Oon katellut muutaman työkaverin eväitä työpaikalla..
mä en TAJUA kuinka aikuiset naiset voi pärjätä koko päivän jollain pienellä leipäpalalla, omenalla ja lasillisella vettä? Tai yhdellä kaurapuuropussillisella? Tai lämpimällä kupilla?
Mä oon ainakin ihan raivon partaalla koko päivän, jos en saa kunnon ateriaa salaatteineen, leipineen ja kunnon juomineen. Kaiken huippu on yksi työkaveri, joka painaa n.45 kiloa (ikää 50) ja elää pienellä omenalla jota nykertää koko 30 minuutin ruokatunnin. Vituttaa kattella!
Kommentit (27)
Nytkin jo ylipainoa 10 kg ja sitten jos vielä syön päivällä, niin jestas. Iltasyömistä en pysty lopettamaan, koska mies syö tauotta illat, kun sen eka ateria on klo 17. Siihen asti elää pelkällä kahvilla.
Eväistä tuli mieleeni, että meillä on töissä yksi syöppö, joka syö aina kahvitunnilla 2 donitsia, viinerin+ sämpylän jne. Ja lisäksi kunnon ruuan. Joskus tekee miltei pahaa katsoa vieressä, kun toisella on kaikki mahdolliset ylipainosairaudet ja sydänkin reistailee. Ikää vasta 38 ja kiloja yli 150. Harmittaa tämän ihmisen puolesta.
varsinaisella ruokatunnilla mitään erityisen suuria määriä - mutta mä oon yllättänyt sen monta kertaa jääkaapilta muina aikoina näykkimässä jotain, esim.keksejä tai jogurttia tms. EI ihme että akka on läski!
meillä kuulkaas lasketaan protskuja ja hiilareita ja pisteitä... hoh hoijaa... Ei vois sit vähempää kiinnostaa!!!
ensinnäkin mua ottaa sairaasti päähän ihmiset jotka kyttää toisten eväitä, mitä kelläkin on milloinkin mukana.
mulla oli usein hyvin yksinkertaiset eväät, viiliä tai leipäpala jossa vain voita (tai kananmuna), koska mulla ei ollut varaa parempaan. Olin tuuraaja, ja opiskelin samalla. Usein kiireeseen vedoten söin vasta kun muut oli jo syöny, hävetti niin. Ja kun ne kyttäs kaikkien eväät läpi..
joutuu tauolla esitellä toisille eväänsä. Jos on vähänkään erikoisempaa ruokaa mukana tai jotain hyvännäköistä safkaa niin porukka kattelee kuola valuen kun sä syöt. Onpa tosi mukava olla siellä tauolla. Mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä ihmiset syö, musta toi on todella epämiellyttävää.
..minä syön päivällä leipäpalan tms. Illalla sitten perheen kanssa kunnon ruoka.. ja sillä pärjään hyvin. Ei ole enempää nälkä (no välillä on poikkeuksia mutta pääosin noin) en ole mikään alipainoinen vaan ihan normaalipainoinen nuori nainen.
Tiedän etten saa ruuasta kaikkea tarvitsemaani joten syön vitamiineja. Mutta en yksinkertaisesti jaksa syödä enempää ruokaa päivässä. Tai jos koettaisin niin makaisin sohvalla ihan ähkynä
että meillä tarvii. Siinä on 10 akkaa yhtäaikaa tauolla ihmettelemässä toistensa evästystä. Ihan mieluusti olisin syömässä rauhassa yksinkin, mutta sitten olisin " kummallinen" .
Nykyään syön kunnon ruoan ja välipalaksi vielä sitä hedelmää ja jukurttia. Syön kolme kertaa päivän aikana, aamukahvilla ja iltapäiväkahvilla välipalan, ja lounasaikaan kunnon ruoan. Olen huomannut kuinka on työteho parantunut eikä väsytä niin paljoa. Illalla en sorru ahmimaan kun olen syönyt tasaisesti koko päivän ja tarpeeksi ruokaa. Olen myös melko köyhä, mutta halvat eväät nämä ovat, ruoaksi syön kotonatehtyä eilistä ruokaa. Jukurtti, viili ja hedelmät eivät paljoa maksa.
Periaatteessa mulle on ihan sama mitä muut syö, mutta kyllä ihmetyttää että miten sillä omenalla jaksaa. Ja onhan se aika omituista jos on niin pakkomielle painosta, että vaan jotain omenaa nävertää, eikä syö mitä tarvitsee. Sama tietysti nämä jotka eivät syö " mitään" ja ovat lihavia, kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa että nämä muutama kilo mikä itseäni haittaa ovat tulleet ihan sipsipussin ja kaljapullon myötävaikutuksella eikä mistään läskikeijun taikasauvasta.
mutta toisaalta jospa ne tekee ruokaa koko perheelle heti kotiin pästyään ja kituuttaa sine asti ettei tule kalliiksi syömingit...tai sitten eivät kehtaa syödä niin paljon kuin haluaisivat...mene ja tiedä...
Siksi monilla tulee ahmittua illalla. Verensokerin pitäisi olla tasainen läpi päivän. Olikohan se niin, että joka toinen tunti pitäisi syödä jotain. Vähän kerrallaan, mutta usein. Eli välttämättä liiankaan tukeva lounas ei ole hyvä.
monilla on tosi vaatimattomat eväät, joskus jopa omituisen askeettiset, mutta ei niitä sen kummemmin kommentoida. Hiljaa mielessäni tosin ajattelin tänäänkin yhden rouvan eväiden laadusta vaikka mitä. Itse en olisi moista mössöä alas saanut, mutta hänelle se oli imeisesti mieleen. No, makunsa kullakin. Ei hänkään ehkä olisi nauttinut minun eväistäni.
Mulla on melkein aina eväät mukana töissä, eikä todellakaan tule kalliiksi.Useimmiten mun eväät ovat eilisen ruokaa meiltä kotoa, tai sitten runsaammat voileivät, hedelmä ja viili. Halvempaa kuin lounasruokailu talon ulkopuolella. Ja söisin aivan saman, jos olisin kotona.
Mulla on tasaisesti neljän tunnin välein rehellinen nälkä, vaikka olisin syönyt kuika tukevan aamiaisen. Sen vuoksi minulla on usein töissä iltapäivää varten mukana hedelmiä ja pöytälaatikossa puuropusseja tosi pitkiä päiviä varten.
Ymmärrän toki, jos työpaikalla ei ole ruokailua. Mutta miten joku NUUKUUTTAAN nyhvertää eväiden kanssa, en käsitä.
Mitä ihmeellistä siinä on? Mun mahaan ei kertakaikkiaan MAHDU kovinkaan paljoa kerralla.
Päivällä yleensä arnoldsin fruitien, tänään myös pähkinöitä, ja kahvia. Illalla sitten normaalin aterian perheen kanssa. Iltapalaa en syö.
Olen yli 180cm pitkä ja normaalipainoinen, olisiko BMI 24 paikkeilla.
Itse paikan päältä saa ostettua tasan jotain suklaapatukoita, niin että eväät kyllä on tuotava. Ei ole aikaa lähteä kesken päivän ravintolaan tai kaupoille, varsinkin kun kunnon ruokapaikkaan olisi matkaakin. Voileipiä sun muita en viitsi ottaa, kun sitten pierettää koko iltapäivä, eivätkä oikein pidä nälkää. Kaikenlaiset pussikeitot sun muut valmisruoat ovat kamalan suolaisia ja muutenkin sellaista lisäainemönjää. Salaatteihin olen aivan lopen kyllästynyt (sinänsä jokin ruokaisa salaatti taikka risotto, jossa on jotain lihaa tai kalaakin seassa, pitää kyllä nälän ihan hyvin). En siis keksi koskaan mitään kunnollista, mitä ottaa mukaan. Sen takia tänäänkin " lounaani" koostui yhdestä ruisleipäpalasta, paksusta siivusta juustoa ja omenasta...
Vierailija:
Mitä ihmeellistä siinä on? Mun mahaan ei kertakaikkiaan MAHDU kovinkaan paljoa kerralla.
Mutta sitten ne syö koko ajan. Pieniä välipaloja pitkin päivää=herkkuja. Ja ruokaa ne hakee useaan kertaan. Kai ne luulee, että kun lautanen on kerrallaan puolityhjä, niin kokonaismäärällä ei ole väliä.
Itse syön tukevan aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Ja välillä terveellisiä välipaloja. Painoindeksi on tasan 20.
Toki sekin on totta, että kannattaa syödä tiheästi, ettei verensokeri romahda ja sorru syöpöttelemään mitä tahansa. Mutta välipalojen kalorimäärillä on väliä. Eikä pieni lounas ole mikään itseisarvo, joka kuittaa määrättömän väliherkuttelun ja raskaan iltamässäilyn.
Varsinaisesti en väitä sinun mässäilevän tai olevan ylipainoinen. Mutta noin pääsääntöisesti laihdutussääntönä on, että pitää ottaa kerralla lautaselleen sen kokoisen annoksen, joka aikoo syödä. Eikä santsailla, koska siinä häviää helposti käsitys kokonaisyömismääristä.
maksaa kuukaudessa jos joka päivä siellä syö.
Mä ainakin söin töissä omia eväitä. Nuukuuttani joo ja koska olin köyhä ja huonopalkkanen. Omat eväät ei paljoa maksaneet kun edellisen päivän jämiä jne. söin.
Olin just tällänen omenanpureksija. Joskus tuli ruokalassa syöntiäkin kokeiltua mutta lopetin sen turhana, kun huomasin et ihan sama nälkä iltapäivästä kun ennenkin vaikka oli syönyt puolta enemmän. Toisekseen olen sellanen, et jos vetäsen raskaan aterian päivällä niin mulla on ihan taju taskussa ja en jaksa tehä mitään.
Kun syön kevyesti päivällä voin nauttia hyvät pöperöt illalla perheen kanssa ja kuitenkin pysyn hoikkanoa.
Kattokaas vaan kun on ihmiset erilaisia :-)
Nuo vanhemmat naiset ne " pahimpia" on noiden syömistensä kanssa..meidän äiteekin joka on hoikka kuin mikä vaikka kolme lasta on synnyttänyt ja joskus viimeisen jälkeen painoikin 80 kg niin syö just ja just yhden pienen perunan... ja koko ajan vahtaa mitä suuhunsa laittaa!! Mutta paremmassa kunnossa äitee silti on kuin minä!! :))
No lasketaan sitten. Työpäivä on kuukaudessa... mitä? 22?
22 x vaikkapa 5 euroa=110 euroa. Ei ole paljon. Ei viisi eukkia ole juuri mitään kunnollisesta ateriasta salaatteineen ja jälkiruokineen.
Jos ei raahaa kotoa tähteitä, niin mikroaterialla ei pääse kovastikaan halvemmalla, jos tekee salaatiin sen lisäksi.
Minusta on väärässä paikassa säästämistä, jos panttaa syömisiään. Se ei ole terveellistäkään.
Puhumattakaan elämisen laadusta, jos pitää edellisen päivän tähteitä seuraavana jyystää.
Vierailija:
maksaa kuukaudessa jos joka päivä siellä syö.Mä ainakin söin töissä omia eväitä. Nuukuuttani joo ja koska olin köyhä ja huonopalkkanen. Omat eväät ei paljoa maksaneet kun edellisen päivän jämiä jne. söin.
Olin just tällänen omenanpureksija. Joskus tuli ruokalassa syöntiäkin kokeiltua mutta lopetin sen turhana, kun huomasin et ihan sama nälkä iltapäivästä kun ennenkin vaikka oli syönyt puolta enemmän. Toisekseen olen sellanen, et jos vetäsen raskaan aterian päivällä niin mulla on ihan taju taskussa ja en jaksa tehä mitään.
Kun syön kevyesti päivällä voin nauttia hyvät pöperöt illalla perheen kanssa ja kuitenkin pysyn hoikkanoa.
Kattokaas vaan kun on ihmiset erilaisia :-)
kyllä tuollainen " omena ihminen" tuntuu sairaalta, jos ei tosiaan syö mitään muuta päivän aikana.