Yllä olikin jo hyviä perusteluja asialle.

Vierailija
10/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on annettu tunnukset ja hän hyväksyy kaikki poissaolonsa. Mitä siihen voi opettajana tehdä? Ihan on vanhemman vastuulla sekin. Eniten ihmettelen ystävääni, joka on opettaja ja joka on antanut lapselleen myös tunnukset. Miksi? Eikö oikeasti vanhemmalla ole aikaa käydä siellä Wilmassa tarkistamassa kokeet ja koealueet ja läksyt ja kertoa niitä lapselle? Onko tämäkin ihan reaalimaailman kohtaaminen liikaa?

kyllä kertoo siellä koulussa koepäivämäärät ja koealueet oppilaille, ja olettaa näiden merkitsevän ne muistiin. Ei ole tarkoitus, että lapset käyvät niitä Wilmasta katsomassa.

Sellaisten lasten vanhemmille, joiden lapset eivät kerro tulevista kokeista kotona ja lukevat niihin laiskasti, tuo on hyvä väline. Vanhemmat voivat tarkistaa, että huomenna on koe, joten tänä iltana ei sitten lähdetäkään kaverin luokse vaan kerrataan kokeeseen kotona.

Vierailija
11/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tunnusten käyttö on sama kuin väärentäminen: jos esim. laittaa viestejä (näyttää opettajan silmissä siis tulleen sulta), lukee viestejä, hyväksyy poissaolonsa.

Lapsihan voi myös poistaa kaikki epämieluisat opettajalta tulleet viestit etkä sitten mistään näe, että tietoa on edes tullut. Tuntimerkinnät tietty jää sunkin nähtäväksi mutta viestit voi lapsi deletoida.

Miksi edes saattaa lasta tällaiseen kiusaukseen? Tilaisuus voi tehdä varkaan, vaikka lapsi olisi mitä kunnollisin.

Vierailija
12/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvä, että oppilas voi itse tarkistaa läksynsä ja koealueet ynnä muut tiedotteet. Toki mä muistuttelen kans.

Vierailija
13/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kodin ja koulun väliseen yhteistyöhön tarkoitetettu väline. Minusta ne tunnukset ja Wilman käyttäminen ei kuulu lapselle, ei ainakaan vielä alakouluiässä. Lapsille kyllä kerrotaankin ne asiat koulussa, ja toisaalta vanhemmille voi opettaja Wilman kautta laittaa sellaistakin viestiä mikä ei kuulu lapsen tietoon.

Varmaan eri kouluissa on vähän erilaisia käytäntöjäkin Wilman käytön suhteen, ja niistäkin riippuu antaisinko tunnukset lapselle/nuorelle vai en. Meillä alakoululaisella on käytössä myös reppuvihko, johon tulee kyllä oleellisimmat asiat tapahtumista yms.

Vierailija
14/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiani en kerro.

Vierailija
15/15 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten täällä on todettukin. Ne vanhemman tunnukset ovat henkilökohtaisia kuten lastenkin. Opettaja voi esimerkiksi lähestyä vanhempaa viestillä jota ei välttämättä halua lapsen luettavaksi eikä varsinkaan vastattavaksi.

Ihme jos koulu ei ole kunnolla informoinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän