Mulla napsahti totaalisesti.
Jätin 1-vuotiaan huutamaan ja käskin miehen hoitaa asian. Panin korvatulpat päähän, etten kuule huutoa.
Lapsen on pakko näprätä mun sormia tai tukkaa, että nukahtaa. Kauan. Heti, kun yritän vetäytyä pois, herää. Nukkuu yleensä aamuyön meidän vieressä ja silloinkin pitää näprätä tukkaa. Mä en jaksa sitä vitun näpräystä!
Kommentit (26)
lapsen luona läsnä, ja koitatte vaan ensin päästä eroon tuosta näpräämisestä. Älä anna näprätä hiuksia enää, vaan tarjoat vaan sitkeästi jotain unilelua. Tuo jonkun näprääminen nukahtaessa on hyvin yleistä lapsilla.
Meillä on yksi lapsista nypertänyt monesta unilelusta pesulaput täysin loppuun. Yksi lelu oli se ylitse muiden, se oli ensimmäiset kolme vuotta lapsella oltava aina, joka ikinen ilta, päiväunille mennessä, ja kun vähänkään tuli paha mieli. Nypräsi pesulapun olemattomiin, tilalle piti ommella langanpätkiä ja ties mitä, tuossa 3-4v tienoilla alkoi kelvata muutkin unilelut, jos niissä vaan oli pesulappu mitä räplätä. Nyt on 5v ja edelleen nypertää lappuja nukahtaessaan :D
Tiedän, että on väsyttävää, jos lapsen nukahtaminen kestää kauan, ja siihen vaaditaan jotain "erityistoimia". Kun niihin kuvioihin alkaa itse väsyä, on syytä alkaa muuttaa kuvioita. Toki se oman aikansa ottaa, mutta kyllä se lapsi sen turvan muustakin saa, kuin äidin hiuksista. Ole kuitenkin läsnä..
että muutosta olisi hyvä yrittää toki isänkin avulla, isä tarjoaa pehmeää unilelua (nykyäänhän on ihan sellaisia uniriepujakin, joissa on monta lappua ommeltu ympäriinsä) jossa olisi jotain mitä nyprätä! Alkaisi vähitellen tottua siihen, että sen ei aina ole oltava äidin hiukset.
Tuttia joku ehdotti, mutta vaikka söisi tuttia voi silti tarvita käsille sen tekemisen. Meillä tuo kovin nyprääjä ei ole koskaan suostunut syömään tuttia, tissiä kyllä senkin edestä..
antakaa ne lapsiraukat pois...ihan oikeesti...on tuhansia ja taas tuhansia äitejä ja isiä ilman lapsia, jotka antaisivat mitä vaan, että saisivat lapsen. Jonkun joka näpräisi pikku kätösillään heidän tukkaansa illalla. Ja te paskiaiset vaan valitatte...tehkää lapsillenne palvelus ja antakaa adoptioon...vielä ei ole heille liian myöhäistä saada hyvät vanhemmat. Hajotkaa kusipäät! ja ennen kuin ehditte marmattaa ääliöt niin itselläni on kaksivuotias maailman ihanin kaunein lapsi joka nukkuu vieressäni joka yö eikä halua nukkua yksin eikä tarvitsekaan koska hänen äitinsä rakastaa häntä enemmän kuin mitään muuta koskaan ennen.
antakaa ne lapsiraukat pois...ihan oikeesti...on tuhansia ja taas tuhansia äitejä ja isiä ilman lapsia, jotka antaisivat mitä vaan, että saisivat lapsen. Jonkun joka näpräisi pikku kätösillään heidän tukkaansa illalla. Ja te paskiaiset vaan valitatte...tehkää lapsillenne palvelus ja antakaa adoptioon...vielä ei ole heille liian myöhäistä saada hyvät vanhemmat. Hajotkaa kusipäät! ja ennen kuin ehditte marmattaa ääliöt niin itselläni on kaksivuotias maailman ihanin kaunein lapsi joka nukkuu vieressäni joka yö eikä halua nukkua yksin eikä tarvitsekaan koska hänen äitinsä rakastaa häntä enemmän kuin mitään muuta koskaan ennen.
lapsen tarvitse nukkua yksin, me nukutaan samassa huoneessa ja vierekkäin, mutta silti mua hermostuttaa se, että lapsi pitää itseään hereillä näpräämällä. Sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.
Tuohon ylempään en edes kommentoi, tiedät itsekin, miten naurettavaa se on.
Ihme tapahtui ja lapsi otti froteisen kissan mun hiusten sijaan. Se "stimuloi" lasta paljon vähemmän kuin tukkani ja uni tuli!
Meillä nukahtamiset on menneet suht kivuttomasti tähän asti. Oon joutunut vaihtamaan systeemiä välillä, koska edellinen on lakannut toimimasta. Viimeisin on se, että lakkasin nukuttamasta lasta viereen, koska mun välitön läsnäolo sai lapsen levottomaksi ja näpräilemään ja pitämään itseään hereillä. Omaan sänkyyn nukahtaminen toimi jonkin aikaa, kunnes sitten käden ja hiusten näprääminen alkoivat innostaa liikaa. Nyt en tiedä, mitä teen jatkossa, toivotaan, että ottaisi tuon kissan huomennakin.
Tutti on nukahtaessa käytössä, sen lisäksi pitäisi nyt näköjään olla muutakin.
Kiitos hyvistä viesteistä, oli paljon rauhallisempi olo mennä yläkertaan jatkamaan nukahtamistouhua.
Ap
Eikö huoli tuttia vastineeksi? Sillä meidän 1,5v nukahtaa vieläkin. Kokemus opetti että tutti on helpompi vaikka muut (kuten tädit neuvolassa) sanois mitä. Ja tuttulaulurasia soi joka ilta.
Jos on tutti, ei tarvi hiuksia räpeltää. Silittely vois toimia. tai se että alat nyt vähitellen ottaa nallen kainaloon ja sanot lapselle joka ilta "nyt nalle menee nukkumaan." ja vähitellen oppii tuohon nalleen, lopulta jää helpommin nukkumaan se kainalossa. Eli vain nukahtamishetkeen asti oot läsnä, sen jälkeen puoliuniselle jos havahtuu välillä, juksaat laittamalla vain nallen kainaloon.
Mutta tuo siirto vaatii toki monta iltaa. Ei onnistu yhdessä yössä.
Voimia ja malttia! Ja sitä rakkautta! :)
T, 4n äiti