Onko Lidlissä osa-aikaisen myyjän palkka 2500 €/kk?
Kommentit (41)
Kaverini oli töissä siellä 1½vuotta sitten ja sain 12e/h, kertoi myös ettei Lidli anna ilta/yö/lauantailisiä lainkaan. SSiksi perustuntipalkkakin on suurempi kuin normaalimyyjällä kun lisiä ei kuitenkaan tipu.
t. myyjä, joka ei ikinä suostuisi töihin lidliin. kaveri kertoi taukotiloissa olevan ns. häpeätaulu, johon tuli aina viikon hitaimman työntekijän kuva - lidlissä mitataan tarkkaan montako tuotetta myyjä saa minuutissa vedettyä hihnalla ja tahti on erittäin tiukka.
lidlissä enemmän tienaa kuin prismassa ja cittarissa. En tiedä paljonko enenmmän mutta vaihtaa kuulemma kannattaa, edut mös paremmat.
Siilinjärven Lidl haki osa-aikaista työntekijää (Alle 37,5/vko) ja kävin haastattelussa ja näin minulle kerrottiin:
Palkka 9,82e/tunti
työtä MINIMISSÄÄN 15tuntia/vko
lisätunteja saa tehdä jos on tarjolla.
Työajat 06-22 välillä.
Sanoin ei kiitos; jatkoin hommiani 11,56e/tunti min. 20tuntia/vko.
Kaverini oli töissä siellä 1½vuotta sitten ja sain 12e/h, kertoi myös ettei Lidli anna ilta/yö/lauantailisiä lainkaan. SSiksi perustuntipalkkakin on suurempi kuin normaalimyyjällä kun lisiä ei kuitenkaan tipu. t. myyjä, joka ei ikinä suostuisi töihin lidliin. kaveri kertoi taukotiloissa olevan ns. häpeätaulu, johon tuli aina viikon hitaimman työntekijän kuva - lidlissä mitataan tarkkaan montako tuotetta myyjä saa minuutissa vedettyä hihnalla ja tahti on erittäin tiukka.
Mä olen 34h/vko keskimäärin ja palkka ollut viimeisen vuoden aikana brutto 2200-2800€ riippuu teenkö sunnuntaita ollenkaan. Ja en tod tee iltoja paljon max 2-3x/vko ja viiden pvän viikko mulla on. Meillä lidlissä paremmat palkat kuin tes koska meil on lidlin lisä käytössä. Mulla 13€/h tuntipalkka
Lidlissä voi tienata ensimmäisen miljoonansa?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 21:17"]
itävallassa on.
[/quote]
Mistäs tämän olet keksinyt? Asun Itävallassa ja täällä on myyjän palkka keskimäärin 1391€ brutto, kokoaikaisella siis.
Oon kanssa kaupassa töissä, kieli- ja täydet ikälisät sekä vastuulisä ja kyllä mun palkka on aina yli 2000e, juhannuksen ja joulun aikaan hipoo 3000e kun on niin paljon yötöitä.
Laske:4h per päivä, 5päivää viikossa, eli 10€ tuntipalkalla 4*5*10*4=800€ Kuukaudessa
[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 23:52"]
ja lisäksi se 30h on minimituntimäärä, jota EI rokoteta pois tasoituskauden lopussa jos tekee enemmän. Töitä saa useimmiten tehdä niin paljon kuin haluaa, eikä työ lopu kaupan mentyä kiinni, vaan iltalisät juoksee vielä kauan kaupan sulkemisen jälkeen. Suomalaisissa kaupoissa palkanmaksu loppuu kun kauppa suljetaan, siivouksia yms tehdään omalla ajalla vaikka se on laitonta, mutta Lidl maksaa joka minuutista jonka paikalla olet. Kassat ei lähde kotiin klo 21, vuorot ovat myöhempään, ja iltalisistä tienaa todella kivasti. Saati viikonloppu...
[/quote]
Siis häh? Ei todellakaan palkanmaksu lopu siihen, kun kauppa menee kiinni ja pitäisi muka tehdä töitä omalla ajalla :D
Ai Lidlissä hyvät henkilökuntaedut? No ei todellakaan ole!
Lidl-lisä palkassa jonkun 10s/h. Ei mitään henkilökunta-alennuksia tms.
Itse piti (ainakin muutama vuosi sitten kun olin töissä Lidlissä) työvaatteetkin pestä. Ruikuttamalla saatiin pesuaineet edes talon puolesta. Työterveyshuolto oli naapurikaupungissa ja kiva oli sinne ajella kipeenä, kun oman kaupungin lääkärin todistus ei kelvannut.
Työvuoro oli merkattu loppumaan klo 21.30 mutta saattoi kello olla jo lähempänä yhtätoista ennen kuin oikeesti pystyi lähtemään. Kerran lähdin kun työvuoro loppui ja sain hirveät huudot miten niin ei tehdä.
Työntekijöihin ei luoteta yhtään. Jos eväät sattuivat olemaan muualta kuin Lidlistä, tuli mp:ltä vittuilua. Jos tas eväät oli Lidlistä, piti jokaisessa tuotteessa olla kuitti teipattuna kiinni tai löysi eväänsä roskiksesta ja sai kaupan päälle kuulla epäilyä pöllimisestä.
Tunteja oli mun sopimuksessa min 26h/viikko ja alussa luvattiin että lisätunteja saa tehdä paljon jos haluaa. Yllättäen näitä lisätunteja tarjottiinkin sit mun jälkeen tulleille nössyköille jotka ei uskaltaneet IKINÄ sanoa missään asiassa vastaan.
Onneksi löysin pian muualta töitä ja pääsin pois sieltä paikkaan, missä työntekijää arvostetaan. Lidlissä työntekijä on pelkkä orja, jota kuvitellaan pystyvän kohtelemaan ihan miten haluaa.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:18"]Näinhän se menee... Lidlissä on Suomen halvimmat hinnat ja korkeimmat palkat, just joo :)
[/quote]
Ei ne alhaiset palkat vaan turhan työn välttäminen. Säästää aika paljon aikaa (=rahaa), kun Lidlissä ei hyllytetä tavaroita, vaan nostellaan ne suoraan laatikoissaan sinne tiskeihin ja hyllyihin. Hyvin voi maksaa 10% parempaa palkkaa, jos voi palkata 20% vähemmän työntekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 23:52"]
ja lisäksi se 30h on minimituntimäärä, jota EI rokoteta pois tasoituskauden lopussa jos tekee enemmän. Töitä saa useimmiten tehdä niin paljon kuin haluaa, eikä työ lopu kaupan mentyä kiinni, vaan iltalisät juoksee vielä kauan kaupan sulkemisen jälkeen. Suomalaisissa kaupoissa palkanmaksu loppuu kun kauppa suljetaan, siivouksia yms tehdään omalla ajalla vaikka se on laitonta, mutta Lidl maksaa joka minuutista jonka paikalla olet. Kassat ei lähde kotiin klo 21, vuorot ovat myöhempään, ja iltalisistä tienaa todella kivasti. Saati viikonloppu...
[/quote]
Siis häh? Ei todellakaan palkanmaksu lopu siihen, kun kauppa menee kiinni ja pitäisi muka tehdä töitä omalla ajalla :D
[/quote]
Tiimarissa oli näin.
jukemauta, lähärinä kunnalla saa näppärästi 2014e ja muutamat sentit päälle, verot pois...ja työ o pikkasen erilaista...tarvii varmaan katsella LIDLin kassan hommia vähitellen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 09:23"]
jukemauta, lähärinä kunnalla saa näppärästi 2014e ja muutamat sentit päälle, verot pois...ja työ o pikkasen erilaista...tarvii varmaan katsella LIDLin kassan hommia vähitellen.
[/quote]
Myyjän työssä on omat rasitteensa, vaikka iltalisillä ja sunnuntaipalkoilla voikin päästä ihan hyviin ansioihin. Näkee, ketkä kommentoijista eivät ole olleet kaupassa töissä.
No riippunee varmaan tunneista. Itse olen osa-aikainen (21h/vko-sopimuksella) ja tuosta pikaisesti laskin, että keskiarvo kuukaudelle on tänä vuonna ollut bruttona 2257,20e. Tosin olen kyllä tehnyt reilusti enemmän tunteja kuin tuon 21.
Eihän sillä nyt rikastu, mutta elää. :D
Näinhän se menee... Lidlissä on Suomen halvimmat hinnat ja korkeimmat palkat, just joo :)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:18"]
Näinhän se menee... Lidlissä on Suomen halvimmat hinnat ja korkeimmat palkat, just joo :)
[/quote]
Miksi ei voisi olla palkat tuota mitä ihmiset ovat sanoneet?
Ja niin, minä en kyllä ole Lidlissä töissä, vaan toisen kaupan täti, mutta ihan uteliaisuuttani laskeskelin tuon oman kuukausitienestini, että onko lähelläkään tuota 2500e. t. 35.
Aika hyvä liksa kaupan-alalla jos saa 2500 bruttona osa-aikaisena ilman vastuutehtäviä. Tosin osa-aikaiseksi lasketaaan lie myös 35-tuntista viikkoa tekevät, jolloin tuollainen tienesti tulee mahdolliseksi lisien myötä.
Ei kai millään työpaikoilla ole jotain häpeäseiniä? Trollaatte kai?
Ja mä olen pitänyt itseäni toimistotöissä pienipalkkaisena vajaan 19 € tuntiliksalla ja 6 viikon vuosilomalla.
Mun tytär saa 10 € tunnissa hoitamalla lapsia muutaman tunnin viikossa iltapäivä-alkuilta-aikaan.
Me lakataan valittamasta nyt ja ollaan iloisia ; )