Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 10 v. tytön leikkiä kyläpaikassa 5-v. pojan kanssa?

Vierailija
24.10.2012 |

Kaverini loukkaantui, kun menimme pitkästä aikaa kylään eikä tyttäreni leikkinytkään hänen 5-vuotiaan poikansa kanssa junilla ja lentokoneilla. Poika oli kuulemma odottanut kovasti leikkikavereia ja pettynyt, kun tyttö vain istuskeli sohvalla juttelemassa aikuisten kanssa. Poika purki sitten pettymystään heittelemällä tyttäreni päälle tavaroita ja huutamalla. Tällöin tyttö vetäytyi entistä enemmän pois pojan seurasta.

Kaverini mielestä ongelma on itsekkään tyttäreni sekä minun, joka en käskenyt häntä leikkimään pienemmän kanssa. Ja koska en käskenyt tytärtäni, koko tilanne kääntyi niin että pieni poika näytti syylliseltä kaikkeen.

Mitä mieltä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkiä pienten kanssa, mutta 10 v. tyttö ja 5 v. poika ei nyt ole niin hyvä yhdistelmä. Ihan pienet lapset ovat erikseen, se on jo kiva, jos äiti saa istua kahvilla juttelemassa mun kanssa ja mun lapset viihdyttää pienokaista.

Vierailija
2/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa ongelma on se, ettei 5v osaa käsitellä pettymystä. Ei tavaroita heitellä, huudeta jne. vaikka harmittaisi ja tuon ikäisen pitäisi se ymmärtää tai vanhempien ainakin kasvattaa lasta siihen kovasti.

10v osalta taas sanoisin yleisesti, että hänen pitää osata käyttäytyä kyläpaikassa muut huomioiden, mutta mielestäni hän voi valita leikkiikö 5v:n kanssa vai seurusteleeko aikuisten kanssa.

Oscar

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pienemmän tunteenpurkaus on ymmärrettävää, vaikkakaan ei hyvää käytöstä. No, harva 5v osaakaan käyttytyä ihan mallikkaasti vastaavassa pettymyksessä.

Vierailija
4/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moni alkaa olemaan jo esiteini-iässä ja silloin se sohvalla istuskelu tuntuu paljon kivemmalta. Eipä tuon 5 vuotiaan kanssa leikkiminen varmaan kovin kivaa ole, jos tuollaisesta riehaantuu jo noin paljon. Leikitkin taitavat olla jotain ukkeleilla hakkaamista jne.

Vierailija
5/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset 10v viihtyvät pienten lasten kanssa ja haluavat itse viihdyttää pienempiä.

Mutta toiset taas ei tykkää pienistä ollenkaan.

Ei se pakottamalla muuksi muutu!

Vierailija
6/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani leikkii vieläkin sujuvasti 7-vuotiaan serkkutytön kanssa.

Vierailija
7/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuinta teiltä molemmilta olisi ollut kummankin puhua etukäteen omalle lapsellenne. Sinun pyytää tyttöäsi *vähän* leikkimään pojan kanssa, koska hän on pieni ja varmaan olisi siitä tosi iloinen, koska pienet lapset aina ihailevat isoja lapsia. Ystäväsi taas olisi voinut valmistella poikaansa toiseen suuntaan, kertoa että 10-vuotias ei välttämättä tahdo leikkiä ainakaan samanlaisia leikkejä, ja jos hän ei tahdo koko ajan leikkiä niin pojan kuuluu silti käyttäytyä kauniisti ja tehdä sitten jotain muuta.

Jos ystäväsi on hehkuttanut pojalleen varauksetta 10-vuotiasta tyttöä "leikkikaverina" ja sinä taas et ole tytöllesi sanonut ennakkoon halaistua sanaa pojan mahdollisista odotuksista, ette ole kumpikaan toiminut erityisen hienosti.

Vierailija
8/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tarvitse tuntitolkulla junilla leikkiä, pelaisivat vaikka unoa tai jotain muuta korttipeliä.

Legoillakin uskoisi 10-vuotiaan vielä jaksavan vähän rakennella.

Eli olen sitä mieltä, että tyttäresi (ja sinä) olitte tylsiä.

t. myös 10v tytön äiti

Vierailija
9/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse toppuuttelen omia lapsiani jos on joku vanhempi tulossa kylään. Sanon jo ennen kyläilyä, että ei ehkä kiinnosta leikkiä paljon pienemmän kanssa.

Jos leikkivät niin seuraan, koska vieras uupuu ja komennan lapseni hommailemaan omiaan.

Ei ne lapset puolin tai toisin mitään koneita ole.

Olen tässä aika ehdoton, en ole unohtanut kuinka karmealta tuntui 10+ ikäisenä kun naapurista tuli 7v tyttö leikkimään kanssani vastoin tahtoani...äiti pakotti minut, samaa en halua kellekään.

Vierailija
10/10 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse toppuuttelen omia lapsiani jos on joku vanhempi tulossa kylään. Sanon jo ennen kyläilyä, että ei ehkä kiinnosta leikkiä paljon pienemmän kanssa. Jos leikkivät niin seuraan, koska vieras uupuu ja komennan lapseni hommailemaan omiaan. Ei ne lapset puolin tai toisin mitään koneita ole. Olen tässä aika ehdoton, en ole unohtanut kuinka karmealta tuntui 10+ ikäisenä kun naapurista tuli 7v tyttö leikkimään kanssani vastoin tahtoani...äiti pakotti minut, samaa en halua kellekään.

Luulen lapsi-inhoni alkaneen tästä pakottamisesta.

Esikoiseni on yllätysvauva, 29 vuoden iässä saatu ja ensimmäinen sylissäni ollut vauva. Edelleenkäään en pidä useimmista vieraista lapsista. En osaa olla niiden kanssa luonnikkaasti eikä kiinnostakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan