Seuraavan kerran kun kinnaat alennusta kaupasta, niin muista
Että sut haukutaan heti myyjien keskuudes, tai viimestään kahvitauolla. Tämän tietää kaikki kaupoissa työskentelevät.
Kommentit (17)
Eihän ne myyjät ole mun kavereita, että ihan sama mitä puhuvat.
Mitäs joittenkin myyjien puheista!
vähät mä välitän myyjien puheista.
Eihän ne myyjät ole mun kavereita, että ihan sama mitä puhuvat.
Eikä asiallisessa tinkaamisessa ole minusta mitään pahaa. Kysyn aina isommissa ostoksissa (n. 500e ->), että onko hinta lopullinen vai voiko antaa alennusta. Yleensä siinä vähän lähtee hinnasta pois. Kysyn myös alennusta herkästi jos näen, että tuotteessa on joku pieni vika. Siis lähinnä vaatteissa ym. en tietenkään jos joku muropaketti on vähän ruttuinen.
Mulle on ihan sama mitä yksi matalapalkkainen lehmä ajattelee minusta.
Mulle on ihan sama mitä yksi matalapalkkainen lehmä ajattelee minusta.
päin Suomea samaa kuin kinuaminen? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska meillä Etelä-Pohjanmaalla kinnaaminen tarkoittaa kiristämistä, siis esim. hame on ahdas ja kinnaa kainaloista.
Minä vähän luulen, että pienistä hinnoista tinkimistä pidetään tosiaan yleisesti moukkamaisena, ja syystäkin. Mutta jos isosta summasta kysyy alennusta, se on sosiaalisesti hyväksyttyä, myyjienkin taholla. Ainakin omat, kaupan alalla toimivat sukulaisena kysyvät aina isoissa ostoissa käteisalennusta. Useinmiten saavat, eivät aina, mutta sittenkään siitä tietysti ei aleta riidellä.
päin Suomea samaa kuin kinuaminen? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska meillä Etelä-Pohjanmaalla kinnaaminen tarkoittaa kiristämistä, siis esim. hame on ahdas ja kinnaa kainaloista.
Joku vois tarttua tähänkin: muualla Suomessa hame tarkoittaa samaa kuin Etelä-Pohjanmaalla puolihame, joka taas ei voi kinnata kainaloista :) Yleiskielinen sana taas on mekko.
En minä myyjien suosikiksi pyrikään. Minulle on aivan sama, mitä myyjät ajattelevat, jos pyydän paljousalennusta tai tinkaan ylihintaisesta tuotteesta "löysää hintaa" pois.
Johan aikoinaan markkinoinnin opettajanikin opetti, että hintoihin sisällytetään sen verran katetta, että mielihyvin antavat pari prosenttia alennusta, jos sillä saavat lisää myyntiä. Kaikki eivät kuitenkaan tinkaa. Enkä minäkään kuin sopivassa paikassa. Se on taitolaji.
Sanoisin, että jos myyjä pilkkaa maksavaa asiakasta, joka asiallisesti kyselelee alennusta ostokseensa, on vika silloin myyjän asenteessa ja hänen koulutuksessaan. Eivät kaikki myyjät tällaisesta ärsyynny tai näe asiaksekseen haukkua asiakkaita toisille myyjille.
Eri asia on toki joku, joka pyytää alennusta yli puolet hinnasta tai jokaisesta mahdollisesta ostoksesta aina, mutta nuo epänormaalit tinkaukset ovat aika harvassa kuitenkin.
-Vapaa-aikana tinkaava asiakas, työajalla asiakasta kunnioittava myyjä-
Tiedän että alalla kuin alalla toisten ihmisten kanssa tekemisiin jotuvat vitsailevat asiakkaistaan. Myyjät, sosiaalityöntekijät, siivoojat, verovirkailijat, vahtimestarit,poliisit, upseerit etc. Jopa lääkärit ja asianajat tekevät tota samaa.
Minä tinkaan aina ja se minkä saan tingittyä, niin sitä ei tarvii maksaa:)
Joku vois tarttua tähänkin: muualla Suomessa hame tarkoittaa samaa kuin Etelä-Pohjanmaalla puolihame, joka taas ei voi kinnata kainaloista :) Yleiskielinen sana taas on mekko.
On se hame hame meilläkin päin.
joissa pitää kysyä, että onko sulla on kanta-asiakaskortti ja saisit -20% alennusta jos olisi, joten mua ei vois yhtään kiinnostaa mitä mieltä olet. Päinvastoin koen suurta riemua, kun tarjoat minun käskystäni sitä korttia tai ylimääräisiä aletuotteita.
Haha.
Myyjiä ei paljon arvosteta. Nehän on kauppiaan kätyreitä ja sätkynukkeja.
tanttu. Se voi kinnata kainaloosta.
Terv. toinen pohojalaanen
On tyhmää maksaa ylimääräistä jos voi saada halvemmallakin. En ole niin rikas ettei tarvitse miettiä paljonko asiat maksaa!
Mieheni on saanut monesti alennusta erikoisliikkeistä, kun on pyytänyt tuotteen samalla hinnalla, kuin se maksaisi ulkomaisesta nettikaupasta... Jos kauppias haluaa pitää asiakkaan, hän voi ehkä antaakin alennusta, jos ei niin sitten voi tilata ulkomailta.... Täytyy punnita asiakkaana, että kannattaako ostaa Suomesta, jolloin takuut ja muut on voimassa, vai tilatako ulkomailta halvemmalla.
tanttu. Se voi kinnata kainaloosta.
Terv. toinen pohojalaanen
Yritin kumminkin itse kirjoittaa yleiskielellä. Eli edelleen olen kiinnostunut kuulemaan ap:lta tai muilta, onko kinnata jossain = kinuta tai tinkiä?
Ennemmin minä tinkaan niistä hävyttömistä katteista kuin murehdin siitä mitä joku juoruakka meikäläisestä tuumaa. Ei voisi todellakaan vähempää kiinnostaa...
Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee!