2000-luvun alun trendejä!
2000-luvun alun trendejä pohdittiin jossain ketjussa, ja mun tuli mieleen pari:
- likaisen näköiset farkut (tämä lähti varmaan Dieselin Luxury of Dirt -mallistosta)
- farkkujen katkaistu vyötärönauha (tämän trendin taisi aloittaa Mariah Carey)
- farkut, joiden sivusaumat oli avattu ja ommeltu sitten yhteen niin, että huolittelemattomat reunat jäivät ulospäin
- niitin housujen sivusaumoissa
- niittivyöt
Mulla oli varmaan kaikki nämä trendit samoissa housuissa: ostin Henkkamaukalta valmiiksi likaiset farkut. Jossain vaiheessa kyllästyin niihin ja aloin tuunata. Ensin madalsin vyötäröä katkaisemalla puolet vyötärönauhasta pois. Sitten avasin sivusaumat. Sitten värjäsin ne mustaksi ja laitoin niittejä lahkeisiin. Kys. farkkuja tietenkin käytin niittivyön kanssa!
Kommentit (51)
nuo pitkät hameet ja takit! Mä olisin jossain vaiheessa halunnutkin semmoisen pitkän farkkuhameen, mutten sitten löytänytkään hyvää ja lopulta kyllästyin trendiin. Pitkistä farkkutakeista en oikein tykännyt.
Ap
Mulla on mennyt kyllä täysin ohi tuollainen ap:n kuvailema farkkutrendi
Ap
Mulla oli joskus samaan aikaan päällä:
-farkut (leveälahkeiset ja matalahko vyötärö)
-farkkutakki
-Farkkukankaiset avokkaat
-farkkukankainen laukku, joka näytti siltä kuin olisi tehty vanhoista farkuista, eli siinä oli mm. farkkujen takataskun näköinen tasku.
Tyylin täydensi tasapitkä lyhyt maantienvärinen polkkatukka, jossa oli paksuja vaaleita palkkiraitoja ja tietenkin suora keskijakaus.
Ehkä noita farkkujuttuja ei olisi kuulunut yhdistää noin runsaalla kädellä, mutta olin silloin vasta 12-vuotias, joten saan varmaan anteeksi. :(
ja sellaiset puhelinjohdon näköiset avainketjut, sulkakorut, pikkupeilit esim. farkkujen lahkeissa ja muutenkin kaikki kirjailut farkuissa.
tässä kuvassa on nyt semmoiset avatut sivusaumat:
http://i.ebayimg.com/t/DIESEL-JEANS-DAZE-WESTERN-FRINGE-SZ-28-STRETCH-N…$(KGrHqZ,!owF!F0PPH!IBQHw0Qz3,g~~60_35.JPG
Noita farkkuja, joissa oli hapsut sivulla, sai siis myös ihan tehdastekoisina (mm. Dieseliltä), muistan, kun ekan kerran näin semmoiset Espalla ja pidin niitä järisyttävinä :D
Ap
Minireput ja sellaiset puhelinjohdon näköiset avainketjut, sulkakorut, pikkupeilit esim. farkkujen lahkeissa ja muutenkin kaikki kirjailut farkuissa.
nuo minireput ja muoviset avainketjut on 90-luvun trendejä, sen sijaan nuo sulkakorut ja pikkupeilit oli tosi in!
Ap
pehmeät strech-farkut. Voimakkaasti kivipestyt farkut, esim. niin että reidet ja perse ihan valkoiset. Farkuissa oli aika paljon erilaista muotia, paitsi ei pillifarkkuja eikä korkeavyötäröisiä (jos ei sitten jossain tätifarkkukaupoissa). Farkkujen kanssa erilaisia printtipaitoja, kaikenlaista isoa ja kimaltelevaa kuviota.
Polvipituiset farkku- tai khakihameet ruutupolvisukkien kanssa. Tennarit. Trenssit.
Mun mielestä 2000-luvun alussa oli aika normaalia ja suht tyylikästä ja laadukasta pukeutumista (ja meikkiä ja kampausta jne.), joka vain parani tässä viime aikoihin. Nyt alkaa olla taas ihan sekoa "muoti" sekä kaduilla että punaisella matolla, kaikki käy.
Mun mielestä 2000-luvun alussa oli aika normaalia ja suht tyylikästä ja laadukasta pukeutumista (ja meikkiä ja kampausta jne.), joka vain parani tässä viime aikoihin. Nyt alkaa olla taas ihan sekoa "muoti" sekä kaduilla että punaisella matolla, kaikki käy.
Mun mielikuva 2000-luvun alun meikistä ja hiuksista on tämä:
http://3.bp.blogspot.com/-22C0q1vFB-g/UAgZU4JEpjI/AAAAAAAABWE/xOBsrOK-k…
Vai oliko tuokin 90-luvun muotia?
nypityt kulmakarvat ja valkoista luomiväriä kulmakarvan alla.
Mun mielikuva 2000-luvun alun meikistä ja hiuksista on tämä:
http://3.bp.blogspot.com/-22C0q1vFB-g/UAgZU4JEpjI/AAAAAAAABWE/xOBsrOK-k…Vai oliko tuokin 90-luvun muotia?
2000-luku alkoi todenteolla julkkisten kotip****videoista.
Kulutetut 200-300e farkut. Pikeepaidat joskus 2004?
Sisustuksessa rosteri ja valkoinen.
Ihan 2000-luvun alussa mm. PVC-housut, farkut ja niittivyöt. HIM, The 69 Eyes ja Tyrävyö + Jimi Pääkallo taisi inspiroida tätä muotia. Mustaa väriä näkyi paljon.
Jossain vaiheessa oli joka toisella Adidaksen raitatennarit, ainakin 2002 kun aloitin lukion
Kauhee flashbakki tuosta 25:sta! Oma tyyli oli just tommoista, muistan kun kävin 13v ostaan prismasta stringit, kun aattelin, et ois coolii et ne vähän näkyis ku menee yläasteelle, haha :D
Eastpakin reput oli kans suosittja, varsinkin ne pinkit ja niidenhän piti roikkua polvissa.
Sit ne lätsähatutu, nehän nousi kauheseen suosioon ku tällä Gimmelin Suskilla oli aina semmone päässä.
Ja sit tää meikki:
Tässä joku luokkakuva 2004, kertoo aika paljon silloisesta tyylistä
Voi apua, Sparklers-kimalteet! Noita läästittiin naamaan aina, kun lähdettiin bileisiin (ja varmaan joskus vähän muulloinkin).
Omia muistikuvia suunnilleen vuosilta 2000-2001:
- Miss Sixtyn farkut, niitä piti olla mahdollisimman montaa eri mallia kaapissa
- kenkinä semmoset nilkkapituiset mohlolenkkarit, joissa pohjaa 10-15 cm. Merkeistä kuumia olivat Buffalo ja Strange. Vähän myöhemmin kärjistä superkapeat ja piikkikorkoiset saappaat.
- matalavyötäröiset, bootcut-lahkeiset stretch-housut, violetti oli jonkin aikaa tosi in, mutta myös valkoiset
- muovitakit; lyhyet nahkatakkimalliset, hiostavasta muovikankaasta valmistetut, usein värilliset (lila, punainen, vaaleanpunainen, valkoinen) takit
- siksak-jakaus hiuksissa, tupeeratut nutturat tai ponnarit, erilaiset muoviset hiuspannat
- yksiolkaimiset reput (tosin taisi olla trendi, joka meni nopeasti ohi)
- noin polvimittaiset stretch-hameet mallia makkarankuori isolla halkiolla
- talvella takit, joiden kauluksessa ja hihansuissa tekokarvaa. Näkyi myös neulepaitoja, joiden hihansuissa tekokarvaa
- printtitopit glitterpainatuksella (tyyliä playboypupu)
- vaaleansiniset, lyhyet stretch-farkkutakit Onlysta
- hiuksiin suihkutettavat glitterit
- isot "karvalapaset" talvella, näitäkin sai muistaakseni Onlysta
- Lumenella oli sellainen tosi vaalea huulipuna, jota todella monet käyttivät, jotkut tummemman huultenrajauskynän knassa
- (bile)toppi + tiukka vetskaripaita (vähän kuin huppari, mutta ohuempaa college-kangasta ja ilman huppua) -yhdistelmä
Joo, olin vuosituhannen vaihtuessa 15-vuotias ja ihan järkyttävä pissis. Hauskaa aikaa, vaikka vanhoja kuvia selatessa naurattaa!
Farkut oli sellaista todella joustavaa ja pehmeää ainetta, Onlya taisivat olla.