Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ullan "Unelmakakku", mitä myötähäpeää!

Vierailija
26.10.2012 |

Millä perusteella ko. henkilö on päässyt telkkariin tekemään kakkuja??? Uskomatonta räveltämistä, niin kuin tekisi kakkuja ja leivoksia ekaa kertaa. En ikinä kehtaisi antaa tuollaisia eteenpäin edes ilmaiseksi.

Tosi hyviä ideoita kyllä, mutta pilaa ne surkealla räveltämisellä.

Miksi, oi MIKSI sitä kakkua ei voi ensin tasoittaa, ennen kuin länttää sokerimassan, ja jos ei millään viitsi ennen, niin tasoittaisi edes jälkeen.

Jos Suomen leivonta-genren taso on tuota, niin hitto soikoon, alan pitämään omaa blogia!

Olen täysin harrastelija, mutta kun teen, teen täydellistä jälkeä prkele.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne puutarhakohtaukset on jotenkin todella noloja. Yritetään olla niin täydellistä elämää, mutta lopputulos herättää myötähäpeää.

Tykkään kyllä katsella kun Ulla tekee kakkuja. Jotkut kakut ovat olleet hienoja.

Vierailija
2/72 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei nuo kuvaustekniset jutut häiritse, vaikka nyt jälkikäteen katsellen niihin kiinnittää huomiota, kun muut ovat siitä maininneet. Silti, eivät minua häiritse ja minustakin Ulla on ihan symppis esiintyjä.

Mutta kakkujen taso on super pettymys, epäsiistiä ja huolimatonta jälkeä! Ei ikinä uskoisi, että leipojana on ammattilainen ja vielä sama henkilö, jolla blogissaan ja kirjoissaan upeita kakkuja. Mikä ihme mättää? Paljon mielummin seurailen taitavien harrastajien ihania blogeja, kuin tätä ohjelmaa.

Ihmetyttää miksi kaikissa kakuissa pohjatyö on tehty niin surkeasti, kakut ovat epäsiistejä, sokerimassa rypyillä ja lommoilla ja peitellään sitten hirveällä määrällä hutaistuja koristeita. Paljon kauniimpaa jälkeä tulisi, jos tekisi siistin, kauniisti kuorrutetun kakun ja muutama kaunis koriste. Ei voi olla kyse siitä, että aika ei riittäisi parempaan, ammattilainen kuorruttaa siistin kakun samassa ajassa, kuin tässä ohjelmassa noita hutaistaan.

Ihan turha väittää kritisoijia kateellisiksi, jokainen joka vähänkään ymmärtää kakkujen koristeluista näkee, miten surkeaa jälki ohjelmassa on :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetken. En pystyny katsomaan yhtään pidempään, kun siinä minuutin pätkässä koko keittiö oli täysin sotkussa. Ulla teki jotain monen väristä kakkua ja kääri kaikki kelmuun ja keittiö oli kuin pommin jäljiltä.

Päätin, että tätä reseptiä en tarvi, jos "ammattilaisen" jäljiltä keittiö näyttää tolta.

Ja ne kameramiehet!!!!! Amatöörimäinen tunnelma tosiaan.

Vierailija
4/72 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakussa oli niin paljon kaikkee hörhellystä päällä, ettei siitä ainakaan käynyt selväksi minkälaisiin juhliin se tuli. Katsoin siis vain pienen hetken.

Kaipa niillä koristeilla peitettiin muut viat kakusta.

Vierailija
5/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kaikkien rimanalitusten äiti. Lisäksi tapa, jolla kakkupohjakerroksiin lisäiltiin aukkopaikkoihin pieniä epäsiistejä lisäpaloja oli kuin suoraan minun keittiöstäni - eikä tämä vertaus mairittele ketään oikeaa leipuri-kondiittoria.

Vierailija
6/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän ehdotteli itse että jos mikroskooppi voisi olla vaikka ideana, mutta tuo verta tursuava käsivarsi oli kyllä mauton, vaikken itse kakkua toki ole maistanutkaan ;)

Vierailija
7/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettäis antaa asiakkaalle kakku, johon ei ole saatu mitään asiakkaiden toiveista. Ja se TYKS-kakku oli ihan kamala! Tosiaan, niinkuin joku sanoi, niin se näytti just siltä että joku narkkari tärinöissään koittanu tykittää itseään epäonnistuneesti (itse en haluisi hoitajana nähdä kakussa mielikuvaa, että veri aina roiskuu, kun näytettä otetaan). Ja kyllä se jätkä tais siitä mikroskoopista jotain mutistakki :D

Itse olisin tehnyt varmaankin jonkun peruskakun, jonka päälle olisin piirtänyt sen laboranttien logon. Jotenkin musta tuntuu, että Ulla ajatteli tuon homman "vähän" turhan monimutkaisesti :( Kesävihreä oli tietty ymmärrettävän vaikea alan takia. Toki ne solurykelmäpikkuleivät olivat vihreitä :D

Jos noilla taidoilla saa ohjelman televisioon, niin menen heti ilmottautumaan!

Vierailija
8/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen blogejaan säännöllisesti. Mun mielestä aivan ihana, taitava ja mukavan oloinen ihminen. Odotin ohjelmaa myös tosi paljon ja olen tullut siihen tulokseen, että Ulla jänittää aivan sairaasti ja kuvauksissa on tosi kiire. Joutuu häsläämään ne läpi eikä keskittymään tekemisiinsä.

Toivon, että ohjelma muuttuu paremmaksi, katson sen joka tapauksessa, onhan siinä kuitenkin ihan hyviä vinkkejä amatöörileipureille.

Vierailija
9/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden kakkujen päälle voi laittaa muuta kuin sitä kauheeta marsipaania kilokaupalla, eihän tuollaista voi kukaan syödä. Ei ollut kyllä mitenkään syöttävä tuo käsivarsikakku, yhtä kauhea oli se missä oli kenkiä kakun päällä. Paljon menee haaskuun kalliita koristeita jos ei kukaan pysty niitä syömään.

Vierailija
10/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin myös ohjelmalta paljon, mutta mitä ihmeen järkeä on katsoa kun toinen näyttää miten tavallinen kakkupohja tehdään. Ihan kun sitä ei osaisi kaikki. Olisin odottanut, että näytettäisiin, kuinka tehdään kaikki koristukset, millaisilla eri tyylejä voi käyttää ja ideoita itse koristuspuoleen. Kamerat näkyy jatkuvasti, välillä näytetään ruohonleikkausta ja kaikkein eniten teenjuontia! Ihan kuin se teen juominen olisi siinä se pääasia. Liekkö kameramiehet jotain opiskelijoita/harjottelijoita tai ohjelman leikkaaja ei ymmärrä kakkujen teosta yhtään mitään. Lisäksi olisin toivonut, että Ulla olisi hieman enemmän innoissaan aiheesta. Joku ehkä tykkää ohjelmasta, minä olin pettynyt.

Vierailija
11/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalaisten kakkuohjelmien jälkeen. Ei voi puhua samana päivänäkään, niin kotikutoisia ovat kondiittorimme tekeleet.

Vierailija
12/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalaisten kakkuohjelmien jälkeen. Ei voi puhua samana päivänäkään, niin kotikutoisia ovat kondiittorimme tekeleet.

mitä mä olen noita amerikkalaisia ohjelmia katsonut,niissä on monta ihmistä tekemässä samaa kakkua.

Ja tosiaan, oli mikä sarja tahansa kyseessä, niin aina amerikkalaiset vetävät pidemmän korren :(

Vierailija
13/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän ehdotteli itse että jos mikroskooppi voisi olla vaikka ideana, mutta tuo verta tursuava käsivarsi oli kyllä mauton, vaikken itse kakkua toki ole maistanutkaan ;)

eikö tää ole tv-ohjelma??? Ei kai ne oikeasti olleet tilaamassa kakkua :DDD

Minusta käsivarsikakkujakso oli ihan paras tähän mennessä, lisää tälläisiä jaksoja!

Vierailija
14/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta käsivarsikakkujakso oli ihan paras tähän mennessä, lisää tälläisiä jaksoja!

Vierailija
15/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Ullan ammattitaidosta kertoo JUURI SE että marsipaani on tasainen päällä vaikkei kuorrute alla olisikaan- toiset joutuu tasoittamaan millin tarkkuudella ja silti marsipaanit saattaa olla vinksin vonksin ;)

Vierailija
16/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaamassa kakkua, lopussa näytetään kun kakku tarjoiltiin siellä tilaisuudessa mikä niillä laboranteilla oli..

Vierailija
17/72 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs perjantainen kakku? Ihan kuin olisi ollut huumeneula suonessa ja veri tursunnut... Oli kyllä kakun tilaajilla työtä, että saivat edes jonkinlaiset hymyt huulilleen... Petti kyllä leipurilla totaalisesti hyvän maun rajat!

Vierailija
18/72 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaisin edes pientä hymyä sen kasvoille. On kuin kyrvän niellyt naamaltaan :D

Vierailija
19/72 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Ullan ammattitaidosta kertoo JUURI SE että marsipaani on tasainen päällä vaikkei kuorrute alla olisikaan- toiset joutuu tasoittamaan millin tarkkuudella ja silti marsipaanit saattaa olla vinksin vonksin ;)

Hmmm, mun mielestä kaikki kakut, ekaa lukuunottamatta, on kuorrutettu sokermassalla eikä marsipaanilla. Ja se jälki ei todellakaan ole tasaista, valitettavasti. Dinokakussa näkyy ohjelman sivuilla kuvassakin rytty alareunassa ja massa repeileen yläreunoista. Eikä se ole tasainen. Kerroskakun jälki on aivan hirveä, leffakela-kakun kuorrutus täysi fiasko, reunat vinksin vonksin, sekä ala- että yläreuna epätasainen, päällä oleva massa repeillyt ja repaleinen. Ja viimeisimmän kakun ranteessa tapahtuu jotain outoa, onko massa reipeillyt? epäonnistuneesti yritetty tasoittaa kämmenkorsiteen ja kakun yhtymäkohta? Olisi edes kunnolla peittänyt sen sillä ranteessa olevalla läpyskällä. Harrastajabloggaritkin tekevät siistimpää jälkeä :(

Jos kuvauksissa on niin kiire, että jälki on tuollaista niin mielummin tekisi yksinkertaisempia ja SIISTEJÄ kakkuja, olisi paljon kauniimpia. Tuosta TYKS kakusta tuli sellainen fiilis, että aihe oli mietitty jo etukäteen, ihan ok, mutta silloin ei pitäisi kysyä millaista kakkua haluatte, kun ei voidakaan tehdä toivomusten mukaista.

Vierailija
20/72 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tarvii siis olla ammattilainen, jotta sopii ihmetellä mimmosta shaissea telkkarista ulos tuutataan?

Jos et osaa tehdä kakkuja, ei sovi arvostella kakkuohjelmaa. Jos et osaa tanssia, niin eipä sovi arvostella toisia tanssijoita. Aika vähänlaisesti jäisi äänestäjiä johonkin tanssiitähtienkanssa-äänestyksiin, jos vaan parkettien partaveitset sais äänestää...

Luultavasti pitäs olla jonkinsortin äänentoiston ammattilainen, jotta voisi kauhistella vaikka vanhojen Flipper-piirrettyjen dubbauksia... Ai joo, se firma meni kyllä konkkaankin sitten, kun sai vähän valituksia työn laadusta. Mut enhän mä mistään mitään tiedä, kun en ole ammattilainen... (Jooh. Pahin ja parhaiten mielenjäänyt rimanalitus tv-historiassa mitä itelle tulee tähän hätään mieleen...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän