No, ollaankos me kaikki jo kokeiltu avokadopastaa?
Mä kokeilin tänään, ja ihan hyvää se oli, vaikkei itkua tullutkaan. Seuraavalla kerralla hienonnan yrtit pienemmiksi, nyt en jaksanut, kun oli niin hirveä nälkä.
Mutta onko se lehtipersilja samaa kuin ihan tavallinen persilja?
Kommentit (45)
Olen kyllä ihmetellyt, ettei tämän ruokalajin kanssa ole hinnasta ollut puhetta. Korostetaan vain, että helppoa ruokaa, ja onhan se. Mutta ei edullista ollenkaan!
Ja vaikka olisi kuinka hyvää (makuasia), niin proteiini puuttuu tyystin. Herkkuruokalaji/lohturuokaa omasta mielestäni, arkiruoaksi en oikein miellä.
Mitähän tää ihmeellinen avokadopasta on?
Onhan niissä juustoissa protskua. Ja itse tein lisukkeeksi salaatin, johon myös laitoin juustoa. Siihen sopisi kaveriksi myös esim. savukalasalaatti.
Savukala ja tuo pasta... Erikoinen yhdistelmä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 11:06"]
Onhan niissä juustoissa protskua. Ja itse tein lisukkeeksi salaatin, johon myös laitoin juustoa. Siihen sopisi kaveriksi myös esim. savukalasalaatti.
[/quote]
Ei niissä nyt nimeksikään tai siis en laskisi. Itse olen jotain proteiinia tän kanssa tarjonnut vaikka alkupalana. Ellen ole siis pastaa alkupalana syönyt (proteiini pääruoassa) tai sitten yöllä baarin jälkeen (proteiinilla niin väliä siihen aikaan).
Miksi pilata hyvä avokado pastalla?
Miksi pilata hyvä pasta avokadolla?
En. Pecorino-juusto on ihan kamalaa ja ilman sitä tämä on aivan eri ruoka.
Melkein! Katsoin ohjeen, kirjoitin ylös jotain mitä kaupasta tarvitsee. Juustot oli niin kalliita etten ostanut, vaan otin jonkun halvemman pastajuustorakeen. Kotona aloin sitten ruokaa laittamaan, kun tajusin että ai persiljan pitikin olla lehtipersiljaa, no jaa, sama kai se. Ai meiän basilika onkin noin kuivahtanut, no, nypin minkä saan. Ai meiän oliiviöljy onkin loppu, no rypsiöljyä sitten.
Että ei se nyt ihan sama ruoka ollut, mutta ihan hyvää oli noinkin.
Onko lehtipersilja sama kuin silolehtipersilja? Jotenkin kummllista, etten oo ennen törmännyt kyseiseen termiin. Kuulostaa enemmän juuripersiljan vastakohdalta, kuin kähäräpersiljan. Kähäräpersilja joka tapauksessa käy ihan varmasti tuohon reseptiin, ei oo suurta eroa maussa (tykkään ite enemmän kähäräpersiljasta, vaikkei näin kuulukaan sanoa).
En oo kokeillut tuota ohjetta, mutta ei se nyt mikään mullistava kokemus voi olla. Varmaan kyllä ihan hyvää, mutta ei mikään terveellinen ja täysipainoinen ateria.
Onko kukaan muuten kokeillut lisätä tuohon pinjansiemeniä? Luulen, että teen niin sitten kun kokeilen tuota.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 11:40"]
Onko lehtipersilja sama kuin silolehtipersilja? Jotenkin kummllista, etten oo ennen törmännyt kyseiseen termiin. Kuulostaa enemmän juuripersiljan vastakohdalta, kuin kähäräpersiljan. Kähäräpersilja joka tapauksessa käy ihan varmasti tuohon reseptiin, ei oo suurta eroa maussa (tykkään ite enemmän kähäräpersiljasta, vaikkei näin kuulukaan sanoa).
En oo kokeillut tuota ohjetta, mutta ei se nyt mikään mullistava kokemus voi olla. Varmaan kyllä ihan hyvää, mutta ei mikään terveellinen ja täysipainoinen ateria.
Onko kukaan muuten kokeillut lisätä tuohon pinjansiemeniä? Luulen, että teen niin sitten kun kokeilen tuota.
[/quote]
Blogi-jarna taisi laittaa pinjansiemeniä. Mutta kyseessä olikin hänen oma reseptinsä, ei Gullichsenien.
Tein ja söin, kuten yleensäkin tyhjennän lautaseni, mutta ei se minusta mikään erityisherkku ollut.
Varmasti Hesarin tämän viikon pastaohjeet ovat kaikki parempia: http://www.hs.fi/ruoka/Pasta+on+pikaruokien+aatelia/a1362546186117
Hyvää oli, mutta toisen kerran ku tein, avokadot eivät olleet kovin kypsiä niin silloin epäonnistui. Täällä ohjeet ja resepti:
http://yle.fi/uutiset/avokadopasta_-_niin_hyvaa_etta_melkein_itkuun_purskahtaa/6359724
Kokeiltu on, eikä tullut itku täälläkään. Mielestäni ihan syötävää kuitenkin, voisin tehdä uudestaankin, rakastan avokadoa yleensä kaikissa muodoissaan.
Mies ei kovasti innostunut. Italialaisena piti yhdistelmiä todella outoina. Söi kuitenkin.
Terv. Roomasta
Ketju on aloitettu joskus silloin, kun resepti oli uusi. Meillä tuosta on tullut yksi "suosikkipikaruoista". Ei se nyt niin hirveän kallis ole, kun niitä juustoja kuitenkin menee tosin vähän. Meillä on isot klöntit parmesaania aina muutenkin jääkaapissa. Ilman pecorinoakin se on ihan hyvää, jos sitä ei satu olemaan.
Kokeilin vasta tänään ekan kerran ja täytyy kyllä sanoa, että olen vähän hämmentynyt siitä, että tuon teko ei edellytä mitään kokkaustaitoja. Olin lykännyt tuon kokeilua sen vuoksi, että luulin, että siinä pitää osata muutakin kuin vain pilkkoa kamat ja keittää pasta. Hyvää oli, mutta hiukan hämmentävää, että hittiruoka on tällainen pikaruoka, jonka osaa tehdä ruoanlaittotaidotonkin.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 15:09"]
Kokeilin vasta tänään ekan kerran ja täytyy kyllä sanoa, että olen vähän hämmentynyt siitä, että tuon teko ei edellytä mitään kokkaustaitoja. Olin lykännyt tuon kokeilua sen vuoksi, että luulin, että siinä pitää osata muutakin kuin vain pilkkoa kamat ja keittää pasta. Hyvää oli, mutta hiukan hämmentävää, että hittiruoka on tällainen pikaruoka, jonka osaa tehdä ruoanlaittotaidotonkin.
[/quote]
No sen takia siitä varmaan on tullut hitti, kun Erkkikin osaa?
en uskalla kokeilla kun ainekset on kalliit.
Tehdään tuota aika usein ja just viime kertala totesin, että on hyvää, helppoa ja HALPAA. Täällä kaikki valittaa, että on kallis ruoka? Mitä te sitten normaalisti syötte?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2012 klo 18:55"]
koska ei täältä mitään pecorinoa saa. Olisko ollut joku kolmisen euroa se pala. Ei tuo ruoka mitenkään halvaksi tule kyllä!
AP
Oho, manchegoa! :O Miltä maistui? Tai siis oli kuitenkin hyvää? Oliko sen lisäksi parmesaania vai korvasitko molemmat manchegolla?