Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin suutuspäissäni tytölleni, että...

Vierailija
24.10.2012 |

olisin toivonut hänen olevan poika. Tyttö vastasi minulle; "mutta se oli tyttösiemen"

Pyysin myöhemmin sanomisiani anteeksi, mutta tuolla tuo tyttö nyt huoneessaan höpöttää "että jos minä olisin ollut poika"- juttuja. Nyyh :(

Niin, että ei se anteeksipyytäminen todellakaan saa lasta unohtamaan aikuisen sanomisia, vaikka kuinka selittäisi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuilee vaan vuosikymmenet, kuten mä äidilleni teen nykyään. Se on vaan niin hauskaa.

Vierailija
2/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen kommentti ei unohdu koskaan! Ei ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla tuo tyttö nyt huoneessaan höpöttää "että jos minä olisin ollut poika"- juttuja.

Vierailija
4/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten kukaan järkevä ihminen voi ylipäätään lasta tehdessään perferoida sukupuolta siinä määrin, että se olisi oleellinen ja esille tuleva asia vielä sen jälkeenkin, kun lapsi osoittautuu toiseksi sukupuoleksi (ts. ymmärrän, että voi salaa toivoa toista sukupuolta enemmän kuin toista, mutta luulisi, että viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy, olisi ihan yhdentekevää, kumpaa sukupuolta hän on: elävä ja kaiken lisäksi terve lapsi on lottopotti sinänsä).

Ja miten kukaan lastaan rakastava vanhempi voisi koskaan - siis tuohtuneenakaan - sanoa jotain noin typerää ja loukkaavaa omalle lapselleen. Siis ei tuollainen ole mitenkään selitettävissä. Ihan kuin väkivaltakaan ei ole selitettävissä, vaikka kuinka olisi suivaantunut. Tiettyihin juttuihin on riidellessäkin osattava vetää raja, etenkin kasvattajana, ja tuo ylitti kyllä rajan!

Vierailija
5/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan odota että lapsesi joskus tuon unohtaisi.

Vierailija
6/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulemma nuoruus meni pilalle. Kyl mä sitä usein olen miettinyt. Ja et tunsinkin lapsena etten ollut toivottu ja ilmapiiri kireä. Jäänyt etäiset välit.

Vierailija
7/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
8/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa äidin sanomaan tuollaista tyttärelleen? Olethan itsekin "tyttö". Ja riippuiko vihastuksesi juuri sukupuolesta johtuvasta asiasta?

Tuo on likimain loukkaavinta ja säälittävintä mitä vanhempi voi lapselleen sanoa. Eikä tuollainen unohdu koskaan.

Vierailija
9/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Ojentaa Päivän paskin äiti -palkinnon*

Vierailija
10/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet sä ole täysi ääliö - muttta minkäs sille enää teet.

Kun jo naimsiin ehti ja lapsenkin kanssasi teki.

Ehkä lapsesi menee sukupuolenkorjausleikkaukseen kun tuosta vähän kasvaa. Ja sitä ennen käy läpi anoreksian. Jihuu!

No on sun oikein katuakin.

Mutta ala nyt nauttia tyttöydestä ja naiseudesta kanssaan, korjataksesi vahingon. Osta kynsilakkaa, lakkaatte samikset kynnet, letitä hiuksiaan, vie makko-ostoksille. Kehu ja kiitä. Tee tyttöporukalla jotain, ota vaikka leffaan tytön kavereita mukaanne. Puhu. Pyydä anteeksi. Hali. Rakasta.

Opettele myös itse rakastamaan ITSEÄSI naisena! Silloin et ikinä vahingossakaan tule sanoneeksi mitään tuollaista! Arvosta itseäsi.,se ei ole vielä liian myöhäistä.

Ole kaunis nainen! Sisäisesti ja ulkoisesti, jooko?

Vierailija
11/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko oikeasti sanomaasi? No, hirvee oot joka tapauksessa, tarkoitit tai et... Jätit tuolla typeryydelläsi ikuisesti jäljet tyttäreesi, negatiiviset.

Vierailija
12/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö hankala, kiukuttelee koko ajan. Karkasi 2 kertaa ulkona, juoksi tielle. Sanoo, että inhoaa minua.

Siinä sitten kiukkusena totesin, että olisipa ollut poika, kun pojat niin paljon kiltimpiä. Vertasin siis tyttö veljiinsä.

Tyttö 4v.

-ap-

Vierailija
13/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö hankala, kiukuttelee koko ajan. Karkasi 2 kertaa ulkona, juoksi tielle. Sanoo, että inhoaa minua.

Siinä sitten kiukkusena totesin, että olisipa ollut poika, kun pojat niin paljon kiltimpiä. Vertasin siis tyttö veljiinsä.

Tyttö 4v.

-ap-

Ole tulevaisuudessa tarkempi sanoissasi. :)

Vierailija
14/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt viitsikö taas potkia toista!! Ap:lla on jo muutenkin paha mieli sanomisestaan. Onhan se toki väärin sanottu ja olisikin ihanaa jos voisimme aina hillitä itsemme, mutta kuten ap selitti, hän sanoi sen suutuspäissään. Eihän se tietenkään oikeuta sanomaan rumasti, että älkääs sitten mammat alkako taas vääristelemään sanoja.

Ap, uskon, että tyttäresi antaa anteeksi. En nyt tiedä, minkä ikäinen tyttö on kyseessä, mutta sinun kannattaa jutella tyttäresi kanssa ja kertoa kuinka rakastat häntä etkä ikinä vaihtaisi kehenkään toiseen :)

Vierailija
15/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön kanssa niin että korostat että olisit toivonut tytön olevan yhtä kiltti kuin veljensä. Ettei kyse ollut oikeasti sukupuolesta vaan käytöksestä verrattuna sisaruksiin.

Kai tajuat itsekin, ettei kiltteys, käytös tai kuuliaisuus riipu ihmisen sukupuolesta?

terv. kahden keskenään hyvin erilaisen tyttären äiti

Vierailija
16/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajatella että kyllä lapsikin unohtaa. Ja vaikka lapsi unohtaisikin, ap:n äitinä ei pidäkään koskaan tehdä niin. Toivottavasti tuo kauhea tokaisu syöpyy hänen mieleensä niin, ettei ikinä enää pahoita lapsensa mieltä tuollaisella. Kauhea äiti :C Tulipa tosi paskat fiilikset tästä jutusta.

Vierailija
17/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on isä sanonut, että jos hänestä olisi kiinni, minua ei olisi. En muista ikääni, mutta alle kymmenen olin. Äiti taas vertasi aina isoonsiskoon, joka oli kaikessa parempi, mutta se oli jatkuvaa ja toistuvaa, ja varmaan siksi syöpyi mieleen.

Kummankaan kanssa en ole tekemisissä, ja edelleen olen sitä mieltä, että kumpikaan ei olisi koskaan ansainnut olla vanhempi.

Vierailija
18/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön kanssa niin että korostat että olisit toivonut tytön olevan yhtä kiltti kuin veljensä. Ettei kyse ollut oikeasti sukupuolesta vaan käytöksestä verrattuna sisaruksiin.

Kai tajuat itsekin, ettei kiltteys, käytös tai kuuliaisuus riipu ihmisen sukupuolesta?

Ap:n kannattaisi nyt tosiaankin selittää tyttärelleen, että hän sanoi tuon "voi kun olisit ollut poika" juuri tuossa kontekstissa (= veljet ovat olleet kilttejä, voi kun tytärkin olisi). Tyttären olisi nimittäin äärettömän tärkeää saada tietää, että hänen "tyttöydessään" ei ole äidin mielestä mitään vikaa.

Asiaa ei siis tosiaankaan kannata painaa villaisella ja vain toivoa, että lapsi unohtaisi. Jos lapselle jää sellainen kuva, että hän on jotenkin b-luokan lapsi, "väärää" sukupuolta, ei tuo asia - vaikka kuinka suutuspäissä sanottu - luultavasti niin vain unohdu.

Vierailija
19/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin toivonut hänen olevan poika. Tyttö vastasi minulle; "mutta se oli tyttösiemen"

toivoitko oikeasti?

Vierailija
20/24 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kannattaa nimenomaan tytön kanssa asiasta jutella. Asap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan